Citat:
Ursprungligen postat av
Lodbrok99
Hej, igår så fick jag tips om en aktie som skulle spika upp när börsen öppnades(amerikansk). Jag köpte den exakt när den amerikanska börsen öppnades, men av någon konstig anledning så tog det evigheter för min order att gå igenom. (20 min). Sedan när jag skulle sälja den med en avkastning på 20% så gick det inte den såldes bara aldrig. Detta resulterade i att jag gick back då aktien senare gick ner i värde. Är avanza helt enkelt inte en bra platform för snabba affärer? Bör jag använda en annan platform för daytrading?

Låter mycket märkligt. Är inte själv kund hos dem men det som du beskriver låter mycket märkligt. Så klart så kan det inträffa fel hos dem som hos någon annan bank. Det är inte troligt att man lyckas bli en av Sveriges absolut största banker inom värdepappershandel om man har återkommande problem.
Är du verkligen helt säker på att den köpkurs som du la var högre än den kurs som aktien handlades för? Det är ju normalt 15 minuters fördröjning på kurserna.
Vilken aktie handlade det om och vilken köpkurs hade du lagt?
Likaså når du skulle sälja, la du verkligen en kurs som var länge än vad aktien handlades för. Vilken säljkurs la du?
Edit: ser att i lägger är en vecka gammalt. Blir lite jobbigare att leta upp alla kurser för den aktuella handelsdagen och jämföra med vad du orderlade.