• 1
  • 2
2024-03-22, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det gör man i kolgrillen också.
Eller lägger direkt på kolen.
Principen är det samma, men uppstart och slippa ladda på med kol är inte lika kul i längden, gasol kör man bara igång, behövs ingen procedur.
Tror jag var en av dom första vänner som köpte en gasol, nu har dom flesta bytt till gasol, man har kastat ut kolgrillen.
Citera
2024-03-22, 18:52
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Principen är det samma, men uppstart och slippa ladda på med kol är inte lika kul i längden, gasol kör man bara igång, behövs ingen procedur.
Tror jag var en av dom första vänner som köpte en gasol, nu har dom flesta bytt till gasol, man har kastat ut kolgrillen.

Jag har kompletterat med en gasol, smidigt för vardagsgrillningen.
Kolgrill är och förblir dock det ”riktiga” sättet att grilla.
Citera
2024-03-22, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Jag har kompletterat med en gasol, smidigt för vardagsgrillningen.
Kolgrill är och förblir dock det ”riktiga” sättet att grilla.
Kan hålla med dig att tända upp en kolgrill en varm kväll o ta en öl samtidigt har en speciell känsla som tillhör mannen. Egentligen ska man vara rädd om denna tradition, den är nästan helig.

Men bara komma på jag vill ha grillat då har gasolen sina fördelar.
Senast redigerad av hjorten16 2024-03-22 kl. 19:00.
Citera
2024-03-27, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siz1
Lever man på socialbidrag så kan jag tänka mig att det är dyrt.
Är man dum i huvudet så är det dyrt. Lyssna på Prylarnas pris i P1 t.ex. "Dyrt" har inget med inkomst att göra, men sånt lär ju du knappast förstå. Du lär väl inte ha särskilt stora studielån. Om man säger så.
Citera
2025-08-23, 19:32
Medlem
Hardstekts avatar
https://www.weber.com/SE/sv/kolgrill.../15401004.html

Det här är den bästa webergrillen. Kolgrillningen blir lika enkelt och smidigt som gasolgrillning tack vare gasoltändningen, fast med äkta kolsmak, tillskillnad från gasol. Koppla en stor gastub på den så behöver du bara fylla på gas en gång om året om ens det.

Extremt smidigt att slippa hålla på med tändrör och tändkuber. Bara vrida på ett vred och trycka på en knapp och vänta tio minuter. Sen är det klart för att grilla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in