2024-03-21, 09:40
Medlem
bortmedfifittors avatar
Här är domen för den som är intresserad!

Dom

Obs, BO är handikappad (använder rollator/kryckor) och det hela utspelade sig kl 16.10 på en Torsdag eftermiddag :/
Citera
2024-03-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

Dom

Obs, BO är handikappad (använder rollator/kryckor) och det hela utspelade sig kl 16.10 på en Torsdag eftermiddag :/

Får inte upp någon nedladdning dessvärre.
Citera
2024-03-21, 10:52
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardbox
Får inte upp någon nedladdning dessvärre.

Ska funka utan problem.
Citera
2024-03-21, 11:09
Medlem
TheQues avatar
Citat:
Ska funka utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Dumtva
Den fungerar. Så hen gjorde rätt från början.

Ber om ursäkt, länken fungerar som den ska. Felet låg hos mig och min webbläsare.

Lägger även in lite info från domen om länken skulle dö.

Östersunds tingsrätt
DOM

Parter

Tilltalad
THERESE Kerstin Marianne Halvarsson, 19850802-1980

Färgargränd 20 Lgh 1001, 831 53 Östersund

Domslut

Brott som Therese Halvarsson döms för

Grov misshandel, 2023-11-03, Östersunds kommun, 3 kap 6 § 1 st brottsbalken

Påföljd
Fängelse 2 år 6 månader

Citat:
YRKANDEN

Åtalspunkt 1
Åklagaren har begärt att Therese Halvarsson ska dömas för grov misshandel enligt 3 kap 6 § 1 st brottsbalken.

Åklagaren har angett följande gärningsbeskrivning.

Therese Halvarsson har tagit ett hårt grepp om C*cilia B*rgs vänstra lår, tagit strypgrepp runt hennes hals med bägge händer och bitit henne i ansiktet så att hud slitits från C*cilia B*rgs vänstra ansiktshalva. Det hände den 3 november 2023 i C*cilia B*rgs bostad på Odensalagatan, Östersund, Östersunds kommun. C*cilia B*rg orsakades omfattande sårskada i ansiktet, blåmärken på lår och överkropp samt smärta.

Brottet bör bedömas som grovt eftersom Therese Halvarssons visat särskild hänsynslöshet och råhet genom att oprovocerat utöva våld mot målsägandens hals samt bitande våld mot målsägandens ansikte med ärrbildning som följd. C*cilia B*rg var ensam vid gärningen och funktionsnedsatt då hon är beroende av rollator/kryckor för att förflytta sig.

Therese Halvarsson begick gärningen med uppsåt.
Senast redigerad av TheQue 2024-03-21 kl. 11:49.
Citera
2024-03-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheQue
Det är skillnad på "ska funka" och "funkar" då länken faktiskt inte hänvisar till någon nedladdning. Gör om gör rätt.

Den fungerar. Så hen gjorde rätt från början.
Citera
2024-03-21, 11:45
Medlem
Citat:

Dom

Otäck läsning, kommer att tänka på Sundsvall 2020-01-01. Men det BO hade inte samma ’ tur ’.
Citera
2024-03-21, 11:53
Medlem
länken funkade inte heller för mig för 2 timmar sen men nu funkar den konstigt
Citera
2024-03-21, 13:06
Medlem
Vad har denna Therese jobbat med ? Såg att jag hade flera gemensamma vänner på Facebook, alla jobbar inom vården.
Citera
2024-03-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosten2020
Vad har denna Therese jobbat med ? Såg att jag hade flera gemensamma vänner på Facebook, alla jobbar inom vården.

hon hade säkert praktik inom vården eller ev jobb där tar de till ock anställer invandrare som inte kan prata svenska
Senast redigerad av diseledvin 2024-03-21 kl. 13:24.
Citera
2024-03-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Otäck läsning, kommer att tänka på Sundsvall 2020-01-01. Men det BO hade inte samma ’ tur ’.

vad hände där?
Citera
2024-03-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
hon hade säkert praktik inom vården eller ev jobb där tar de till ock anställer med invandrare som inte kan prata svenska
Ja det kan stämma, har för mig att en Therese var på förrådet på gamla Pc som typ praktikant ifjol. Hon hade alltid en rosa peak performance hoodie på sig, tycker ansiktet är bekant också.
Citera
2024-03-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hosten2020
Ja det kan stämma, har för mig att en Therese var på förrådet på gamla Pc som typ praktikant ifjol. Hon hade alltid en rosa peak performance hoodie på sig, tycker ansiktet är bekant också.

pc det är väl en daglig verksamhet för missbrukare eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in