2024-03-21, 13:18
Medlem
HomoDeuss avatar
Kom hit som ensamkommande 2016, gick SFI, skaffade jobb och sparade ihop till kontantinsats så hen kunde göra bostadskarriär inom 6-7 år? Bra jobbat.
Citera
2024-03-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetj4vel
Tänkte att det kanske varit någon som lånat ut en bil eller så? Har någon av de häktade bil?

MGK 4 har bil och körkort.

MGM 2 och ev MGM 5 och 6 (MGK/MGM 1 båda yngre bröder) har alla tre blivit dömda för olovlig körning vilket tyder på att de saknar körkort iallafall
Citera
2024-03-21, 13:24
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/

Är bilden i länken Farid? Tycker han ser sig olik ut jämfört med andra bilder från facebook/tiktok? Eller är de bara för han har filter..
Citera
2024-03-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Mina spekulationer baseras på :

"felskrivningen" i media om att MGM 1 uppges ha barn "med båda bröderna" ( = MGM 2 och 3 som vi känner till i nuläget)

"giftemål" på Facebook olika datum utan registrering i Sverige.

"släktskap" - bröder - utan registrering på skatteverket

Om vem som helst är registrerad som far till ett barn får vårdnadshavaren underhåll av staten om den andra föräldern inte betalar. Därefter skickar försäkringskassan ut faktura till den underhållsskyldige som kan välja att betala eller att inte betala. Om den underhållsskyldige ej betalar blir det kronofogden så småningom. Det kan du också välja att betala eller låta bli.

Ja det var dessutom datum för giftermål året före datum för förlovningen..och inget äktenskap registrerat i Sverige, så upogifterna med förlovning och äktenskap på fb tar jag som en nypa salt med allt annat konstigt man sett där.

Nämen inte kan man välja om man vill betala eller inte?! Man är ju skyldig att betala underhåll. Enda möjligheten att slippa betala är om man inte har ekonomi för det, men skulden läggs på hög och måste ändå betalas förr eller senare tillbaka till staten, så ingen slipper undan sitt föräldraansvar när det gäller underhåll. Och om det slutligen går vidare till kronofogden så blir det utmätning om man inte kan betala, men det brukar de se till att dra direkt från lönen.
Citera
2024-03-21, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Kom hit som ensamkommande 2016, gick SFI, skaffade jobb och sparade ihop till kontantinsats så hen kunde göra bostadskarriär inom 6-7 år? Bra jobbat.
MGM 2 kom hit 2016 och fick PUT och gick i skola o hamnade i dåligt sällskap o tog hit modern och brodern 2018 och gifte sig (anhöriginvandring = försörjnings krav) och om han skulle ha pengar över skulle det knappast bli en bostadsrätt av dem.
Citera
2024-03-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Kan ligga något i din spekulation. Eftersom FV var skriven på annan adress en period så kan AA trott att WK var fullkomligt singel förstås. Men efter anmälningarna borde han dragit öronen åt sig och han var rädd inför mötet, och hur arg och besviken han än var på WK så bör han inte åkt dit för att träffa dom, men något fick honom ändå att göra det. Kan han blivit hotad, typ att kommer du inte hit så vet vi var du bor och kommer till dig, att han på något vis tänkte att de har ju barnen hemma så det är ingen fara?

Ja hon verkar ha levt singelliv på nätet, inte heller registrerat giftemål, och när verkligheten hann ikapp var det inte alls som det såg ut.

Om anmälningarna var falska och iscensatta av WK tror jag han både var asförbannad och kände sig djupt kränkt över hennes beteende.

Han for nog dit för att återta sin heder även om han kände sig illa till mods när han fatta hur det låg med både man och barn. Sen var han inbjuden dit, kanske med förespegling om att lösa situationen med förhoppning att hon skulle ta tillbaka anmälningarna mot honom?

Jag tror hon gick på en stor mina med vänsterprasslet AA sen gillra hon en fälla för att täcka över det och skydda sig själv, röja honom ur vägen.

Med faciet i hand drog han kortaste strået och hade säkerligen aldrig åkt dit om han vetat om att hela klanen vänta på honom.

Det skulle kunna innebär att alla inblandade är totalblåsta och utnyttjade.
Senast redigerad av viperstyle 2024-03-21 kl. 13:48.
Citera
2024-03-21, 13:32
Medlem
En sak jag undrar över är hur långt utanför Sveriges gräns kan man troligtvis komma utan pass om man färdas med bil?
Citera
2024-03-21, 13:38
Medlem
För övrigt... om WK tänkte låna ett pass, hur skulle hon kunna få med sig sina barn? Man kan väl inte resa med någon annans barn hur som helst?
Citera
2024-03-21, 13:40
Medlem
Citat:
En sak jag undrar över är hur långt utanför Sveriges gräns kan man troligtvis komma utan pass om man färdas med bil?

Man kan komma rätt långt, men det krävs ju ändå passkontroller på vägen. I vilket fall som helst utanför EU.
Citera
2024-03-21, 13:40
Medlem
Citat:
Ja det var dessutom datum för giftermål året före datum för förlovningen..och inget äktenskap registrerat i Sverige, så upogifterna med förlovning och äktenskap på fb tar jag som en nypa salt med allt annat konstigt man sett där.

Nämen inte kan man välja om man vill betala eller inte?! Man är ju skyldig att betala underhåll. Enda möjligheten att slippa betala är om man inte har ekonomi för det, men skulden läggs på hög och måste ändå betalas förr eller senare tillbaka till staten, så ingen slipper undan sitt föräldraansvar när det gäller underhåll. Och om det slutligen går vidare till kronofogden så blir det utmätning om man inte kan betala, men det brukar de se till att dra direkt från lönen.

Vi kan alla välja om vi vill betala våra skulder (även sådant som vi är skyldiga att betala) - allt handlar ju egentligen bara om vi är redo att ta konsekvenserna av att inte betala. I Tyskland får du fängelse om du inte betalar dina skulder och i Rumänien får du "straffarbete" eller fängelse. Här i Sverige samlas allt bara på hög hos kronofogden. Hade en arbetskamrat som hade vitt jobb och fogden drog varje månad från lönen men han bodde i en husvagn på en kompis sommarstuge tomt för han fick ju ingen bostad. Hans liv var väldigt komplicerat.
Citera
2024-03-21, 13:46
Medlem
Citat:

Allt handlar om tur eller otur. Med tur kommer du var du vill i hela Europa och för tredje lands medborgare som lämnar Schengen är det inte så svårt som man skulle kunna tro. Att komma tillbaka till Schengen lär däremot inte gå.
Citera
2024-03-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetj4vel
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/

Är bilden i länken Farid? Tycker han ser sig olik ut jämfört med andra bilder från facebook/tiktok? Eller är de bara för han har filter..
Nej det är en kändis med blå ögon som han har på sin Facebook. Media har inte tänkt. Han har bruna ögon och det finns bilder. Kolla i min sammanfattning 3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in