2024-03-22, 14:29
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
6 inlägg i rad där du sitter och gnäller på eller gör dig löjlig över Färjestad.
Så beter sig inte en bra vinnare.

Släpp flaskan och sov. Nya tag på lördag.

Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Hur kan du vara så bitter och gubbgnällig efter en vinstkross i kvartsfinal? Väx upp!

Tydliga tecken på en supporter till ett mindre lag utan guld. De vet inte hur de ska agera när det går med dem.

För Färjestads del var detta det bästa sättet att förlora på. Laget tvingas inse att det inte bara är att ställa in skridskorna på isen utan man måste faktiskt jobba lite också. Hur stor förlusten än må vara så var det i slutändan bara en match.
Nu hoppas jag ledande spelare stiger fram så som Jönsson, Nordström o co gjorde på sin tid när det gick lite emot.
Citera
2024-03-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelclaw
Mitell sjönk som en gråsten i Marianergraven efter den presskonferensen.

Everberg sätter en bra tackling och åker på matchstraff, hoppas FBKdvärgen fick sommarlov.

Tyvärr är reglerna så att oavsett situationen i övrigt så är det game då tacklingen tar i huvudet.

Tråkigt att du hoppas att Nyströms säsong ska vara slut efter tacklingen.
Citera
2024-03-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ge han en Mitella

Everberg friad efter tokerierna

Vadå friad? Han fick ju matchstraff för tacklingen! Vadå trodde du Everberg skulle bli avstängd?

Jävligt gnäll på Möglefolket idag också!

Trodde du hade lärt dig domarnivån i SHL vid det här laget!
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-22 kl. 15:52.
Citera
2024-03-22, 16:29
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Mitell igår efter matchen om Everbergs tackling "Han tar några extra skär" när Everberg glider in i tackling. Där gick fan nästa topplocket allt för att dom ska granska de.

Edit: verka inte bli granskat med allt rätt. Max en 2:a.

Citat:
Mitell sjönk som en gråsten i Marianergraven efter den presskonferensen.

Everberg sätter en bra tackling och åker på matchstraff, hoppas FBKdvärgen fick sommarlov.
Mitell älskar att prata om domslut och sätta press på domarna. Lita på att det kommer bli minst en utvisning för mycket för Rögle resten av serien.
Citera
2024-03-22, 17:09
Medlem
Kul att se Rögle vara stora i käften. Laget utan guld 😂
Citera
2024-03-22, 17:11
Medlem
Citat:
Tyvärr är reglerna så att oavsett situationen i övrigt så är det game då tacklingen tar i huvudet.

Tråkigt att du hoppas att Nyströms säsong ska vara slut efter tacklingen.

Ja reglerna säger att allt som tar i huvudet ska vara matchstraff. Dock långt ifrån alltid det händer. Everberg kan inte göra något annorlunda, armen är efter sidan, det är inte tal om några extra skär eller vårdslöst spel från hans sida utan tacklingen tar där den tar pga att Nyström blir lite låg och Everberg är betydligt längre.

Det kokar tillsist ner i hur ska vi ha det med tacklingar i svensk hockey? Ska allt som träffar huvudet vara matchstraff? Vilket ansvar har mottagaren av tacklingen att ta emot en tackling på ett vettigt sätt? Ska längre spelare inte få tackla kortare spelare osv osv.

Min grundinställning är att jag tycker det är tråkigt när spelare blir skadade oavsett vilken klubb dem representerar. Men med tanke på vad som skrivits här inne om andra lags spelare som åkt på skador så är det svårt att känna nån större sympati för Nyström och FBK i detta läget.
Citera
2024-03-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ja reglerna säger att allt som tar i huvudet ska vara matchstraff. Dock långt ifrån alltid det händer. Everberg kan inte göra något annorlunda, armen är efter sidan, det är inte tal om några extra skär eller vårdslöst spel från hans sida utan tacklingen tar där den tar pga att Nyström blir lite låg och Everberg är betydligt längre.

Det kokar tillsist ner i hur ska vi ha det med tacklingar i svensk hockey? Ska allt som träffar huvudet vara matchstraff? Vilket ansvar har mottagaren av tacklingen att ta emot en tackling på ett vettigt sätt? Ska längre spelare inte få tackla kortare spelare osv osv.

Min grundinställning är att jag tycker det är tråkigt när spelare blir skadade oavsett vilken klubb dem representerar. Men med tanke på vad som skrivits här inne om andra lags spelare som åkt på skador så är det svårt att känna nån större sympati för Nyström och FBK i detta läget.

Håller med! Jag tycker inte annorlunda! Oavsett lag så måste spelare vara beredda på tacklingar och inte sätta sig i sårbara situationer. Men nu har ju dömeriet kört samma lika när det gäller träffar i skallen ett bra tag.

Vet inte vad du syftar på för skriverier men du är givetvis fri att tycka vad du vill om Nyströms hälsa och FBK. Vad ska Nyström och FBK säga och göra? De dömde inte matchen. Klart som fan tränare och spelare står upp för sitt lag. Det gör alla!

Att FBK-hatet lyser igenom är ju tydligt. Att trots kross igår ändå gnälla, grina och klaga på domare, motståndare och publik känns bara....märkligt.
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-22 kl. 18:47.
Citera
2024-03-22, 19:37
Medlem
Citat:
Håller med! Jag tycker inte annorlunda! Oavsett lag så måste spelare vara beredda på tacklingar och inte sätta sig i sårbara situationer. Men nu har ju dömeriet kört samma lika när det gäller träffar i skallen ett bra tag.

Vet inte vad du syftar på för skriverier men du är givetvis fri att tycka vad du vill om Nyströms hälsa och FBK. Vad ska Nyström och FBK säga och göra? De dömde inte matchen. Klart som fan tränare och spelare står upp för sitt lag. Det gör alla!

Att FBK-hatet lyser igenom är ju tydligt. Att trots kross igår ändå gnälla, grina och klaga på domare, motståndare och publik känns bara....märkligt.

Bra!

Var inte dig det gällde, utan en annan frekvent skribent med extremt hög svansföring kring FBK som inte direkt höll igen med sitt hat och önskan om allvarlig ohälsa hos andra lags spelare.

Jag har inget hat mot FBK. Det är snarare en förening som verkar väldigt välskött, har haft stor sportslig framgång genom åren och förtjänar respekt! Det är dock vissa idioter här som gör att man stundtals tappar den där respekten.. Men även jag vet att i slutändan är det är en liten minoritet supportrar det rör sig om bland i övrigt många bra fans.
Citera
2024-03-22, 20:35
Medlem
Färjestad har många supportrar utanför Karlstad och Värmland. Många neråt Schlätta, Västergötland bl a. Inavlade bönner i Småland har inte fattat det!

Pengar rullar in! Det går bra nu!

7641 i Löfbergs igår
5113 i Vida igår
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-22 kl. 20:42.
Citera
2024-03-22, 22:46
Medlem
m4tt145s avatar
På plats i Scandinavium ikväll och såg en fantastisk match som kunde gått åt båda hållen även om jag tycker Leksand var snäppet bättre, grymt stabila ikväll. Men det skulle inte förvåna mig om det gick till sju.
Citera
2024-03-23, 08:03
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:

Everbergs skridskor är ens inte i isen när han tacklar och sätter armbågen rätt i huvudet på Joel. Mer solklart matchstraff kan det inte bli.
Citera
2024-03-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Mitell älskar att prata om domslut och sätta press på domarna. Lita på att det kommer bli minst en utvisning för mycket för Rögle resten av serien.

Nej det gör han inte! Dock är väl ofta journalisterna kåta på att ta upp ämnet. Självklart måste det komma någon form av svar! Mitell skiljer sig inte från andra tränare i det ämnet. Tycker nog han oftast ligger lågt i åsikter om domare och andra lag.
Senast redigerad av Palkranen 2024-03-23 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in