2024-03-22, 10:00
Bannlyst
Flashback pissar alla oavsett anledning i ansiktet, det hör till när man är på Flashback och man får stålsätta sig så man inte blir så jävla känslig och börja darra med underläppen.

Många kan dricka starköl/vin dagligen alla dagar i veckan för att komplettera med en fylls på helgen, enligt mig är man alkoholiserad då, för att sedan sparka på någon som drar näsdisco på helgen, vilket såklart är helt sinnessjukt.

Det rör sig väl om någon inbillad grupptillhörighet där man tror sig vara bättre, ofta kopplat till att man saknar livserfarenhet och grundläggande empati för andra människor, vilket också är vanligt på Flashback, här fodras de nyanslösa personerna långt ut och överallt på spektrat.

Ingen som träffat en förälder som begravt ett barn i förtid p.g.a överdos skrattar eller hånar den människan, precis som man inte gör det när någon kört ihjäl sig på fyllan.

Internets anonymitet och ansvarsbefriade kommunikation där man aldrig måste titta den andre i ögonen är några av anledningarna
Citera
2024-03-22, 10:01
Medlem
Kanske just för att dom missbrukar. Inte är sig själva
För att dom stjäl luras och bör sig allmänt grisigt åt

Men även om jag inte gillar folk som knarkar på grund av min uppväxt så känner jag mig mer trygg bland knarkarna i parken än att gå bland babbarna i Tensta
Citera
2024-03-22, 10:02
Medlem
Barentss avatar
Det finns inget specifikt nedsättande om missbrukare i Sverige. Det man klagar på är de brott de drar med sig, de störningar de orsakar, att de inte jobbar utan parasiterar på samhället osv.

Och visst kan man argumentera för att även parasiter som skriker och stjäl har rätt att leva. Men jag tror nog det är i allmänhetens bästa, även missbrukarnas, att man håller denna grupp så liten som möjligt. Inklusive att man är intolerant mot dem, vilket rimligen skapar någon slags ångest för dem, som i bästa fall motiverar dem att sluta.
Citera
2024-03-22, 10:03
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
Många verkar tro att alla missbrukare är som en superhög aloliserad parkbänks missbrukare och fått psykos och skriker^^ ja keta så man mår bea och gå ut och bara handla, åk tana osv blir bemötandet enormt mer possitivt från omvärden, för man utstrålar glädje lättsamhet och bra energi. Ingen märker att man tagit en drog. Folk gillar knarkare utan att dom fattar det^^ vissa sorts knarkare iallafall. Högenergi knark.

Leenden överallt och folk som pratar med en ibland. Samma med viss familj och på jobbet. Utstrålar man mer självsäkerhet och lycka så gillar folk en mer. Allt flyter på. Dom får ta del av energin på nått dett. Testat för länge sen kan jag tillägga.

Man vet ju att extrent många självmedicinerar med olagliga droger. Bankmän, lager, läskare, restaurang, politiker,

Elon musk medicinerar sin ångest med ketamin. Det är nog inte många som vet.

Sen vabliga kreativa kändisae, Såå extremt många som är där dom är pga droger. Inte alla. Meb ojojoj va många artister och skådisar som tar något. Mycket otrolig musik och konstverk har skapats med just droger.

Många kända proffesorer har tagut drog när det sommit på meras uppfinningar.
Albert einstein va ju kokain missbrukare.
Appel uppfinnaren kom på äpplet under en lsd tripp.

För mig finns det bra och dåliga droger som antingen höjer själen eller sänker. Ketamin, psykadeliska oftast är för mig bra i låga mängder.

Amfetamin,kokain, heroin blir ju i längden att det utholkar ens själ va? Riktigt obehagliga substabser enligt mig. Förgödande för personligheten i längden. Tror man hamnar i på mörkare plats tillslut.

Men oavsett så är många drogare bra männikor. Dom tror jag är ofta väldigt känsliga som bara försöker klara sig i ägenom denna sjuka värld. Alltså mer ödmjuka änn vanligt folk ofta. Dock som jag sa finna det nog droger som tillslut tar bort den bra delen i en.

Men tex keta höjer den delen, moralen osv. Om man får riktig keta. De mesta som säljs är ju skit, fake med äcklig flour i som täpper igen ljuset,själens energi.men bra ket öppnar hjärnan, ljuset. Energin.
Klassisk knark-filosofi.
Försöka lyfta upp drogernas fördelar, hitta kändisar som använt droger.
Kalla det för självmedicinering.
Det är alltid andras fel, inte ens eget.

Varför skulle du inte kunna göra alla positiva saker du räknar upp nykter?
Varför måste du droga dig för att kunna göra något?

Min granne går på något knark, vet inte vilket.
Han ser så jädra risig ut, kläderna hänger och vad äter han egentligen?
Citera
2024-03-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Tjena gänget!

Har surfat runt och undersökt trådar där folk erkänner att dom är kroniska missbrukare sedan länge, men vill desperat förändra sin situation och vissa kanske redan har börjat och kommit en bit på vägen.
Är själv en bit in i en pågående förändring och statusen är väl att det ser ljust ut! Med rätt vilja och motivation i kombination med proffshjälp samt om man varit en "fungerande knarkare" som anpassat sig till samhället på övriga fronter (sköter jobb, betalar sina räkningar, social kompetens osv) så har alla en ärlig chans skulle jag säga.
Men det är därför jag söker runt och analyserar, man känner sig mindre ensam och påminner sig själv om att det är många som går igenom/har gått igenom samma sak och det lugnar ibland.

Men till tråden: när jag läser alla dessa trådar (inte bara på flashback.. men här är vi raka som fan) så förekommer det MÅNGA personer som kränker, säger att dom är smuts, det är bara att lägga av, sluta punda och ryck upp dig osv osv.
Dessa personer har uppenbart haft turen att slippa gå igenom en sån här sak och saknar helt kunskap inom ämnet. Kanske har dom aldrig ens provat olagliga droger, skönt för dom verkligen!
Det är väl så att dom ogillar missbruk för att det skapar så mycket problem i samhället generellt och skulle dom stöta på en påverkad person blir dom livrädda eller något och tror att alla droger utom alkohol gör personer farliga (egentligen är alkoholen typ värst hehe)

Besöker du en beroendeenhet och berättar att du har ett pågående substansmissbruk som pågått under många år så får du höra att det är en sjukdom precis som cancer eller dylikt.
Tror ni att personerna som skriver kommentarer av denna karaktär inser att dom håller på att spy galla och trycka ner en sjuk individ? Hade det varit accepterat skriva likadant om någon som gör ett inlägg angående sin cancer? Tvek på den - för det ser man aldrig.

Dessutom är det ju så att ångestproblematik går ju hand i hand med substansmissbruk och det måste man kämpa med i kombination med varandra för att kunna bli ren, må bra och undvika återfall.
Det vill säga att dom stjälper ju för sig själva totalt..?
Dom har ett obefogat hat mot folk som är sjuka i missbruk och vill således slippa se och höra om detta. Ändå ska dom säga något kränkande för att det är så jävla svårt att hålla käften ibland tydligen,
och blir en del i det som bidrar till att öka risken för att personen mår börjar må sämre och misslyckas med sin rehab.

Dessa människor tillhör dom som inte har börjat med droger och ser sig själva som de smarta och duktiga, men egentligen är deras kommentarer så fruktansvärt lågintelligenta att man undrar om de fixar att knyta sina skor eller om det blir kardborre.
Tar upp detta för att det är obehagligt många som beter sig såhär. Varför? Är det samhället som i grund och botten är ansvariga för detta genom propaganda och dålig utbildning?

Om någon vill ha exempel på vad jag menar så PM så skickar jag lite trådar, men de är lätta att hitta.
Jag tror det är okunskap och att folk vill få ut sin ilska någonstans! Tror inte ens att ngn idag reflekterar över hur taskiga de är!
Det är så normalt överallt att folk spyr sin galla på de som mår dåligt, eller är annorlunda!
Så trist att människor blivit så otroligt elaka sedan allt med sociala medier kom!
Hoppas ni som har problem med missbruk kan strunta i att läsa elaka kommentarer! Ta inte in sånt skit! Folk vill känna sig bättre än ngn annan och då skriver de skit!
Ignorera!
Alla människor har ett värde!
Citera
2024-03-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsbrukarn
Tjena gänget!

Har surfat runt och undersökt trådar där folk erkänner att dom är kroniska missbrukare sedan länge, men vill desperat förändra sin situation och vissa kanske redan har börjat och kommit en bit på vägen.
Är själv en bit in i en pågående förändring och statusen är väl att det ser ljust ut! Med rätt vilja och motivation i kombination med proffshjälp samt om man varit en "fungerande knarkare" som anpassat sig till samhället på övriga fronter (sköter jobb, betalar sina räkningar, social kompetens osv) så har alla en ärlig chans skulle jag säga.
Men det är därför jag söker runt och analyserar, man känner sig mindre ensam och påminner sig själv om att det är många som går igenom/har gått igenom samma sak och det lugnar ibland.

Men till tråden: när jag läser alla dessa trådar (inte bara på flashback.. men här är vi raka som fan) så förekommer det MÅNGA personer som kränker, säger att dom är smuts, det är bara att lägga av, sluta punda och ryck upp dig osv osv.
Dessa personer har uppenbart haft turen att slippa gå igenom en sån här sak och saknar helt kunskap inom ämnet. Kanske har dom aldrig ens provat olagliga droger, skönt för dom verkligen!
Det är väl så att dom ogillar missbruk för att det skapar så mycket problem i samhället generellt och skulle dom stöta på en påverkad person blir dom livrädda eller något och tror att alla droger utom alkohol gör personer farliga (egentligen är alkoholen typ värst hehe)

Besöker du en beroendeenhet och berättar att du har ett pågående substansmissbruk som pågått under många år så får du höra att det är en sjukdom precis som cancer eller dylikt.
Tror ni att personerna som skriver kommentarer av denna karaktär inser att dom håller på att spy galla och trycka ner en sjuk individ? Hade det varit accepterat skriva likadant om någon som gör ett inlägg angående sin cancer? Tvek på den - för det ser man aldrig.

Dessutom är det ju så att ångestproblematik går ju hand i hand med substansmissbruk och det måste man kämpa med i kombination med varandra för att kunna bli ren, må bra och undvika återfall.
Det vill säga att dom stjälper ju för sig själva totalt..?
Dom har ett obefogat hat mot folk som är sjuka i missbruk och vill således slippa se och höra om detta. Ändå ska dom säga något kränkande för att det är så jävla svårt att hålla käften ibland tydligen,
och blir en del i det som bidrar till att öka risken för att personen mår börjar må sämre och misslyckas med sin rehab.

Dessa människor tillhör dom som inte har börjat med droger och ser sig själva som de smarta och duktiga, men egentligen är deras kommentarer så fruktansvärt lågintelligenta att man undrar om de fixar att knyta sina skor eller om det blir kardborre.
Tar upp detta för att det är obehagligt många som beter sig såhär. Varför? Är det samhället som i grund och botten är ansvariga för detta genom propaganda och dålig utbildning?

Om någon vill ha exempel på vad jag menar så PM så skickar jag lite trådar, men de är lätta att hitta.

Det har mycket med att man kanske har hjälpt en pundare privat och likt förbannat sviker de en. Har en son fortfarande är skyldig mig 40 kr för en bussbiljett.
Citera
2024-03-22, 10:16
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Jag tror det är okunskap och att folk vill få ut sin ilska någonstans! Tror inte ens att ngn idag reflekterar över hur taskiga de är!
Det är så normalt överallt att folk spyr sin galla på de som mår dåligt, eller är annorlunda!
Så trist att människor blivit så otroligt elaka sedan allt med sociala medier kom!
Hoppas ni som har problem med missbruk kan strunta i att läsa elaka kommentarer! Ta inte in sånt skit! Folk vill känna sig bättre än ngn annan och då skriver de skit!
Ignorera!
Alla människor har ett värde!
Knarkare är också människor. Fast inte lika länge.
Citera
2024-03-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det har mycket med att man kanske har hjälpt en pundare privat och likt förbannat sviker de en. Har en son fortfarande är skyldig mig 40 kr för en bussbiljett.

Konstigt resonemang dock om man ska ta ut det på en hel grupp människor när det är en person som är den skyldige så att säga.
Citera
2024-03-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Nästan alla som använder tyngre droger är extremt själviska och kan stjäla och döda vänner, släkt och bekanta bara för att få sin substans. Vem vill ha sådana personer i sin omgivning? Sen skyller dom på "dålig psykisk hälsa" och därmed ska rättfärdiga sitt droganvändande. VIlL man sluta så gör man det - punkt slut!
Vilken planet lever du på?
Tex ngn som blivit påkörd och blir ihoplappad och ligger med dropp. Får morfin via dropp. Efter månader av smärtstillande ska personen på rehab. Får andra smärtmediciner. Har du en aning om hur många sådana patienter som finns? De kan inte sluta med sin mediciner och måste gå på avvänjning! Vissa klarar det, andra inte!
Det är sjukvården som skapar flest missbrukare! Massiva mängder! Varje år!
Att bara sluta om man VILL!?
Det är nog väldigt få som VILL droga!
Citera
2024-03-22, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Knarkare är också människor. Fast inte lika länge.
Onödig kommentar!
Citera
2024-03-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ourproblem
Jämförelsen med en sjukdom, tex cancer, haltar då sjukdomar inte är olagliga.

Man köper väldigt sällan cancer också. Sällan man begår brott för att få fram pengar för att skaffa mer cancer.
Citera
2024-03-22, 10:26
Medlem
Casual-Cultures avatar
Oftast är ''vanliga'' folk rädda för folk som missbrukar precis som missbrukare kan vara rädda för ''vanliga'' folk och uppleva dom hotfulla.
Missbrukare kommer alltid att finnas och det är ingen ide att köra höger politik och försöka gömma dessa människor undan mattan ut och ta plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in