2024-03-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du förstår inte att Dumpen vill hindra potentiella förövare innan någon utsatts för det kan inte polisen? Okej... Inte ens värt att föröka förklara ännu enklare om du är så trög.

Vad kan inte polisen?? De lagför ca 1000 per år. Å andra sidan kanske inte det räknas som att förhindra förövare. Who knows??
Citera
2024-03-21, 17:00
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag läste. Här tackade jag bara för visad uppskattning över mitt inlägg. Det är roligt när folk, oavsett vilket trådläger de tillhör, ser ett läsvärde i vad jag försöker skriva här i tråden, det får jag ändå medge. Sedan var det lite kul med president.

Jag gullar inte. Jag har inte vandrat *på mörkrets stig. Jag har emellertid kommit till den slutsatsen, att just Impulskollens verksamhet och införsäljningsteknik lämnar en del övrigt att önska. Det var vad min kommentar gällde.
Sitter man här med barn och ser en kompetent person som visar sig ha en publik som vill våldta dem så förändras mycket.

Du får underrätta mig. Är det problem med pedofilernas vård?
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Lyssnade precis på kapten gäddan i Arvidsjaur. Saras obehagliga glädje när hon hysteriskt hånskrattar och säger Vi har Aaallt, vi har Aaallt inspelat. Patrik och Sara Njuter rent sadistiskt av konfrontationen. Och sen Patrik med här har du impullskollen, Rea 135 000kr. Jag skänker en 100lapp till en seriös förening, samma som tackade nej till Patriks allmosor.
Du är rädd för vuxna människor.
Du har inte ens rätten att använda ordet sadist.
Senast redigerad av sunless 2024-03-21 kl. 17:02.
Citera
2024-03-21, 17:12
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Men man kan väl fake:a livebilder, gör inte dumpen själva det? Då borde ju en gädda med kunna göra det.

Helt sanslöst att Dumpen hänger ut människor utan att ens ha träffat dom.

Dom flesta gäddor som dom träffar förnekar ju när dom blir konfrontrerade och menar att det inte är dom som chattat osv. Då kontrar Sara och Patrik alltid med "Vad gör du här då?", vilket ju är svårt att komma ifrån.

Men när det endast handlar om en chatt, hur fan kan dom till 100% säkerhet veta att det verkligen är personen, då särskilt om man kan fejka en livebild? Med tanke på hur stort Dumpen är finns det stor risk att någon skulle vilja hänga ut någon på det viset och lärare är just en sån grupp som kan bli utsatt för detta.

Jag jobbade på en skola tidigare i mitt liv och där var det en lärare som felaktigt blev uthängd för att vara pedo, då någon lyckats hitta någon lättklädd bild på läraren som spreds på skolan. Att låtsas vara en annan person på en chatt är hur enkelt som helst om man gör lite research på personen innan, skaffar lite foton osv.

Det är bara en tidsfråga innan en oskyldig blir uthängd.
Citera
2024-03-21, 17:27
Medlem
Så Dumpen och hittepå-företaget Impulskollen jobbar ihop med att pressa pengar av män som Patrik och Sara kåtat upp med sina låtsasfjortisar. Snyggt avslöjat av tidningen ETC att männen som gått i fällan erbjuds slippa publicering och den offentliga skampålen för det facila priset av 135000 kronor. Impulskollen köper reklamplats hävdar Sara Nilsson, i ett försök att förklara överföringen av pengar till Dumpen. Detta luktar väldigt mycket utpressning, vilket går under allmänt åtal. Ska bli intressant att följa.
Senast redigerad av Nietzschesson 2024-03-21 kl. 17:33.
Citera
2024-03-21, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är man bekant med kärnan i det mesta av metoder för "missbrukare i tillfrisknande" så verkar det inte som varken S eller P jobbar aktivt med sig själva på området...
Det är så sant. Dom uppvisar alla symptom på att dom inte ens har startat eller försökt. Det här är 2st väldigt trasiga människor. Just humörsvängningar och noll konsekvenstänk samt offerkoftan. Ja jösses. Vilka trygga människor.
Citera
2024-03-21, 18:04
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Sitter man här med barn och ser en kompetent person som visar sig ha en publik som vill våldta dem så förändras mycket.

Du får underrätta mig. Är det problem med pedofilernas vård?

Jag har ända sedan jag engagerade mig i tråden diskuterat olika aspekter av Dumpens verksamhet. Jag tycker att Dumpen tjänar ett gott syfte och fyller en viktig funktion, vilket jag så sent som för ett par inlägg sedan underströk. Jag drar mig dock inte för att lufta kritiska synpunkter jag har på detaljer i Dumpens verksamhet eller att redogöra för juridik och etik (något jag råkar ha ett hum om), ibland till Dumpens fördel, ibland till Dumpens nackdel. Dumpen som mediefenomen och de olika frågeställningar verksamheten aktualiserar intresserar mig helt enkelt.

Att personer som, till skillnad från mig, i grunden är kritiska till Dumpen tycker att jag har något vettigt att komma med när jag framför kritik har jag inget emot. Jag har förstått att mina inlägg om juridiska och etiska perspektiv på Dumpen har väckt intresse hos olika åsiktsläger i tråden. Det har jag heller inget emot - mitt sätt att bidra till diskussionen.

Vad jag däremot har något emot, är att bli anklagad för att ha ett ”egenintresse” (den insinuationen går rimligen bara att tolka på ett vis) av att diskutera ett visst rättsligt sakförhållande som inte föll en hängiven Dumpenanhängare i smaken, vilket inträffade för ett par veckor sedan. Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är ogörligt att vädra saklig kritik mot Dumpen utan att - direkt eller indirekt - bli misstänkt för att själv hysa en osund faiblesse för barn.

Beträffande Impulskollen och vad jag anser om dem har jag skrivit om i tråden de senaste dagarna. Se till exempel inlägget Brooz citerade i samband med presidentappellen. Att Michael från Impulskollen avfärdar Karolinska som inget att hänga julgran medan han själv hyllar sin egen Knut till ”terapeut” (framgår av ETC-artikeln och anledning saknas att ifrågasätta denna uppgift), säger bara det en hel del om deras (verklighetsfrånvända) syn på sin egen verksamhet. Att pedofiler får vård, adekvat sådan, är givetvis bara bra.
Citera
2024-03-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Så Dumpen och hittepå-företaget Impulskollen jobbar ihop med att pressa pengar av män som Patrik och Sara kåtat upp med sina låtsasfjortisar. Snyggt avslöjat av tidningen ETC att männen som gått i fällan erbjuds slippa publicering och den offentliga skampålen för det facila priset av 135000 kronor. Impulskollen köper reklamplats hävdar Sara Nilsson, i ett försök att förklara överföringen av pengar till Dumpen. Detta luktar väldigt mycket utpressning, vilket går under allmänt åtal. Ska bli intressant att följa.

Alla som köper reklam betalar pengar.
Har du inte fattat det ännu?
Hur många gäddor har påstått det här?
Det borde va världens sämsta affärsidé att tro att de här tomtarna skulle betala 135000 för en behandling
Citera
2024-03-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag har ända sedan jag engagerade mig i tråden diskuterat olika aspekter av Dumpens verksamhet. Jag tycker att Dumpen tjänar ett gott syfte och fyller en viktig funktion, vilket jag så sent som för ett par inlägg sedan underströk. Jag drar mig dock inte för att lufta kritiska synpunkter jag har på detaljer i Dumpens verksamhet eller att redogöra för juridik och etik (något jag råkar ha ett hum om), ibland till Dumpens fördel, ibland till Dumpens nackdel. Dumpen som mediefenomen och de olika frågeställningar verksamheten aktualiserar intresserar mig helt enkelt.

Att personer som, till skillnad från mig, i grunden är kritiska till Dumpen tycker att jag har något vettigt att komma med när jag framför kritik har jag inget emot. Jag har förstått att mina inlägg om juridiska och etiska perspektiv på Dumpen har väckt intresse hos olika åsiktsläger i tråden. Det har jag heller inget emot - mitt sätt att bidra till diskussionen.

Vad jag däremot har något emot, är att bli anklagad för att ha ett ”egenintresse” (den insinuationen går rimligen bara att tolka på ett vis) av att diskutera ett visst rättsligt sakförhållande som inte föll en hängiven Dumpenanhängare i smaken, vilket inträffade för ett par veckor sedan. Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är ogörligt att vädra saklig kritik mot Dumpen utan att - direkt eller indirekt - bli misstänkt för att själv hysa en osund faiblesse för barn.

Beträffande Impulskollen och vad jag anser om dem har jag skrivit om i tråden de senaste dagarna. Se till exempel inlägget Brooz citerade i samband med presidentappellen. Att Michael från Impulskollen avfärdar Karolinska som inget att hänga julgran medan han själv hyllar sin egen Knut till ”terapeut” (framgår av ETC-artikeln och anledning saknas att ifrågasätta denna uppgift), säger bara det en hel del om deras (verklighetsfrånvända) syn på sin egen verksamhet. Att pedofiler får vård, adekvat sådan, är givetvis bara bra.

Att bemöta inlägg med vaga argument, förolämpningar och insinuationer är definitivt ett fattigdomsbevis. Det bidrar inte till att bredda perspektiven och är en högst primitiv och trångsynt debatteknik .
Citera
2024-03-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Alla som köper reklam betalar pengar.
Har du inte fattat det ännu?
Hur många gäddor har påstått det här?
Det borde va världens sämsta affärsidé att tro att de här tomtarna skulle betala 135000 för en behandling

Det är inte reklam när låtsasjournalisterna Patrik och Sara delar ut Impulskollens visitkort till männen som med löfte om sex lockats till mötesplatserna. Det är marknadsföring. Och speciellt suspekt är det när det handlar om ett s k samarbete i en högst diskutabel verksamhet i en juridisk gråzon.
Patrik och Sara har med Dumpen skapat ett Monster som av ekonomiska skäl måste födas med en ständig ström infångade män, både högt och lågt, i syfte att placera dem på en offentlig skampåle enligt primitiva medeltida tänkesätt och metoder. Speciellt frånstötande är det när de hänger ut sexuellt vilsna unga personer eller sådana med funktionsstörning, vilket jag tycker sker allt oftare.
Det stinker om Dumpen. Och med ETC:s avslöjande stinker det allt mer.
Senast redigerad av Nietzschesson 2024-03-21 kl. 19:10.
Citera
2024-03-21, 19:09
Medlem
Citat:
Det är inte reklam när låtsasjournalisterna Patrik och Sara delar ut Impulskollens visitkort till männen som lockats till mötesplatserna. Det är marknadsföring. Och speciellt suspekt är det när det handlar om ett s k samarbete i en högst diskutabel verksamhet i en juridisk gråzon.
Patrik och Sara har med Dumpen skapat ett Monster som av ekonomiska skäl måste födas med en ständig ström infångade män, både högt och lågt, i syfte att placera dem på en offentlig skampåle enligt primitiva medeltida tänkesätt och metoder. Speciellt frånstötande är det när de hänger ut sexuellt vilsna unga personer eller sådana med funktionsstörning, vilket sker allt oftare.
Det stinker.

Vilken juridisk gråzon?
Visst kunde man ha en åsikt om alla gäddor gick till impullskollen om landstinget betalade
Men inte ens det hade varit olagligt
Citera
2024-03-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Vilken juridisk gråzon?
Visst kunde man ha en åsikt om alla gäddor gick till impullskollen om landstinget betalade
Men inte ens det hade varit olagligt
Du fattar förstås nada om vad som diskuterats om Dumpen de senaste två åren. Cirkulera.
Citera
2024-03-21, 19:16
Medlem
Citat:
Du fattar förstås nada om vad som diskuterats om Dumpen de senaste två åren. Cirkulera.

Nu fantiseras ni ju om samma saker i cirklar hela tiden.
Det finns inga gråzoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in