2024-03-22, 22:12
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Var är den här bilden tagen. Gunnebostängslet har varit kvaddat länge ser man på gräset. Lätt att bara kliva över.
https://imgur.com/ayKrvpk

Bra fynd.

Var fick Du bilden ifrån?

Du skriver ju själv Var är den här bilden tagen

Citera
2024-03-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
T.A mamma har inte varit på jobbet sen han blev gripen för mordet, så antagligen sitter hon också i häktet nu.

Antagligen är man inte särskilt sugen på att gå till jobbet när ens son är anhållen/häktad för mord 🙄
Det behöver inte betyda att hon är en av de anhållna.
Citera
2024-03-22, 22:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bra fynd.

Var fick Du bilden ifrån?

Du skriver ju själv Var är den här bilden tagen

Bilden kommer från Expressen premium som man måsta ha inloggning till.
Sökandet efter Maja – timme för timme
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sokandet-efter-maja-timme-for-timme/
Senast redigerad av Timeout 2024-03-22 kl. 22:21.
Citera
2024-03-22, 22:18
Medlem
Citat:
Var är den här bilden tagen. Gunnebostängslet har varit kvaddat länge ser man på gräset som har växt in i det när det ligger ner.
Lätt att bara kliva över.
https://imgur.com/ayKrvpk
Byggnaderna och upplaget i bakgrunden är Derome trä sett från ICAs parkering.
Jag funderar på om stängslet varit trasigt länge eller om polisen valt att öppna upp det för att kunna gå där?
Citera
2024-03-22, 22:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Byggnaderna och upplaget i bakgrunden är Derome trä sett från ICAs parkering.
Jag funderar på om stängslet varit trasigt länge eller om polisen valt att öppna upp det för att kunna gå där?
Stängslet har legat ner minst sen förra sommaren då gräset har växt in i det när det ligger ner.
Troligen längre än så för den delen som ligger ner är helt invävd i gräs.
Citera
2024-03-22, 22:37
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Stängslet har legat ner minst sen förra sommaren då gräset har växt in i det när det ligger ner.
Troligen längre än så för den delen som ligger ner är helt invävd i gräs.

Det ser som att polisen jobbar hårt med tanke på alla papperspåsar och samlar in alla fynd de gör.
De jobbar ganska hårt i mitt tycke.

Kanske hittar DNA spår eller liknande.
Senast redigerad av Fibonaccital 2024-03-22 kl. 22:39.
Citera
2024-03-22, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Ja visst tror jag det är ett alternativ. Tveklöst.
Jag tror inte Tim är mer ond än Maja.
Han har också …begränsningar?
Jag har jobbat med ett flertal i detta och liknande klientel.
Utåtagerande och inte.
Jag tror han flippat av endera anledning och sedan har han sprungit hem och gråtit varpå föräldrarna försöker hjälpa pojken och blir anmälda för grovt skyddande av brottsling.

Grovt skyddande av brottsling borde inte föräldrar kunna dömas till, precis som närstående inte kan tvingas vittna.
Same same but different.

Bara en tanke, säg att Maja var den aggressive som drämde till Tim med flaskan, för att han hotade med ”att berätta”, kanske om att Maja vart otrogen mot sin kille….sen så hamna de lite i en, typ cat-fight och dråpligt föll Maja in i en sten vid vattenbrynet, pojken blev vettskrämd å sprang hem …
Citera
2024-03-22, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hurskamanveta
Antagligen är man inte särskilt sugen på att gå till jobbet när ens son är anhållen/häktad för mord 🙄
Det behöver inte betyda att hon är en av de anhållna.

Hon sitter anhållen
Citera
2024-03-22, 22:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det ser som att polisen jobbar hårt med tanke på alla papperspåsar och samlar in alla fynd de gör.
De jobbar ganska hårt i mitt tycke.

Kanske hittar DNA spår eller liknande.
Ja det verkar så och dom kanske samlar in något där vid det nedrivna stängslet när bilden tas.
Polisen längst till höger verkar intresserad av någonting just där.
Senast redigerad av Timeout 2024-03-22 kl. 22:44.
Citera
2024-03-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contessa1
Hon sitter anhållen

Är du helt 100 på det?
Citera
2024-03-22, 22:56
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ja det verkar så och dom kanske samlar in något där vid det nedrivna stängslet när bilden tas.
Polisen längst till höger verkar intresserad av någonting just där.

Just det, det finnas DNA, fiber, hår och annat intressant.
Citera
2024-03-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Ca 16 och med tanke på sällskapet (någon skrev till mig om nyheterna samma veva) så misstänkte jag föräldrarna direkt eftersom systern inte var med mamman.

Ca 16 - kan du precisera närmare? Det kan ju vara allt från 15:30 till 16:30. När jag läste ditt inlägg tänkte jag att du har nog rätt i att det inte kan ha varit systern, med tanke på vad som stått i media. Då kan hon ju inte ha hunnit ut så att du kunnat se henne vid 16.

Citat:
"Två av dem har anhållits medan den tredje, som suttit gripen, försattes på fri fot under fredagskvällen."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ytterligare-tre-misstankta-efter-mordet-pa-maja/

MEN sen gick jag tillbaka och kollade när nyheten om att 3 personer var gripna släpptes... P4 Sjuhärad släppte nyheten vid 16:35:

https://sverigesradio.se/artikel/ytterligare-en-person-misstankt-efter-majas-dod

Artiklarna i Aftonbladet och Expressen publicerades 16:25 respektive 16:22, Mark-Posten 16:47.

Hur lång tid kan man tänka sig att det tar innan gripandet är så pass offentligt att media hinner rapportera om det? Någon som har en susning? Tänker att om du såg henne lite tidigare, så skulle hon ju rent krasst kunnat bli gripen strax efter och beroende på hur fort media kan tänkas kunna snappa upp information om gripandet, så kanske det ändå är möjligt att det är hon? Kanske tar betydligt längre tid, men det var bara en tanke som slog mig. Möjligen för att jag var så inne på att hon var en av de 3, men det kan ju såklart handla om någon helt annan.
Sitter föräldrarna gripna och inte systern så är det ju inte så konstigt att du sett henne med bekanta. Hon orkar ju säkert inte vara ensam i det här läget kan jag tänka mig.
Senast redigerad av Fyrhjulingen 2024-03-22 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in