Citat:
Ursprungligen postat av
sunless
Sitter man här med barn och ser en kompetent person som visar sig ha en publik som vill våldta dem så förändras mycket.
Du får underrätta mig. Är det problem med pedofilernas vård?
Jag har ända sedan jag engagerade mig i tråden diskuterat olika aspekter av Dumpens verksamhet. Jag tycker att Dumpen tjänar ett gott syfte och fyller en viktig funktion, vilket jag så sent som för ett par inlägg sedan underströk. Jag drar mig dock inte för att lufta kritiska synpunkter jag har på detaljer i Dumpens verksamhet eller att redogöra för juridik och etik (något jag råkar ha ett hum om), ibland till Dumpens fördel, ibland till Dumpens nackdel. Dumpen som mediefenomen och de olika frågeställningar verksamheten aktualiserar intresserar mig helt enkelt.
Att personer som, till skillnad från mig, i grunden är kritiska till Dumpen tycker att jag har något vettigt att komma med när jag framför kritik har jag inget emot. Jag har förstått att mina inlägg om juridiska och etiska perspektiv på Dumpen har väckt intresse hos olika åsiktsläger i tråden. Det har jag heller inget emot - mitt sätt att bidra till diskussionen.
Vad jag däremot har något emot, är att bli anklagad för att ha ett ”egenintresse” (den insinuationen går rimligen bara att tolka på ett vis) av att diskutera ett visst rättsligt sakförhållande som inte föll en hängiven Dumpenanhängare i smaken, vilket inträffade för ett par veckor sedan. Det är ett intellektuellt fattigdomsbevis på den här tråden att det praktiskt taget är ogörligt att vädra saklig kritik mot Dumpen utan att - direkt eller indirekt - bli misstänkt för att själv hysa en osund faiblesse för barn.
Beträffande Impulskollen och vad jag anser om dem har jag skrivit om i tråden de senaste dagarna. Se till exempel inlägget Brooz citerade i samband med presidentappellen. Att Michael från Impulskollen avfärdar Karolinska som inget att hänga julgran medan han själv hyllar sin egen Knut till ”terapeut” (framgår av ETC-artikeln och anledning saknas att ifrågasätta denna uppgift), säger bara det en hel del om deras (verklighetsfrånvända) syn på sin egen verksamhet. Att pedofiler får vård, adekvat sådan, är givetvis bara bra.