Citat:
Ursprungligen postat av
TAD2
Självklart avser du att det var testet som gjorde att det blev lockdowns (dock ej i Sverige), när det i själva verket var virusets effekt på samhället och sjukligheten som ledde till dessa lock-downs. Det såg man framförallt på hur belastningen på sjukhus såg ut.
Som jag sa: Du missförstod avsiktligt vad jag skrev.
Nu skulle jag iofs aldrig förvänta mig någon uppriktig och seriös diskussion från en covidian på FB. Men ändå, fjantigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TAD2
Hur ska du förklara vad det innebär för ett spädbarn menar du? Föräldrarna har alltid ett val att göra som de vill, vilket också lett till att exempelvis mässling fortsatt ökar i delar av Europa.
https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/documents/measles-eu-threat-assessment-brief-february-2024.pdf
Nu är vi inne på vaccinering i allmänhet, som inte egentligen är trådens ämne.
Men eftersom du ställde en någotsånär seriös fråga så ska du få svar:
Alternativet är ju naturligtvis att inte utföra några medicinska behandlingar på ett barn, som inte lider av någon sjukdom som behöver behandlas. Och att istället låta barnet växa upp, och sen ta eget beslut om eventuell vaccinering i vuxen ålder.
Jag förstår att det här låter som hädelse för dig. Att barn inte behöver en satans massa sprutor under sina första år för att kunna överleva. Och att dom egentligen bara behöver god nutrition, sanitet och kärlek. Men det är faktiskt sant.
Vaccin i allmänhet är en förlegad medicinsk krycka med rötter i 1800-talets kvacksalveri. Evidensen för dess effektivitet är faktiskt inte särskilt god, trots ihärdigt handviftande och stampande i marken från såna som dig. Och evidensen för dess säkerhet är det lika illa med.
Domedagsprofetior om att lindriga barnsjukdomar som mässlingen etc kommer ta kål på oss, om vi inte fortsätter massvaccinera alla barnen, kan du dra för någon annan. Det är bara tröttsamt.