Citat:
Ursprungligen postat av
hejsan07
...
Dagens känga:
Att bank m. betalsystemen inte har några varningsklockor och istället ofta skyller allt på kunderna är en katastrof!
–Swedbank påstod att de inte hade mitt telefonnummer.
Först trodde jag han skojade,
sen att nån junior banktjänsteman kläckt ur sig det.
Men nej, Swedbank skriver, svart på vitt, "vi hade inte ditt telefonnummer".
Swedbank tillskriver sig en historia om 200 år, så många gamla kunder, kunder sen 60-70 år, samma telefonnummer sen decennier.
Man har helt enkelt låtit kundernas telefonnummer försvinna vid något systemskifte.
Swedbank har aktivt tagit bort kundkännedom.
Hela världen kan tillskansa sig våra gamlas telefonnummer men Swedbank orkar inte/har inte förmågan att göra det.
Plötsligt (2020), mitt i natten, ser Swedbank hur hans konton avviker på alla sätt möjliga; nya mottagare, nya typer av köp, aktieförsäljningar, lån tas, 100-tusentals kronor i omlopp hos någon som typ veckohandlar i konsum, tankar bilen, och aldrig är "inne på banken" efter fem.
Att jämföra med:
När Swedbanks kund dött ska Swedbank föra över den dödes tillgångar till arvingarna.
Bouppteckningen är då klar och arvingarna har kommit överens om vem som ska ha vad.
Man skickar in en vidimerad kopia på bouppteckningen (den kunde ju Swedbank begära ut från Skatteverket själva) och en lista på vilka konton pengarna ska sättas in på (det kan vara bara ett konto).
Väntetiden på det är 9-10 veckor!