Citat:
Ursprungligen postat av
hajpajs
Jag är så fascinerad av att de kämpat så länge för att få L och gått igenom så mycket, för att sen göra så lite för henne och hennes utveckling. Hade jag gått igenom HTs väg till bebis, då hade jag gjort allt för min bebis och för att se bebisen utvecklas. Vi vet ju sedan tidigare att både HT och Kebaben är lata men det är ju skämmigt hur lata de är i Ls utveckling.
Håller med, har alltid fått uppfattningen av HT att det egentligen inte handlar om själva barnet, utan mer om jakten på graviditeten och bara ha titeln "mamma". Barnet är bara vad som löser de problemen för henne: hon har ingen gravidmage utan barn i den och och hon är ingen mamma utan att ha ett barn typ. Såklart tvivlar jag inte en sekund på att hon älskar sin unge och gör vad som helst för henne, men det är ngot som skaver när man blir så hypad av att köpa så mycket saker vagnar kläder till en unge som bara har typ 5 behov just nu (närhet, sömn, mat, torr blöja och något som utmanar utveckligen lite). Att hon tvingade upp Ls små fjun till hår i en liten toffs och klädde henne i jeans och polyesterjacka var bara så sjukt tyckte jag på en tre-fyramånaders bebis. Såg sjukt obekvämt ut och var helt klart bara något hon gjorde för att kunna lägga upp en bild (aka ungen blir content).
Hade jag och min man haft samma problem att få barn som Kebaben och HT så hade man ju förvaltat allt vad det innebär att ha en bebis på ett helt annat sätt. Det handlar ju inte ett skit om vilka prylar man har (vissa underlättar såklart) eller vilka kläder barnet haft på sig, något som däremot verkar spela väldigt stor roll för HT och hur det tas emot i form av likes och kommentarer på hennes IG.
Hon postade ju så mycket innan L kom om hur mycket hon längtade efter alla promenader med vagnen t ex, som istället blev soffhäng 23h/dag och neddragna persienner. Minns att promenaderna när bebisen sov var en höjdpunkt på dagen under mammaledigheten. Sorry för lång text hehe... Stör mig bara något enormt på hur hon hanterar allting såhär ca 6 månader in i föräldraskapet.