Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Var inne på det spåret från första början.
Kvinnan hade en sexuell relation med ako, och bedrog sin man. I rädslan att sanningen skulle komma fram var hon illa tvungen att mörda honom. Till maken har hon dragit en historia om att hon har blivit sexuellt trakasserad/våldtagen (något hon sedan anmälde) det framgick jue att han hade anmälts för brott mot henne men sedan släppts. Maken skulle ta sin frus heder & brottsoffret skulle få betala priset för "våldtäkten" med sitt liv.
Nu när det framkommit att BO och kvinnan haft en kortare relation och även att de (sambo, m.fl.) sannolikt fått veta/känna till att BO t.ex. givit barnen julklapp/presenter och detta var hennes utväg, först anmäla BO för våldtäkt och sedan besöksförbud, när det inte gav önskat resultat så sätts denna plan i verket. Tror din första tanke är närmast sanningen för det är knappast av ekonomisk vinning han tas av daga.
Dock så tycker jag att den s.k. planen med mord i deras lägenhet, var offret dumpas, var offrets fordon dumpas är iaf för mig märkligt om de planerat detta väl. Men som jag tidigare skrivit, de hade ej räknat med att exfrun skulle anmäla försvinnandet, polisen snarast anade att BO's kunde utsatts/utsättas för grovt brott "Misstänkt människorov" och "slumpen" att crossåkarna skulle se väskan och kika vad detta är då den var malplacerad.. d.v.s. förakta aldrig slumpen.
Sen verkar iaf de ha lyckats ta sig ur landet, flyg, landvägen är dock höljt i dunkel hitintills men anhållne 19-åringen misslyckades. Var är den fjärde personen som också eftersöks, har han rest med paret eller på egen hand, det lär framkomma inom sinom tid.