2024-03-21, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Nordfront nappar nog mer på det som som är tillgängligt. Är nog snarare så att dom har emot ETC för dom anses vara kommunister i Nordfronts ögon. Så det blir väl att dumpen får vara en spelpjäs.

Ungefär som när de stöttar Hamas för Nordfront är emot judar. Bara det säger ju allt.

Ja, man kan tro att majoriteten här på tråden bara har tillgång till dumpens kommentarsfält, Flashback och Nordfront. Andra organ tycks vara helt okända.
Citera
2024-03-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Att Dumpen valde Impulskollen menar jag bero på, att ingen seriös aktör vill ha med Dumpen att göra... Därav "beroendet" av Impulskollen.
Enig i att Lessler verkligen tillför tråden värde.

Ställer mig också bakom din bedömning gällande relationen med Impulskollen.

En vidareföring på det är, i mitt huvud, att dumpen opererar i en gråzon, såväl etiskt som juridiskt. Därför blir utbudet av partners begränsat till de som också vill vara i, eller förknippas med, den gråzonen.
Citera
2024-03-21, 11:58
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Så är det, och så skrev jag, att den som påstår något äger bördan att bevisa sitt påstående. Dumpenmaterialet är inte fastställt äkta av någon auktoritativ instans, nej. Men för Dumpens syfte, och i det aktuella sammanhanget, är det hursomhelst att betrakta som bevis. Sedan får var och en göra sin värdering av dessa bevis.

Man bör alltid lyssna på vad någon har att säga, vad denne påstår, folk ska få komma till tals, höras. Men för att ta detta med bevis:

Dumpen påstår att Gädda Gäddsson har varit ute i ljusskyggt ärende. Dumpen presenterar bevis för sitt påstående i form av chattloggar, bilder och konfrontationsfilm. Dumpen uppfyller sin bevisbörda för sitt påstående.

Nu kommer en anhörig till Gäddsson och påstår att bevisen är fabricerade. Då är det den anhöriges tur att, mot Dumpens bestridande, uppfylla sin bevisbörda för sitt påstående, det vill säga att lägga fram bevis som vederlägger Dumpens påstående, bevis som bedöms (av vem som nu bedömer - var och en) väga tyngre än Dumpens bevis. I avvaktan på att detta sker, ser jag ingen anledning att, i skenet av Dumpens bevis, fästa tilltro till den anhöriges påstående som vore det bevis.
Du skriver så man förstår.
Och visst är det så att båda måste leda i bevis. Men den anhörige avisas för att denne inte framställer bevis och rent av hånas då denne inte visar dumpar som denne sett. Ta denne (som nu är död) som lockades till platsen med en 28 åring, det undanhöll Dumpen allmänheten, allmänheten som ju är domare i alla Dumpen fall. Dumpen redovisar inte kompletta fakta, men kräver att allmänheten ska värdera gäddan utifrån okomplett material, Dumpen drar allmänheten i näsan. Fler och fler har insätt detta.

Vanlig media försöker alltid att få till kommentar från den det gäller, de försöker sig på att vara neutrala och oberoende så gott det går. I Dumpens fall är det en kraftig sidoförskjutning utifrån deras affärsmodell.
Citera
2024-03-21, 11:58
Medlem
Att Dumpen "valde" Impulskollen är ju för att dom köper annonsplats på Dumpen. Detta sa Sara precis som om hon inte fattade att det är samma sak som att Dumpen tjänar på att män köper tjänster av Impulskollen
Citera
2024-03-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blazefoley
Det skulle vara intressant att få reda på hur många som Dumpen faktiskt pratar med för varje ”napp” dom får.

Det är ingen hemlighet att många pedofiler utvecklar det över lång tid, ofta efter att gradvis trappat upp vad som får dem att gå igång.

Min poäng är denna: Sara sitter 14-16 timmar om dagen och lajvar 13-årig tjej till personer som ännu inte är beredda att faktiskt träffa och begå ett övergrepp, men som har gått så långt att de ”leker med tanken”, genom att faktiskt skriva med ett barn.

Jag såg nån logg där hon bokstavligen skickar en bild på ett rakat underliv till en person som först är motvillig till att träffas, men som efter den bilden börjar skicka kukbilder till tjejen efter många ”jo men kom igen ja vill seee”.

Det är självklart ingen ursäkt, men rätt sätt om man faktiskt bryr sig om ”barnen” borde väl att uppmuntra till exempel detta:

https://x.com/priotab/status/1676272637914357767?s=46

Säg att 9/10 personer faktiskt inte blir ett ”napp”, utan istället är Dumpens enda bedrift att de snarare flyttat fram 9 personer ett steg närmare, att nån gång, en annan gång begå ett övergrepp…

Men men, det skiter väl dom i så länge dom inte kan casha in på det.
Mycket intressant inlägg.

Detta har ju framkommit tidigare att Dumpen kanske hetsar fram ett möte. Då blir det ju bara oseriöst agerande från Dumpen
Citera
2024-03-21, 12:01
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Att Dumpen "valde" Impulskollen är ju för att dom köper annonsplats på Dumpen. Detta sa Sara precis som om hon inte fattade att det är samma sak som att Dumpen tjänar på att män köper tjänster av Impulskollen

Du förstår inte att just den där "annonseringen" är själva pengatransfern mellan impulskollen och dumpen?! Pengaflödet måste ju redovisas för Dumpen AB. Hade inte sett så bra ut om det bara satts in pengar på Saras bankkonto från impulskollen.

Rent kraskt tror jag det kommer bli såhär i fortsättningen att inget nämns om impulskollen i det som publiceras. Dock så kommer Sara hänvisa till dom i eftersnacket med gäddorna när dom är bottenkörda. Detta är såklart inget som skyltas med på deras hemsida. Det som talar för att det blir på det sättet är att de fortsätter köra impulskollens "reklam". Så pengaflödet kan fortsätta och tvättas enligt konstens alla regler.
Senast redigerad av eldrattan 2024-03-21 kl. 12:10.
Citera
2024-03-21, 12:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
De sade att de får dumparna från Sara innan Dumpen publicerar, anar ett mer omfattande samarbete där. De har mycket god kontakt mellan dem sades det.

Dumpen skapar gäddor då de drar igång de som befinner sig i gränslandet, fast pedofilhatare tycker dessa i gränslandet är pedofiler också.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-03-21 kl. 12:13.
Citera
2024-03-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Skulle nog påatå att de är skrämmande likt... är väl ingen nyhet att Dumpen fullständigt skiter i absolut alla konsekvenser fär att uppnå sitt mål. De har redan uttalat att de skiter i självmord, de skiter i hur anhöriga drabbas, de skiter i mänskliga rättigheter och Sara är beredd att skaka galler om det vill sig illa.

Så är det absolut. Ögnade igenom Fb-gruppen i morse beträffande publiceringen av gäddan som gick till konstapeln. En kvinna uttryckte sitt medlidande för gäddans barn och att han inte bör ha publicerats öht med tanke på vad han valde att göra efter konfrontationen. Sara var snabb till tangentbordet och snäste på bred skånska att han minsann hade kunnat förgripa sig på barnen och "lekt med sin korv" om INTE publiceringen hade gjorts. Summa summarum, det är svårt att hitta någon som är lika empatistörd som Sara. Drogerna och misären har tyvärr satt sina spår. Personligen så tycker jag som så många andra att Dumpen är bra, men det hade behövt ha någon annan vid rodret. Någon som faktiskt är mänsklig.
Citera
2024-03-21, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så är det absolut. Ögnade igenom Fb-gruppen i morse beträffande publiceringen av gäddan som gick till konstapeln. En kvinna uttryckte sitt medlidande för gäddans barn och att han inte bör ha publicerats öht med tanke på vad han valde att göra efter konfrontationen. Sara var snabb till tangentbordet och snäste på bred skånska att han minsann hade kunnat förgripa sig på barnen och "lekt med sin korv" om INTE publiceringen hade gjorts. Summa summarum, det är svårt att hitta någon som är lika empatistörd som Sara. Drogerna och misären har tyvärr satt sina spår. Personligen så tycker jag som så många andra att Dumpen är bra, men det hade behövt ha någon annan vid rodret. Någon som faktiskt är mänsklig.

Tyvärr är hon totalt likgiltig inför hur folk mår. Hon hade sålt sina barn om hon fick pengar.

Hon är obehaglig, iskall,beräknande och manipulativ. Jag hoppas att folk mer och mer kan förstå detta.

Alltså, jag har nog aldrig sett en människan som är så dålig på att bemöta kritik. Dessutom är hon otacksam.

Någon som tror att hon betalt tillbaka till de äldre paret som löste hennes skuld hos fogden? Förmodligen inte
Citera
2024-03-21, 12:36
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Just det där med drogerna är tämligen intressant beträffande duon. Rent generellt brukar det vara ekonomin som styr och håller tillbaka knarkandet. Jag har svårt att tro att P&S huxflux la sitt knarkande på hyllan för gott. Var nog en konsekvens av b.l.a nerkörd ekonomi för båda i duon.

Vanligtvis så brukar knarkandet återupptas när pengarna flödar in igen. Kan börja lite oskyldigt med att fira tex att det går så bra. Nu har uppenbarligen duon fått ett rejält tillskott av stålar. Så undra hur det kommer gå nu?! De börjar ju uppvisa typiska knarksymptom med humörsvängningar, snäser ifrån sig direkt och svarar hånande.
Citera
2024-03-21, 12:38
Medlem
trueforgoods avatar
Men vänta här nu...

Hänger Dumpen ut folk som inte ens åkt för att träffa ett "barn"? Som alltså bara chattat men inte mer?

I så fall är dom ute på jävligt hal is... Det kan ju fan vara vem som helst som sitter bakom chatten, t ex något gammalt ex som vill hämnas som sitter på bilder osv.
Citera
2024-03-21, 12:46
Medlem
dead-arsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Men vänta här nu...

Hänger Dumpen ut folk som inte ens åkt för att träffa ett "barn"? Som alltså bara chattat men inte mer?

I så fall är dom ute på jävligt hal is... Det kan ju fan vara vem som helst som sitter bakom chatten, t ex något gammalt ex som vill hämnas som sitter på bilder osv.

Det finns ett par såna sedan tidigare också. I flera fall lärare.
Identifieringen torde vara klar eftersom de tagit livebilder så jag tror risken att någon oskyldig hängts är rätt liten. I alla fall än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in