2024-03-22, 12:41
Bannlyst
Ja, att tvinga kvinnor bli brandmän och snickare flyger inte, man kan inte politisera människors biologi med tillhörande dragning mot omvårdnad.

Lämna dörren öppen och låt människor själva bestämma hur dom ska leva sina liv!
Citera
2024-03-22, 12:41
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Du väljer inte dina gener. Dina gener bestämmer i slutändan hur du reagerar på stimuli, hur mycket anpassning du kan tolerera, och hur väl anpassad du är till din omgivning. Just nu är vår omgivning väldigt feminin, således är det män som behöver anpassa sig mest. "Fri vilja" är en påhittad orsak till människors beteende.

Din tes bygger på att manligheten är lika "agreeable" som kvinnligheten. Det är ett misstag.
Vi är inte lika.

Jag har absolut inte anpassat mig och det har varit vinnande i alla avseenden. Framförallt över tid.
Om jag hade varit socialt följsam, så hade jag ändå förlorat alla sociala slag + min själ och min framtid.
Det är t.ex. lönsamt att vara "farlig" som man om man har kontroll.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2024-03-22 kl. 12:48.
Citera
2024-03-22, 12:43
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Finns inget hellre en kvinna i sina absolut mest fertila år (18-24) hellre gör än att läsa strökurser på universitetet, jobba på lager/café/butik lol

Nä, fler kvinnor inser att de kommer ha ett bra mycket bättre liv tillsammans med en man där de kan göra i ordning ett fint hem med familj. Fråga gärna kvinnor som är jurister och +30 år om de tar antidepp trots en "lyckad" karriär. Tror du kommer bli förvånad över hur många av dem som är alkoholister eller går på SSRI.
Man ser fler och fler barnlösa kvinnor i 40 års åldern på dejtingsiter som "vill skaffa barn", ledsen men det tåget har nog redan gått..
Citera
2024-03-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Din tes bygger på att manligheten är lika "agreeable" som kvinnligheten. Det är ett misstag.
Vi är inte lika.

Jag har absolut inte anpassat mig och det har varit vinnande i alla avseenden. Framförallt över tid.
Om jag hade varit socialt följsam, så hade jag ändå förlorat alla sociala slag + min själ och min framtid.
Det är t.ex. lönsamt att vara "farlig" som man om man har kontroll.

Hur bygger min tes på att manligheten är lika agreeable som kvinnligheten? Det är i alla fall inte alls vad jag sagt. Jag anser tvärtom att manligheten av biologiska skäl är mindre agreeable.
Citera
2024-03-22, 12:50
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ännu ett tecken i tiden angående att feminismen är en döende ideologi, och att kvinnor inte trivdes särskilt bra med stress och konkurrens på arbetsmarknaden. Eller att försöka köra med fitthybris och girl boss. Nu håller hemmafrun på att bli det nya idealet bland unga tjejer.

Topic:

Vad säger ni om detta? Ska vi acceptera eller förkasta dessa förmenta tradwives, och deras omvändelse under galgen efter allt feminist- och manshatar-skit? Jag tycker inte det. Låt de arbeta tills de stupar! Som män alltid har gjort.

Måste allt bli en jävla trend. Kan folk inte bara göra som dom vill istället...
Citera
2024-03-22, 12:52
Medlem
Verkar bara vara ännu en TikTok-trend. Snart kommer en ny trend och denna är helt bortglömd. Det är så trender alltid fungerat, men trendbytet har accelererat i och med sociala medier. Några få tjejer hakar på och håller fast vid det, den absoluta majoriteten går bara vidare efter att ha provat på trenden en liten stund. Förvånande att man på riktigt anordnar en debatt om det här och att det skrivs på tidningarnas ledarsidor om det. Kommer att vara totalt bortglömt inom 3 månader.
Citera
2024-03-22, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Kommer ju tyvärr inte fungera. Judarna med Palme i spetsen har ju nu format hela vårt ekonomiska system så att det krävs två för att försörja en familj. De här flickorna kommer på sin höjd hitta gifta sugardaddys. Inte seriösa män i sin egen ålder som har råd att försörja en kvinna och barn medan hon inte drar in inkomst/pension. Alternativt lever dom jävligt fattigt.

Dessutom har samma destruktiva folk nu cuckat svenska män så de givetvis till 80% inte går att lita på att vara familjeförsörjare. Sitta vid datorn och gamea kan dom däremot.

Tyvärr...

Roligt att naturen alltid har ett sätt att övervinna social ingenjörskraft.

Män i tidigare generationer var inte så jävla speciella heller. Skillnaden var att kvinnor hade respekt för män på den tiden, så man behövde inte vara speciell. Man kunde vara lagerarbetare eller plåtslagare - en simpel man - men ändå imponera på kvinnor.
Citera
2024-03-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Man ser fler och fler barnlösa kvinnor i 40 års åldern på dejtingsiter som "vill skaffa barn", ledsen men det tåget har nog redan gått..

Män skaffar sig ju till och med thaifruar. En kvinna i 40 års åldern står nog i högre kurs än dessa. Tåget går fortfarande ska du se.
Citera
2024-03-22, 12:57
Medlem
Citat:
Män i tidigare generationer var inte så jävla speciella heller. Skillnaden var att kvinnor hade respekt för män på den tiden, så man behövde inte vara speciell. Man kunde vara lagerarbetare eller plåtslagare - en simpel man - men ändå imponera på kvinnor.

Kvinnor talade mer bakom ryggen på män på den tiden. Vad tror du hemmafruarna skvallrade om sinsemellan i telefonen när mannen var på jobbet? Jo, om sin fule, försupne make förstås. Hur äcklig han var och hela tiden ville ha sex mm.
Citera
2024-03-22, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
Kvinnor talade mer bakom ryggen på män på den tiden. Vad tror du hemmafruarna skvallrade om sinsemellan i telefonen när mannen var på jobbet? Jo, om sin fule, försupne make förstås. Hur äcklig han var och hela tiden ville ha sex mm.

Så det du menar är att kvinnor blir bittra skvallerkärringar oavsett hur man uppfostrar dem? Intressant.
Citera
2024-03-22, 13:02
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Hur bygger min tes på att manligheten är lika agreeable som kvinnligheten? Det är i alla fall inte alls vad jag sagt. Jag anser tvärtom att manligheten av biologiska skäl är mindre agreeable.

Vi behöver därmed absolut inte anpassa oss i samma utsträckning som kvinnor.
Den vinnande anpassningen är att inte anpassa sig för mycket efter omgivningen.

T.ex:
Alla kvinnor har de senaste 20 åren sagt att de vill ha "kuckade" män. Sanningen har varit raka motsatsen.
Citera
2024-03-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torch-McFly
Vardagarna ser ut som de gör och det kan man bara styra i viss mån. Ibland är det tyngre på jobbet och ibland inte, det är inte heller så mycket man kan styra över.
Barn och familj är meningen med livet, man får helt enkelt ta sig igenom de tyngre åren på bästa sätt
Skaffa barn som man inte orkar ta hand om för att övertyga sig själv att livet har en mening.
Vad hände med pro-lifers favoritargument "Skaffa inte barn om du inte kan ta hand om dem".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in