2022-12-26, 19:49
Medlem
6stringlevins avatar
Vivalla är väl nu mer obeboligt och ett "utanförskapsområde". I verkligheten skulle de flyttat för länge sedan.
Citera
2022-12-26, 20:20
Medlem
Var kan se nya Svensson Svensson? Ät det andra skådisar?
Citera
2022-12-26, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Var kan se nya Svensson Svensson? Ät det andra skådisar?

samma morsa,farsa, å son, tjejen som spelade Lina slutade som skådespelare efter första svensson svensson filmen

du hittar säsong 3 & 4 (de nya säsongerna) på youtube om du söker efter dom där
Citera
2022-12-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
samma morsa,farsa, å son, tjejen som spelade Lina slutade som skådespelare efter första svensson svensson filmen

du hittar säsong 3 & 4 (de nya säsongerna) på youtube om du söker efter dom där
Tack för det.
Citera
2024-02-04, 12:10
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Japp håller med om att Gabriel(Håkan) inte alls håller samma klass längre, känns så stelt och tillgjort allt han gör och säger. Allan och Suzanne still rocks though

Många gillade väl Gabriel som barn då han var mer huggande mot främst pappa Gustav, dom senare avsnitten är han väl lite mer försiktig och inte så på.
Citera
2024-02-04, 12:12
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Vivalla är väl nu mer obeboligt och ett "utanförskapsområde". I verkligheten skulle de flyttat för länge sedan.

Jag har också tänkt på det, att Vivalla skulle vara något slags mellanklass-område men rena idyllen om man frågar pappa Gustav i serien. I verkligheten är det ju något annat, samma typ av område som Rosengård eller Rinkeby.

Någon som vet hur det var 1994 när den första säsongen sändes?
Citera
2024-02-04, 15:11
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Jag har också tänkt på det, att Vivalla skulle vara något slags mellanklass-område men rena idyllen om man frågar pappa Gustav i serien. I verkligheten är det ju något annat, samma typ av område som Rosengård eller Rinkeby.

Någon som vet hur det var 1994 när den första säsongen sändes?
Jag vet inte, men då hade vi väl huvudsakligen invandringen ställd till miljonprogramsområdena i våra tre största städer, så jag tror inte det fanns nämnvärt med MENA där då. Sen kanske det var lite WT aktikgt.
Citera
2024-03-23, 09:00
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag vet inte, men då hade vi väl huvudsakligen invandringen ställd till miljonprogramsområdena i våra tre största städer, så jag tror inte det fanns nämnvärt med MENA där då. Sen kanske det var lite WT aktikgt.

En annan grej som slog mig häromdagen.
Första omgången (1994), så var trappan i huset precis vid ingången längst väggen. Men i säsongen därpå (1996) så var det plötsligt en dörr ner till garaget mellan huvudingången och trappan. Egentligen borde det framgått att dom inte bodde kvar i samma hus. Lite skum känsla att det bara passerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in