2019-04-23, 19:35
Medlem
Hej, igår så fick jag tips om en aktie som skulle spika upp när börsen öppnades(amerikansk). Jag köpte den exakt när den amerikanska börsen öppnades, men av någon konstig anledning så tog det evigheter för min order att gå igenom. (20 min). Sedan när jag skulle sälja den med en avkastning på 20% så gick det inte den såldes bara aldrig. Detta resulterade i att jag gick back då aktien senare gick ner i värde. Är avanza helt enkelt inte en bra platform för snabba affärer? Bör jag använda en annan platform för daytrading?
Citera
2023-05-07, 13:29
Medlem
Avanza har en tradingplattform som heter Infront och kostar 999sek/mån.
Citera
2023-05-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbrok99
Hej, igår så fick jag tips om en aktie som skulle spika upp när börsen öppnades(amerikansk). Jag köpte den exakt när den amerikanska börsen öppnades, men av någon konstig anledning så tog det evigheter för min order att gå igenom. (20 min). Sedan när jag skulle sälja den med en avkastning på 20% så gick det inte den såldes bara aldrig. Detta resulterade i att jag gick back då aktien senare gick ner i värde. Är avanza helt enkelt inte en bra platform för snabba affärer? Bör jag använda en annan platform för daytrading?
Låter mycket märkligt. Är inte själv kund hos dem men det som du beskriver låter mycket märkligt. Så klart så kan det inträffa fel hos dem som hos någon annan bank. Det är inte troligt att man lyckas bli en av Sveriges absolut största banker inom värdepappershandel om man har återkommande problem.

Är du verkligen helt säker på att den köpkurs som du la var högre än den kurs som aktien handlades för? Det är ju normalt 15 minuters fördröjning på kurserna.

Vilken aktie handlade det om och vilken köpkurs hade du lagt?

Likaså når du skulle sälja, la du verkligen en kurs som var länge än vad aktien handlades för. Vilken säljkurs la du?

Edit: ser att i lägger är en vecka gammalt. Blir lite jobbigare att leta upp alla kurser för den aktuella handelsdagen och jämföra med vad du orderlade.
Senast redigerad av Mynicname 2023-05-07 kl. 13:50.
Citera
2023-05-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant2
Avanza har en tradingplattform som heter Infront och kostar 999sek/mån.
Den är gratis om du har förmånsnivå Pro2 eller bättre. Dvs om du är en riktig Trader har du den gratis.
Citera
2023-05-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Den är gratis om du har förmånsnivå Pro2 eller bättre. Dvs om du är en riktig Trader har du den gratis.
Med andra ord inte så nybörjarvänligt.
Citera
2023-05-07, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redundant2
Med andra ord inte så nybörjarvänligt.
Nej men detta var en tråd för daytraders, dvs inte några nybörjare
Citera
2023-05-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Nej men detta var en tråd för daytraders, dvs inte några nybörjare
hmmm... Nu förstår jag ingenting? Är en daytrader en vidareutveckling på något annat? Jag menar det måste väl finnas daytraders som är nybörjare?
Citera
2023-05-07, 16:56
Medlem
Kan bero på omsättning. Det är svårare att köpa och sälja aktier i bolag med låg omsättning. Måste ju finnas en köpare som är beredd att handla aktierna till det pris säljaren har begärt. Tar det lång tid att sälja är köplusten låg. Då får man antingen vänta eller sänka priset.
Citera
2023-05-08, 12:29
Medlem
Om du handlar amerikanska aktier skulle jag rekommendera Pareto eller en broker som IBKR där du kan hålla porten i vilken valuta du vill, slippa växlingsavgifter, samt kan handla after/pre market.

Enda som är bra med avanza är att man kan ha ISK, samt handla certifikat med aktier som underliggande från kl 8.00-22.00, dock litet utbud av cert för aktier, mest index samt några av de stora populära bolagen.
Senast redigerad av NitzerAc3 2023-05-08 kl. 12:33.
Citera
2023-05-09, 10:30
Medlem
RostigHinks avatar
Man kan hos Avanza köpa tilläggstjänst för realtidskurser på NYSE och Nasdaq för 15 kr/månad vardera.

Gammal trådstart men ändå.
Senast redigerad av RostigHink 2023-05-09 kl. 10:32.
Citera
2023-08-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Man kan hos Avanza köpa tilläggstjänst för realtidskurser på NYSE och Nasdaq för 15 kr/månad vardera.

Japp rekommenderas om man skall trada. Även lagt till Kanada, vilket var dyrare. Runt 129 eller så.

Men Avanza har en del att hämta upp vad gäller just överblick och möjligheter för oss som sitter längre vid skärmarna... Infront fungerar tyvärr bara på PC, vilket är något udda.
Citera
2024-03-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink

Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Japp rekommenderas om man skall trada. Även lagt till Kanada, vilket var dyrare. Runt 129 eller så.

Men Avanza har en del att hämta upp vad gäller just överblick och möjligheter för oss som sitter längre vid skärmarna... Infront fungerar tyvärr bara på PC, vilket är något udda.

Gammal tråd men varför betalar ni för kursgrafer i realtid när dessa finns gratis på Yahoo Finance?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in