2024-03-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag talar bara om hur mina erfareheter är. Sen gör man givetvis det som ett team.
Mitt ex fick 3 miljoner kontant när vi separerade. Pengar jag tjänat ihop men utan henes hjälp hade det inte varit möjligt. Det kallar jag en bra kompensation för det lilla hon förlorat på att vara med barnen, bo bra, ett bekvämt liv utan några bekymmer.

Ja fast detta är nog inte särskilt vanligt i Sverige att mannen kompenserar vid separation.. men att mannen vill kräva att kvinnan ska sköta hemmet och jobba samtidigt är för mig helt galet.

Antingen eller.. hon är hemma och sköter allt men han betalar hennes underhåll det hon vill köpa för hennes fritid och sen betalar hennes framtida pension.. men tror en sådan man i Sverige är rätt omöjlig att hitta.
Citera
2024-03-22, 17:10
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skulle du hellre vilja gå runt och sköta hem och hushåll, medans din partner jobbar och tjänar pengar?
Vad tycker du själv är mest stimulerande? Visst är hushållsarbete, ett jobb alltid. Men är det stimulerande? Att göra det, samma sak dagligen och inte få lön för det. Är det något du är sugen på?

Själv tycker jag att ta hand om mina barn och jobba är roligast och mest stimulerande. Hushållsarbete är trist och tråkigt. Men jag överlåter ändå inte hushållsarbetet till min partner, utan vi delar på det. Så att båda får tid för våra barn, varandra och våra jobb.

Ja, det gjorde det under en mycket kort epok.

Avsikten var inte att förklara vad som är bättre av det ena eller andra.
Diskuterade tidigare med en annan om paradoxen att det räckte med en inkomst för att försörja en barnfamilj förr i tiden, och nu räcker sällan två inkomster till att planera in barn , som dessutom ingen tycker är "stimulerande" att gå hemma med fram till förskolan.
Och likt förbannat så hade man många barn trots bara en inkomst och en dåtida annan inställning. Jag gissar att man inte tänkte i banor som "stimulerande" utan fixade biffen oavsett det var kul eller inte, bevisligen.
Alla fixar det på sitt vis, det finns knappast några fel att göra här.
Det är bättre att det finns en lyxhustru med man (eller inte lyxhustru) som alltid är hemma med barnen än att 100 000 tals ensamstående mammor försöker att uppfostra barnen på egen hand. För hur det än blir så blir oftast jämfört med barn som har en pappa och mamma . Och där har dom ett långt försprång på alla livets fronter.
Barnet (och mamman) behöver input från män. Får inte barnet detta så blir det en halv människa när denne är vuxen
Citera
2024-03-22, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Kapitalism och marxism/kommunism är båda judiska doktriner för att förslava folket, feminism är en gren av judeomarxismen

Samhället, folket och staten tjänar såklart på att folket skaffar barn eftersom lever vidare, arbetar, utvecklar och betalar skatt.
Staten idag vill inte att vita ska skaffa barn, därmed den judiska lobbyismen om feminism, aborter, klimatskräck, knulla runt osv.
Samtidigt så säger samma politiker (Ylva Johansson) när de uttalar sig inom EU att Europa har en krympande befolkning så vi måste ta in minst 3 miljoner afrikaner om året, annars så kommer vi att svälta ihjäl
Vita bör skaffa barn, rasfrämlingar bör deporteras.
Ja eller helt enkelt ta bort bonustillägg just fler barn man skaffar eller barnbidraget helt.

Så får vi se vilka som stannar och inte.
Citera
2024-03-22, 17:22
Medlem
WordWarriors avatar
Hörrni, jag kom att tänka på en sak. Kan de vara så att den här trenden medvetet inplanterats för att AI kommer att krossa de flesta kvinnojobb, åtminstone inom kontorsvärlden? HR, sekreterare, ekonomiassistent, kundsupport, säljare och inköpare. Många kvinnor kommer att bli arbetslösa, och då sminkar man grisen och kallar det för hemmafru?

Jag tror de som hakar på trenden vill ha uppmärksamhet. Unga tjejer idag är så pass hjärntvättade att det inte går att byta ideal på riktigt. Unga kvinnors åsikter är som att köpa en ny väska. Så ytligt är det. Kvinnor är också lata och bortskämda, det ska vi inte glömma heller.
Citera
2024-03-22, 17:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Bra och viktig fråga! Har själv undrat många gånger. Varför vill dessa manosfär-män att män ska leva som drönare?

Hade det inte varit mer värt att gå ner i tid medans barnen var små och vara en medförälder som tog sitt ansvar.....

Jag vill att du kommenterar det här inlägget, som slår undan benen för feministernas myt om den dubbelarbetande kvinnan. Elva minuters skillnad i hemarbetet, PLUS att kvinnor ofta arbetar deltid. Så kvinnor gör mycket mindre arbete totalt, om man räknar BÅDE i hemmet och på arbetsmarknaden. De har heller ofta inte lika tunga och farliga jobb som män.

(FB) Feminismen krackelerar - unga kvinnor vill vara feminina och traditionella hemmafruar
Citera
2024-03-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja fast detta är nog inte särskilt vanligt i Sverige att mannen kompenserar vid separation.. men att mannen vill kräva att kvinnan ska sköta hemmet och jobba samtidigt är för mig helt galet.

Antingen eller.. hon är hemma och sköter allt men han betalar hennes underhåll det hon vill köpa för hennes fritid och sen betalar hennes framtida pension.. men tror en sådan man i Sverige är rätt omöjlig att hitta.
Lugna ner dig nu. Ingen har krävt något. Jag säger bara att många kvinnor gillar den livsstilen men givetvis är det valfritt. Jag hade troligen haft svårt att leva med en kvinna som vill leva med exakt fördelning. Dessutom går det ju inte eftersom män kan göra allt kvinnor kan men kvinnor kan inte göra allt män kan. Så är det bara. Så män ska vara män och kvinnor kvinnor. Sen ska givetvis mannen vara med sina barn och hjälpa till hemma på samma sätt som kvinnan ibland stöttar med renovering, trägård och bilvård.
En riktig man överger inte en kvinna han levt med och skaffat barn med. Mår hon bra så mår barnen bra.
Senast redigerad av MannenP 2024-03-22 kl. 18:16.
Citera
2024-03-22, 17:36
Medlem
Om många kvinnor fick chansen så tror jag inte de hade haft något emot att vara hemmafruar. Problemet är att de flesta män inte är på den lönenivå som krävs för att detta ska funka smidigt i praktiken.

Jag kan även inte låta bli att notera att kvinnor som Gudrun Schyman och andra kvinnor som är emot tanken om att vara hemmafru är ofta väldigt okvinnliga, fula och maskuliniserade medans kvinnor som har en lite mer nyanserad bild på saken och ställer sig positiva till det hela är betydligt mer kvinnliga etc.

Kvinnor kan inte tävla mot män. De bästa männen kommer alltid gasa ifrån de bästa kvinnorna.

Män behöver bli bättre så att kvinnor kan unna sig själva att vara hemmafruar om de vill.

Jag är trött på att män ser ut som kvinnor och kvinnor beter sig som män.

Jag vill ha mer kvinnligt och manligt.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-03-22 kl. 17:46.
Citera
2024-03-22, 17:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Intressant att detta kommer när nu AI påstås göra entre och "ta" en massa låtsasjobb i den offentliga sektorn som just nu utförs av just kvinnor som troligtvis blir arbetslösa, de kommer förstås driva 3 dagars jobb med 5 dagars lön, men den ekvationen går aldrig. Så ja spännande.

Oj, jag var 2:a på bollen så jag just...
Citera
2024-03-22, 17:39
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Känns ju dock spontant som att kvinnor är bättre lämpade som vårdbiträden. Ändå ett väldigt viktigt yrke och jag tror ingen vill att gammelmormor får sitta nerbajsad i flera dygn. Dessutom skulle nog inte gammelmormor släppa in ett manligt vårdbiträde.
Citera
2024-03-22, 17:39
Medlem
Freebops avatar
Härligt, vi behöver backa bandet typ 30-40 år.
Citera
2024-03-22, 17:46
Avslutad
Männen som motsätter sig denna utveckling starkt visar bara hur hjärntvättade och sjukt feminiserade de är. Feminism har som uppgift att få ut kvinnorna på arbetsmarknaden och se till att de betalar skatt. Kvinnor utvinner sin största glädje ur uppfostran, så är det bara. Det är även det bästa sättet för kvinnan att bidra till något större än sig själv.
Citera
2024-03-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea

Om kvinnan bor med mannen hela livet så tycker jag att mannen absolut ska ta hand om henne och bekosta pensionen. Men att få lovad gratis pension är ohållbart för då kan ju kvinnan sko sig på en massa män för att sedan bara dra.

Om mannen drar in alla pengar och kvinnan har mannens beskydd så tycker jag det är otroligt knas att kvinnan inte ens orkar bjuda mannen på en god middag på kvällarna. Det är det orimliga.

Många kvinnor vill idag bara ha en massa. Vad är de beredda att ge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in