2024-03-24, 00:10
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#397 måste väga 120 kg eller mer. Tyder på bristande impulskontroll överlag, kanske tröstätning.

120? Han måste ligga på 150 med den hyddan, även om han ser rätt kort ut. Fördelen är ju att han inte kan springa iväg, Patrik kan gå lugnt efter och filma utan att få hjärtattack...

Hoppas att Br*vida är stolta, är de nått telekabelbolag?
Senast redigerad av Wotan 2024-03-24 kl. 00:12.
Citera
2024-03-24, 01:18
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Rebus på 397:

Förnamn: Samma som landslagsspelaren i fotboll Olsson som nyligen vårdats i respirator och får vård på Hammel neurocenter.

Förnamn 2: Samma som 400m häcklöparen, den evige fyran, **** Nylander. Eller som den cancerdrabbade fotbollstränaren ****-Göran "Svennis" Eriksson.

Förnamn 3: Samma som programledaren för det gamla teveprogrammet Blåsningen vid efternamn Swahn. Eller som fotbollsspelande Albin Ekdals pappa.

Efternamn: Samma som cancerdrabbade travkusken och travtränaren Stefan med hemmabana Åbytravet och som är förknippad med hästar som Stepping Spaceboy, Noras Bean, Fridhems Ambra och Solvato.

Född: Året efter 83, två dagar före Norges nationaldag.

Har du något lättare efternamn på rebusen?
Citera
2024-03-24, 01:20
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Har du något lättare efternamn på rebusen?
Ja, möjligtvis. Detta borde funka.

Motsatsen till norr + kvist.
Citera
2024-03-24, 01:34
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad föreställer bilden?
Prolific ger rätt tolkning här:
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jag vet ingenting om nåt byte av profilbild, jag tror att bilden som finns i chattloggarna är en "het" bild gäddan har skickat till barnet? Det ser som sagt ut som en gubbe som fistar en döende och stjärntatuerad gubbe i röven men det är gäddans ben intill en anskrämlig tapet. Längst ner i bild ser man hans tår. Som sagt; gäddor och sinne för estetik har aldrig riktigt lirat. #397

Och som ni påpekat behövde även jag fokusera ett tag för att begripa den store fotografens genialitet. Vilket perspektiv! Vilken komposition! Vilken makalös tajming! Och vilka barndomsminnen den väcker! En av årets mest gåtfulla bilder hittills signeras ingen mindre än PappaStors arvtagare, PappaRör!
Citera
2024-03-24, 01:35
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ja, möjligtvis. Detta borde funka.

Motsatsen till norr + kvist.

Tack Jädra vilken ångest han hade i klippet. Riktigt skrek ångest.
Citera
2024-03-24, 01:36
Medlem
Wotans avatar
"Fy fan, gädda är inte gott!"

https://www.facebook.com/photo/?fbid=425887837507521&set=ecnf.100002589253352
Citera
2024-03-24, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#397 måste väga 120 kg eller mer. Tyder på bristande impulskontroll överlag, kanske tröstätning.

Han drog sig instinktivt mot avdelningen med chips/godis/läsk under konfrontationen, som att det är hans trygghetszon. Förväntade mig nästan att han skulle börja tröstäta direkt på plats...

Nä, den här får Impulskollen jobba hårt med.
Citera
2024-03-24, 02:46
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blixtensord
Hur tog hon det?
Fritt ur minnet så blev hon inte särskilt glad. Finns omtalat någonstans här i tråden. #289
Citera
2024-03-24, 02:50
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC

Men seriöst, vad är det för bild han har skickat?! Jag var tvungen att titta fem gånger innan jag såg vad det är. Det första jag såg var en gubbarm som fistar en blek och stjärntatuerad gubbröv. Oskönt motiv. Men det verkliga motivet är fan ännu oskönare.

Gäddan "sexar" till det lite genom att fota sitt feta och knottriga gäddben upptryckt mot en tapet som ser ut som obduktionshud.
En av de mer motbjudande gäddorna på sista tiden (397). Noterar att det verkar vara viss överrepresentation på gäddor i Norrland. Isolation i kyla och vildmark gör kanske sitt till.
Citera
2024-03-24, 02:53
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Ser att #392 har varit gift tidigare enligt Sveriges befolkning. Gift man (22/6 1999). Dock går det inte att se med vem då han bor ensam den aktuella tidpunkten.
Gift med en thailändska tidigare. Glöm inte bort 392, här har vi någon som flugit under radarn länge, bagaget kan vara stort.
Citera
2024-03-24, 03:02
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlBundysEnaSko
Jag har bott på samma gata som D*niel.
Redan för 18 år sen fick jag peddo och seriemördar vibbar av honom.
Då bodde han ihop med en thailändska.
Om jag inte minns fel var han med i ett Robins avsnitt där han hade på sig ett gristryne.
Innan jag flyttade gifte han sig med en kvinna från Gahna. Tror hon hade en eller två söner och en dotter som flyttade in samtidigt som hon själv.
Berätta gärna mer om detta! Vad vet du om hans thailändska hustru? Hade han några barn med henne eller tog hon med sig egna barn? Varför tog det slut mellan 392 och henne? Hur uppfattades 392 rent allmänt på orten?

Det finns nog mer av suspekta saker att gräva i om #392.
Citera
2024-03-24, 03:21
Medlem
#397 är med i en skytteklubb. Pang, pang…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in