2024-03-22, 06:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: "ihjäl", tillagt.

/Moderator
Citera
2024-03-22, 06:24
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Finns väl folk på dödslistorna i Fittja har jag för mig?
Vem? Men offret bodde i Väsby?
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonrof2
Jordgubbens kille i Fittja-Alby-Norsborg,
Men han bodde i Väsby?
Citat:
Ursprungligen postat av Jikokok
Från Väsby alltså.
Vad gjorde han i Fittja?
Om det är han som dyker upp när man Googlar på namnet jobbade han på McDonalds i krokarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Så har han varit inblandad i att de här terror-cellerna blev avslöjade nu och det är därför han får smaka bly? Som många andra konstaterat att man inte bara jagar honom utan skjuter honom med Ak inne på en pizzeria, tre pers, då är det personligt samtidigt som han själv A) inte vet om de är ute efter honom eller B) Trodde sig vara odödlig.

Verkar ju finnas film och bild på mordet/offret, står till och med i blaskan. Men det kanske är för inbördes bruk, som ett bevis.

Kanske var profesionella hitmans?
Proffs tar inte med sig en kamerman.
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
från KS Huddinge tar det nog minst 10min
Ligger ambulansstationen på KS?
Citera
2024-03-22, 06:29
Medlem
Märkligt dom sprungit så långt mot slagsta efter, eventuellt är nån gripen
enligt Aftonbladet

Nadya Norton uppgav inledningsvis att ingen är gripen, men hade senare under natten ett mera svävande besked:

I mördarjakten ska polisen ha undersökt en misstänkt termosbomb och hittat ett vapen.

Fångades på film
Skjutningen fångades på övervakningskameror i området. Enligt uppgifter till Aftonbladet inleddes en jakt på tre maskerade och mörkklädda personer som flydde till fots i riktning mot Slagsta.

Nadya Norton uppgav inledningsvis att ingen är gripen, men hade senare under natten ett mera svävande besked:

– Jag kommenterar inte huruvida det är några gripna just nu, sa hon strax före klockan 01.

Uppgift: Fynd av vapen och misstänkt bomb
I ett skogsparti nära mordplatsen hittades senare en misstänkt termosbomb, enligt uppgift. Den undersöktes under natten av polisens bombtekniker. Inte långt därifrån ska polisen även ha hittat ett vapen i en annan skogsdunge.

I anslutning till båda fyndplatserna har polisen stoppat och kontrollerat en vit Uber-taxi, uppger ett vittne i området.

– Vi håller på med utredningsarbete, men jag kan inte gå in på vad vi gör, säger Nadya Norton.
Senast redigerad av sylla 2024-03-22 kl. 06:40.
Citera
2024-03-22, 06:38
Medlem
Tre anhållna
Citera
2024-03-22, 06:41
Medlem
Julskinkatos avatar
Den här insatsen har redan kostat skattebetalarna 10-20 miljoner antar jag? Med helikopter, akut sjukvård, polisinsats. Blir GM hittade och dömda vilket jag naturligtvis hoppas, så kostar dom sen vadå, 1 miljon per år styck på kåken, eller mer?
Sjukvård och soc på det.
Citera
2024-03-22, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Tre anhållna

Såg det nu. Ja verkar oerhört klantigt att springa mot slagsta efter och dumpa vapen och en ev termosbomb nära mordplatsen.
Citera
2024-03-22, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Den här insatsen har redan kostat skattebetalarna 10-20 miljoner antar jag? Med helikopter, akut sjukvård, polisinsats. Blir GM hittade och dömda vilket jag naturligtvis hoppas, så kostar dom sen vadå, 1 miljon per år styck på kåken, eller mer?
Sjukvård och soc på det.

Jag håller med men 3 är gripna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tning-i-fittja
Citera
2024-03-22, 06:46
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Sjukvård och soc på det.
Dessa mord får tillskrivas rödingar och annat löst folk som skyddat kriminella.

Är det verifierat att säpo är inblandat? Har det då att göra med den terrorcellen som knäcktes för några veckor sedan?
Citera
2024-03-22, 06:46
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Jag håller med men 3 är gripna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tning-i-fittja

Ok bra i det här fallet då.
Citera
2024-03-22, 06:59
Medlem
JustTrollings avatar
Uppdatering den 22 mars, klockan 06:30

Tre unga män som är i tonåren har gripits och är misstänkta för delaktighet i mordet. De har förhörts under natten och därefter anhållits av åklagare.

Brottsplatsundersökning av kriminaltekniker och specialsökhundar har genomförts. Det har säkrats spår och annan teknisk bevisning. Ett stort antal förhör har hållits och personer har hämtats och medtagits till förhör på polisstationer. Ett flertal husrannsakningar har också genomförts
https://polisen.se/aktuellt/handelse...drap-botkyrka/

Rätt in i buren för babbarna.
Citera
2024-03-22, 07:08
Medlem
Lena-BHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Uppdatering den 22 mars, klockan 06:30

Tre unga män som är i tonåren har gripits och är misstänkta för delaktighet i mordet. De har förhörts under natten och därefter anhållits av åklagare.

Brottsplatsundersökning av kriminaltekniker och specialsökhundar har genomförts. Det har säkrats spår och annan teknisk bevisning. Ett stort antal förhör har hållits och personer har hämtats och medtagits till förhör på polisstationer. Ett flertal husrannsakningar har också genomförts
https://polisen.se/aktuellt/handelse...drap-botkyrka/

Rätt in i buren för babbarna.

Ja för där är det inte redan fullt, skicka dom till Israel ist alt deras ursprungsländer, och det behöver inte vara apnoga vart dom skickas bara dom skickas iväg.

Trevligt för folket i området som sitter och äter på sin kvarterskrog då kommer det ett gäng med en AK och skjuter ihjäl en människa. Stryker några jävla svennar med spelar väl ingen roll, det sprängs i både flerfamiljshus radhus och villor , skjuts på restauranger öppen gata inne på gallerior skolgårdar dagis osv.

Vafan :/
Citera
2024-03-22, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Han blev inte skjuten inne på restaurangen, utan tog sig dit, enligt polisens presstalesperson Nadya Norton till Expressen.

Men i Aftonbladet står det att BO blev skjuten inne på restaurangen när han satt och åt tillsammans med flera andra personer:

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet satt mannen och åt tillsammans med flera andra personer när gärningsmännen dök upp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...sning-i-fittja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in