2024-03-21, 07:50
Avslutad
En deltagare i årets Robinson 2024 är dömd till fängelse. Efter mordet på en 15-årig pojke
inledde polisen Operation Rimfrost – och det var då de fick korn på Robinson-profilen.

I utredningen kring Robinson-profilen förekommer flera olika personer, men de som är mest centrala
är 40-åringen, Robinson-profilen själv, en gängmedlem och en man som vi kallar för cyklisten.

Den välkända gängkriminella mannen förekommer i polisens utredning runt Robinson-profilen och
40-åringen. Den gängkriminella dömdes även han i samma mål som Robinson-profilen.

TV4 svarar: "Vi har självklart pratat med deltagaren om det"
- Mia Lindqvist är programchef på TV4. I en kommentar berättar hon att kanalen är
medvetna om profilens förflutna. Vi har gjort bakgrundskontroller på alla våra deltagare.
I det här fallet handlar det om ett brott som deltagaren har avtjänat sitt straff.
(Öppen artikel tills den blir låst)
https://nyheter24.se/noje/1255861-robinson-profil-domd-till-fangelse-avslojades-i-operation-rimfrost

Vad tror eller vet vi mer om Robinson deltagaren?
Senast redigerad av explorers 2024-03-21 kl. 08:13. Anledning: (justering av rubrik)
Citera
2024-03-21, 08:20
Medlem
Spännande! Vem är det?
Citera
2024-03-21, 08:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Spännande! Vem är det?

Avtjänat sitt straff, Tv4 väljer att ta med deltagaren.
Undra om övriga deltagare fick veta, kanske deltagaren berättar om sitt förflutna på bästa sändningstid.
Citera
2024-03-21, 09:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Mina fördomar får mig att tänka på två personer men det ska bli intressant att se om man har fel.

Är det inte rätt korkat att tro att det inte ska komma upp till ytan...?
Citera
2024-03-21, 09:27
Medlem
crocodilelilos avatar
Måste väl vara det här barnmordet:
(FB) 9/11 2019, 21:03. Skottlossning Ystadsgatan Malmö, en död, en skadad.
och kan nog vara den här snubben:
Kemo Samateh, 36 år
Personlig tränare, Lund
Rätt del av sverige, rätt ålderspann, ingen direkt utbildning.

Själva mördaren är fortfarande inte tagen, nog borde Kemo kunna peka ut gärningsmannen om han ville.
Senast redigerad av crocodilelilo 2024-03-21 kl. 09:29.
Citera
2024-03-21, 10:14
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag avskyr när massmedia promotar personer som varit inblandade i grövre brottslighet. Dessa personer ska vara non-grata för alltid. Fattar inte medias kåthet att beblanda sig med kriminellt pack.

Ett bra exempel i detta sammanhang är Paolo Roberto som blev känd för att ha misshandlat oskyldiga svenskar, och därför blev hela media-sveriges gullegris.
Citera
2024-03-21, 11:23
Medlem
KuReLuBs avatar
Kläggmedias fascination för kriminella är motbjudande. Allra helst ska det vara en med invandrarbakgrund. Då kittlar det skönt mellan benen på dessa avskrap.
Citera
2024-03-21, 12:39
Medlem
Mord på en femtonåring alltså.

Och nu ska han vara med och leka i ett av Sveriges populäraste lekprogram.

Det borde ju väcka viss avsmak hos tittarna. Men folk i allmänhet har kanske blivit så avtrubbade nu att de inte orkar bry sig. Och de som röstar C eller MP har kanske rent av fått en ny favorit att hålla på.
Citera
2024-03-21, 14:55
Medlem
Japp, rätt snubbe.
Han åkte på vapenbrott, fängelse 9 mån.
B2199-20 (2020-08-19)
Citera
2024-03-21, 15:22
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Mord på en femtonåring alltså.

Och nu ska han vara med och leka i ett av Sveriges populäraste lekprogram.

Det borde ju väcka viss avsmak hos tittarna. Men folk i allmänhet har kanske blivit så avtrubbade nu att de inte orkar bry sig. Och de som röstar C eller MP har kanske rent av fått en ny favorit att hålla på.

Inte bara avtrubbade, utan en stor del av svenska ungdomar och yngre vuxna, säg mellan 10-11 år och 25 år ungefär, är fullständigt marinerade i förortsrap, gangsterkultur och bling bling-stil. De inte bara lever i det här och lyssnar på sådan musik, utan talar som taniga gängkriminella somalier från någon Gudsförgäten förort. Att "beckna" och vara våldsam och obildad är inne.

Jag hörde vita ungdomar i 15-årsåldern på allvar prata om "guzzar", "para", "jag svär på min mamma" och "aina" på centralstationen i Göteborg för bara någon månad sedan.

Om man inte inser hur fullständigt körda kommande generationer är av sådan här skit, så är det hög tid att vakna nu. Vad som bör göras, om något ens KAN göras, vet jag inte. Men i panik borde vi försöka göra någonting i alla fall.
Citera
2024-03-21, 21:08
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Inte bara avtrubbade, utan en stor del av svenska ungdomar och yngre vuxna, säg mellan 10-11 år och 25 år ungefär, är fullständigt marinerade i förortsrap, gangsterkultur och bling bling-stil. De inte bara lever i det här och lyssnar på sådan musik, utan talar som taniga gängkriminella somalier från någon Gudsförgäten förort. Att "beckna" och vara våldsam och obildad är inne.

Jag hörde vita ungdomar i 15-årsåldern på allvar prata om "guzzar", "para", "jag svär på min mamma" och "aina" på centralstationen i Göteborg för bara någon månad sedan.

Om man inte inser hur fullständigt körda kommande generationer är av sådan här skit, så är det hög tid att vakna nu. Vad som bör göras, om något ens KAN göras, vet jag inte. Men i panik borde vi försöka göra någonting i alla fall.

Hade skrubbat min unges mun med såpa om h*n snackat blattesvenska eller använt de uttrycken!
Citera
2024-03-21, 21:27
Medlem
Crerands avatar
Vild chansning att deltagaren/den kriminelle är invandrare…
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in