2024-03-22, 15:07
Medlem
Finns det verkligen så många män som kan och vill vara den enda försörjaren av sig själv, fru och barn?

Finns det verkligen så många kvinnor och män som vill leva med den minskade levnadsstandarden som kommer med att bara en i familjen drar in stålars?
Citera
2024-03-22, 15:10
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Feminismen förespråkar inte att kvinnor ska arbeta, utan att de ska få göra som de vill.

Och detta synsätt är inte på minsta sätt på väg att krackelera. Om en kvinna frivilligt väljer att vara hemmafru, eller snarare hemmaflickvän (trenden verkar inte ha någonting med giftermål att göra) så utgör detta knappast något hot mot det feministiska samhället.

När hon tröttnar på att vara beroende av sin pojkvän så är det bara för henne att skaffa ett jobb. Och om hon tröttnar på att vara beroende av just den pojkvännen så är det bara att skaffa en ny.

Det centrala för det feministiska samhället är att kvinnor inte diskrimineras på arbetsmarknaden och att de inte förväntas leva med samma man hela livet. Och dessa principer är och förblir grundmurade.
Så låter det förstås inte på Schyman så jag vet inte var du fått det från. Ni talar inte med en röst.

Om de nu inte tröttnar på det, så är det förstås ett hot mot feminismen normer, att kvinnan ska vara som en man.

Att feminismen på något sätt, vill att män och kvinnor ska får vara just män och kvinnor, ser jag noll tecken på. Tvärtom.
Män är toxiska och ska kuvas till de uppträder som kvinnor och kvinnor ska uppträda som män anses göra. Det är vad som egentligen kommer ut ur munnen på dem. Ingen där som säger, "Vad bra att de där pojkarna är ute och busar och att de där flickorna sitter hemma och leker med dockor. Eller menar du verkligen det?

Principen verkar vara, att de inte ska leva med samma man hela livet, oavsett. Feminismen lägger även ned mer tid på HBQT-frågor och att kritisera män, än de gör på kvinnor, barn och familj.
Citera
2024-03-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Barn är en tillgång för samhället, ja så länge man inte importerar tredje världen i ett folkutbyte alltså
Vilket är problemet, nuvarande system uppmuntrar många som inte borde skaffa barn att göra det för att få pengar.

Samhället bör inte belöna föräldrar utan resurserna bör gå direkt till barnen.
Som exempel att erbjuda frukost på skolan.
Frukost och lunch på skolan under lov för elever.
Skoluniformer och idrottsaktiviteter som skolan till en vis gräns kan stå för osv.
Läxhjälp mm.
Citera
2024-03-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Det är ju sant.

Ja. Jag höll nyss med dig om att folk saknar konsekvenstänk. Det är dock oklart om du förstod varför jag höll med dig.
Citera
2024-03-22, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Resonerar som en stereotyp kärring.

Edit:
Börjar vi räkna genom vad som ingår i manliga sysslor, så blir listan himla lång och tung.
Det kräver kanske en sk. "bildads" selektivism för att missa det uppenbara.
I vårt hushåll finns endast sysslor utan man eller kvinna framför!
Bildad tror jag inte du är, inte utbildad heller för den delen!
Tragiskt att gå igång på det sätt du gör. Troligen en riktig mansgris bakom dina ord. Det lyser igenom!
Citera
2024-03-22, 15:16
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Ja. Jag höll nyss med dig om att folk saknar konsekvenstänk. Det är dock oklart om du förstod varför jag höll med dig.

Det får jag väl reda på snart, då tänker jag 😄
Citera
2024-03-22, 15:17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Den som finansierar ditt liv bestämmer också över det, om man hårddrar det.

Ja precis.
Ville bara kolla. 👍🏼
Citera
2024-03-22, 15:31
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det du beskriver är kapitalism och inte feminism.
Kapitalism och marxism/kommunism är båda judiska doktriner för att förslava folket, feminism är en gren av judeomarxismen

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vilket är problemet, nuvarande system uppmuntrar många som inte borde skaffa barn att göra det för att få pengar.

Samhället bör inte belöna föräldrar utan resurserna bör gå direkt till barnen.
Som exempel att erbjuda frukost på skolan.
Frukost och lunch på skolan under lov för elever.
Skoluniformer och idrottsaktiviteter som skolan till en vis gräns kan stå för osv.
Läxhjälp mm.
Samhället, folket och staten tjänar såklart på att folket skaffar barn eftersom lever vidare, arbetar, utvecklar och betalar skatt.
Staten idag vill inte att vita ska skaffa barn, därmed den judiska lobbyismen om feminism, aborter, klimatskräck, knulla runt osv.
Samtidigt så säger samma politiker (Ylva Johansson) när de uttalar sig inom EU att Europa har en krympande befolkning så vi måste ta in minst 3 miljoner afrikaner om året, annars så kommer vi att svälta ihjäl
Vita bör skaffa barn, rasfrämlingar bör deporteras.
Senast redigerad av Torch-McFly 2024-03-22 kl. 15:34.
Citera
2024-03-22, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vi behöver inte göra ett jäkla dugg, bara vänta ut skiten. Hela det här trad-wife tramset kommer dö ut precis som det gjorde på 50-60 talet när hemmafruarna upptäckte att de inte hade råd att skilja sig. Så där satt de resten av livet i kärlekslösa äktenskap med en man som behandlade dem som luft. Jag ger dessa unga korkade tjejer max 10-15 år. Kommer inte vara så kul att upptäcka hur sårbar man är efter 10-15 års frånvaro från arbetsmarknaden.

Hux flux kommer feminismen göra storartad comeback.

Under tiden kan ju vi andra mer sansade fortsätta jobba mot 4 dagars arbetsvecka/6 timmars arbetsdag. Det hade varit en mycket klokare lösning på stress problemet, som med handen på hjärtat inte bara drabbar kvinnor.

Staten har ju tagit över mäns roll. Kvinnor är lojala mot dem som förser dem och deras barn med resurser. Tidigare var detta män via giftermål, nu är det tvingande överföring från män till kvinnor via skattesedeln samt via uppblåsta tjänster i offentlig sektor. När den ekonomiska krisen kommer så kommer denna att återställa oss till vår natur.
Citera
2024-03-22, 15:40
Medlem
hipsterkatts avatar
Nej, jag har inga planer på att börja bära förkläde, skaffa avkommor och skippa karriären (i vilken jag både är högre utbildad och tjänar mer än min respektive, som är man). Trams
Citera
2024-03-22, 15:44
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aklagarmyndigheten
.

Politik idag handlar mest om att tortera medborgarna till håglöshetens gräns med avgifter och skatter och bisarr politik som syftar till att kontrollera oss ner till misnta moelkyl. Där ingår feminismen. Jag uppskattar verkligen att kvinnor på pappret är fria idag, men är vi människor verkligen fria? Man som kvinna - vi måste ställa frågan. Vad betyder egentligen frihet? Jag anser att det hela är en efuism, som att kalla städkärring för lokalvårdare... man leker med orden för att lura folket...

.

Håller med dig till 100%
Citera
2024-03-22, 15:46
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Kapitalism och marxism/kommunism är båda judiska doktriner för att förslava folket, feminism är en gren av judeomarxismen

Samhället, folket och staten tjänar såklart på att folket skaffar barn eftersom lever vidare, arbetar, utvecklar och betalar skatt.
Staten idag vill inte att vita ska skaffa barn, därmed den judiska lobbyismen om feminism, aborter, klimatskräck, knulla runt osv.
Samtidigt så säger samma politiker (Ylva Johansson) när de uttalar sig inom EU att Europa har en krympande befolkning så vi måste ta in minst 3 miljoner afrikaner om året, annars så kommer vi att svälta ihjäl
Vita bör skaffa barn, rasfrämlingar bör deporteras.

Å fyfan, vilken trött analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in