2024-03-21, 13:06
Medlem
[quote=dead-arson|87732749]Det finns ett par såna sedan tidigare också. I flera fall lärare.
Identifieringen torde vara klar eftersom de tagit livebilder så jag tror risken att någon oskyldig hängts är rätt liten. I alla fall än så länge.[/QUOTEe

Ett par sådana =få. Hur kan det då bli "i flera fall lärare". Hur ska det tolkas?? Av tre så var två lärare eller?? Kan vi ana ett förakt för lärare i allmänhet? Hur är det med dem som inte skickar några bilder alls?? Då finns endast ip-adress.
Citera
2024-03-21, 13:26
Medlem
[quote=Takanashi|87732944]
Citat:
Ursprungligen postat av dead-arson
Det finns ett par såna sedan tidigare också. I flera fall lärare.
Identifieringen torde vara klar eftersom de tagit livebilder så jag tror risken att någon oskyldig hängts är rätt liten. I alla fall än så länge.[/QUOTEe

Ett par sådana =få. Hur kan det då bli "i flera fall lärare". Hur ska det tolkas?? Av tre så var två lärare eller?? Kan vi ana ett förakt för lärare i allmänhet? Hur är det med dem som inte skickar några bilder alls?? Då finns endast ip-adress.
Och det är där som dumpen till slut kommer att hamna, att ett ip nummer kommer att räcka. Hur går det med impullskollen! Har Dumpen tagit bort impullskollen? Jag antar att skademinimeringen går för högtryck hos dumpen. Sen undrar jag om duktiga Sanna fiskare som lämnat gänget, hur hon har blivit behandlad av SoP efter hennes intervju med ETC. Bara en tanke.
Citera
2024-03-21, 13:36
Medlem
dead-arsons avatar
[quote=Takanashi|87732944]
Citat:

Hongäddan 291
MagisterK 286
Är de jag spontant kommer på. De har lagts ut trots att de inte stämt någon träff.
Kanske de inte är lärare utan skolpersonal.
Sen finns det nån gubbe till som sexchattat med påhittad minderårig sedan bestämt träff med en myndig. Minns ej numret nu.
Citera
2024-03-21, 13:47
Medlem
[quote=dead-arson|87733174]
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi

Hongäddan 291
MagisterK 286
Är de jag spontant kommer på. De har lagts ut trots att de inte stämt någon träff.
Kanske de inte är lärare utan skolpersonal.
Sen finns det nån gubbe till som sexchattat med påhittad minderårig sedan bestämt träff med en
myndig. Minns ej numret nu.

Ok, jag tvivlar inte på det, men ville göra dig uppmärksam på att det är stor skillnad på ett par och ett flertal.
Citera
2024-03-21, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Just det där med drogerna är tämligen intressant beträffande duon. Rent generellt brukar det vara ekonomin som styr och håller tillbaka knarkandet. Jag har svårt att tro att P&S huxflux la sitt knarkande på hyllan för gott. Var nog en konsekvens av b.l.a nerkörd ekonomi för båda i duon.

Vanligtvis så brukar knarkandet återupptas när pengarna flödar in igen. Kan börja lite oskyldigt med att fira tex att det går så bra. Nu har uppenbarligen duon fått ett rejält tillskott av stålar. Så undra hur det kommer gå nu?! De börjar ju uppvisa typiska knarksymptom med humörsvängningar, snäser ifrån sig direkt och svarar hånande.
Är man bekant med kärnan i det mesta av metoder för "missbrukare i tillfrisknande" så verkar det inte som varken S eller P jobbar aktivt med sig själva på området...
Citera
2024-03-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Tyvärr är hon totalt likgiltig inför hur folk mår. Hon hade sålt sina barn om hon fick pengar.

Hon är obehaglig, iskall,beräknande och manipulativ. Jag hoppas att folk mer och mer kan förstå detta.

Alltså, jag har nog aldrig sett en människan som är så dålig på att bemöta kritik. Dessutom är hon otacksam.

Någon som tror att hon betalt tillbaka till de äldre paret som löste hennes skuld hos fogden? Förmodligen inte

Det är frågan, hon hade en avbetalningsplan med Intrum så kanske har hon löst det mha lån. Hur som helst så har jag svårt att läsa av Sara. Inte bara verbalt men också mimiken i ansiktet. Den speglar inte riktigt de mänskliga uttrycken som gemene man har under konversationer.

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Just det där med drogerna är tämligen intressant beträffande duon. Rent generellt brukar det vara ekonomin som styr och håller tillbaka knarkandet. Jag har svårt att tro att P&S huxflux la sitt knarkande på hyllan för gott. Var nog en konsekvens av b.l.a nerkörd ekonomi för båda i duon.

Vanligtvis så brukar knarkandet återupptas när pengarna flödar in igen. Kan börja lite oskyldigt med att fira tex att det går så bra. Nu har uppenbarligen duon fått ett rejält tillskott av stålar. Så undra hur det kommer gå nu?! De börjar ju uppvisa typiska knarksymptom med humörsvängningar, snäser ifrån sig direkt och svarar hånande.

Absolut. Den typiska personligheten för missbruk kommer naturligtvis alltid att finnas kvar. Det handlar bara om att man faktiskt är medveten om den och hanterar det där efter. Hon vurmade ju så gott för gäddan som erkände sitt sexmissbruk i ett öppet brev under publiceringen fast egentligen är de allihopa av samma skrot och korn. Skillnaden är bara den att Sara föredrog sprutor i stället för sex med tonåringar. På tal om tonåringar så kan man förresten undra vad Patrik såg i 22-åriga Olivia. Han kunde minsann inte vänta tills dess att frontalloben växt klart på flickstackaren?

https://www.expressen.se/gt/sport/ida-22-pekas-ut-som-patrik-sjobergs-karlek/
Citera
2024-03-21, 14:11
Medlem
Citat:
Identifieringen torde vara klar eftersom de tagit livebilder så jag tror risken att någon oskyldig hängts är rätt liten. I alla fall än så länge.

Det går alldeles utmärkt att manipulera livebilder med appen OVF Editor. Dvs man skickar bilder ur galleriet som livebilder. Dumpen använder appen flitigt när det skickas bilder till förövarna.
Citera
2024-03-21, 14:28
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Identifieringen torde vara klar eftersom de tagit livebilder så jag tror risken att någon oskyldig hängts är rätt liten. I alla fall än så länge.

Men man kan väl fake:a livebilder, gör inte dumpen själva det? Då borde ju en gädda med kunna göra det.
Citera
2024-03-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Men man kan väl fake:a livebilder, gör inte dumpen själva det? Då borde ju en gädda med kunna göra det.

Det går med appen OVF Editor.
Citera
2024-03-21, 15:03
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fast i Patriks bok står det att han endast testat kokain vid ett enda tillfälle och det var väl en elak person som stoppat ner en liten påse med vitt innehåll i hans ficka.

Någon fick idéen att Patrik skulle vara ambassadör för idrottare mot narkotika under en friidrotts tävling i Göteborg. Tveksamt om uppdraget blev förlängt.

Ja den frasen är ju rätt utbredd bland gäddorna som de konfronterar har man ju lärt sig nu vid det här laget. Frågan är om det inte är samma skrot och korn på båda sidor av kameran där vid konfrontationerna.
Citera
2024-03-21, 15:31
Medlem
Lyssnade precis på kapten gäddan i Arvidsjaur. Saras obehagliga glädje när hon hysteriskt hånskrattar och säger Vi har Aaallt, vi har Aaallt inspelat. Patrik och Sara Njuter rent sadistiskt av konfrontationen. Och sen Patrik med här har du impullskollen, Rea 135 000kr. Jag skänker en 100lapp till en seriös förening, samma som tackade nej till Patriks allmosor.
Citera
2024-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Aha, dumpen förhindrar övergrepp. och därmed försvinner förövarna och det i sin tur leder till att inga blir offer. Intressant logik, frågan är bara om det finns evidens för detta eller bygger det enbart på antaganden?
Hur blir det med de förövare som döms?
Du förstår inte att Dumpen vill hindra potentiella förövare innan någon utsatts för det kan inte polisen? Okej... Inte ens värt att föröka förklara ännu enklare om du är så trög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in