2024-03-22, 17:19
Medlem
Babydolls avatar
Bara spekulation; Skulle det kunna räknas som grovt skyddande av brottsling om man tar offrets mobil och åker med den till en annan stad för att ge ett felaktigt digitalt spår? Är mobilen återfunnen vid brottsplatsen?
Citera
2024-03-22, 17:20
Medlem
Helt ovis på ämnet, men kan syskon och föräldrar hamna i sitsen av GROVT skyddande?

Kan de vara så att man nekat till 100% och försökt ge MGM ett falsk alibi eller nått för att de ska räknas som grovt?

Edit: såg att nån skrev att de kan räcka med att man med uppsåt gjort sig av med bevis
Senast redigerad av Lostinflashback 2024-03-22 kl. 17:23.
Citera
2024-03-22, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men GROVT skyddande av brottsling borde innebära att man gjort sig av med bevis som kläder eller mordredskap eventuellt försökt att flytta en kropp.

Detta är mycket allvarligt!

Känns inte som det är föräldrar eller syster men min magkänsla kan naturligtvis vara fel.

Det är 3 stycken. Känns inte som de kan vara så mycket annat.
Citera
2024-03-22, 17:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men GROVT skyddande av brottsling borde innebära att man gjort sig av med bevis som kläder eller mordredskap eventuellt försökt att flytta en kropp.

Detta är mycket allvarligt!

Känns inte som det är föräldrar eller syster men min magkänsla kan naturligtvis vara fel.

Är vär inte osannolikt att mgm1 blivit rejält blöt och skitig efter ett mord och städning vid fyndplatsen?

Kanske inte lockande att därefter åka kollektivt till Berghem i det skicket, ringer hem och ber om skjuts?

Vid husrannsakan hittas spår av något som kan härledas till fyndplatsen i bilen, till exempel löv, pinnar, lera.

Mobilpositionering kan påvisa att någon eller samtliga mgm2-4 har varit i närheten av fyndplatsen i samband med hämtning av mgm1.

Tvätt av kläder, påvisat ljugande, motstridiga uppgifter och komprometterande information inbördes bland de misstänkta etc.

Handlar det om medgärningspersoner vid mordet tänker jag att den som är oskyldig skyller på den skyldige och samtliga närvarande på mordplatsen skulle misstänkas för mord, inte skyddande av brottsling.

Kan vara så enkelt men också inte.
Senast redigerad av OY 2024-03-22 kl. 17:26.
Citera
2024-03-22, 17:26
Medlem
Den/de kommer släppas på måndag gissar jag, ren säkerhetsåtgärd
Citera
2024-03-22, 17:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabelle76
Nu kanske någon tycker jag gått över gränsen men jag åkte faktiskt förbi MGMs hus igår.
Det var inget kul ställe. Ser ganska nedgånget ut och det var väldigt stökigt.
Iaf i mitt tycke.

Huset ligger väldigt nära järnvägen en bit söder om fyndplatsen.
Det fanns tända ljus på vad jag förmodar är köksbordet så igår var någon hemma men jag såg ingen.

Jag åkte också förbi skolan och besökte minnesplatsen utanför entrén.
Sorgligt och vackert.
Massor med blommor, några brev och nallar.
Några tonåringar stod och grät.

Det slog mig på plats att det är märkligt om ingen har sett dom gå skolan-hållplatsen-på väg mot fyndplatsen. Det är väldigt öppet och mycket folk i rörelse vid den tiden. Jag var där exakt samma tid fast en vecka senare.

Så oerhört ledsamt detta.
Vila i frid Maja. ♥️

Det kan finnas vittnen som sett BO och mgm gå mot fyndplatsen men att Polisen inte berättat om det.

Har du varit vid ICA och återvinningsstationen på parkeringsplatsen nära fyndplatsen?

Om så, bedömer du det som möjligt att gå över ängen där eller är det mer sannolikt att de har gått via Assberg station?
Citera
2024-03-22, 17:33
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är det så?
Det jag aldrig noterat/reflekterat över faktiskt.
Du har säkert rätt - och då gissar jag också på en närstående, mer exakt pappan till Tim.

Browser har rätt. Det ändrades för ett antal år sen. Blev själv väldigt förvånad (efter något års frånvaro från Flashback) när jag såg det första gången. Det må göra flashbackgrävandet lite långsammare, men det är nog en bra sak med tanke på att det krävs rätt lite för att bli anhållen.
Citera
2024-03-22, 17:33
Medlem
Det som slår mig är att MGM kan ha vetat att M finns på den platsen men har inte själv varit delaktig. Därför talar han om var hon finns/fanns men nekar till att ha gjort något.

Nu sa dom på TV4 att det nu är tre misstänkta (gripna?)

Jag passerade genom Skene i dag i ett ärende och såg polisbanden men annars om jag inte vetat vad som hänt så hade jag inte ens sett dom längs kostaketet.
Citera
2024-03-22, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är vär inte osannolikt att mgm1 blivit rejält blöt och skitig efter ett mord och städning vid fyndplatsen?

Kanske inte lockande att därefter åka kollektivt till Berghem i det skicket, ringer hem och ber om skjuts?

Vid husrannsakan hittas spår av något som kan härledas till fyndplatsen i bilen, till exempel löv, pinnar, lera.

Mobilpositionering kan påvisa att någon eller samtliga mgm2-4 har varit i närheten av fyndplatsen i samband med hämtning av mgm1.

Tvätt av kläder, påvisat ljugande, motstridiga uppgifter och komprometterande information inbördes bland de misstänkta etc.

Handlar det om medgärningspersoner vid mordet tänker jag att den som är oskyldig skyller på den skyldige och samtliga närvarande på mordplatsen skulle misstänkas för mord, inte skyddande av brottsling.

Kan vara så enkelt men också inte.

Konstruktivt resonemang från din sida. Men just att det är GROVT får mig att reagera. Kan det ändå vara föräldrarna?
Citera
2024-03-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan finnas vittnen som sett BO och mgm gå mot fyndplatsen men att Polisen inte berättat om det.

Har du varit vid ICA och återvinningsstationen på parkeringsplatsen nära fyndplatsen?

Om så, bedömer du det som möjligt att gå över ängen där eller är det mer sannolikt att de har gått via Assberg station?

Det går inte att gå från ICA, taggtrådsstaket, brant och kor i hage. Från Assbergs station ja.
Citera
2024-03-22, 17:39
Medlem
Cedderiks avatar
Stod en polisbil utanför MGM hus flera timmar igår.
Citera
2024-03-22, 17:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/

Det gick ändå hyfsat snabbt den här gången för polisen att meddela allmänheten.
Jupp, det gäller väl att "återupprätta förtroendet" och se till att utredningen visar att det också fanns kompetenta ageranden i ärendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in