2024-03-21, 09:37
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Klarar knappt av att titta på de programmen som handlar om hur de lurar de äldre. Ilskan och hatet man känner blir för stort.

Jag känner bara varför gör inte polisen och svenska staten i huvudtaget mer för att stoppa dom?

Var är fackeltågen på svenska gator med alla medmänskliga människor? Men tyvärr är gärningsmännen svenska samhällets skyddslingar. Alla dessa människor hade inte kunnat verka som de gör utan det mångkulturella integrationsprojektet som svenska politiker och myndigheter satsat allt på.

Allting är en stor skam. När ska Sverige vakna på riktigt?

Samma här. Jag spyr fan om jag ser en somalier till med broccolifrisyr som snackar skit om svenskar på sin äckliga blatte-"svenska".
De ska inte ens ta vårat språk i sin mun. De kan prata sitt negerspråk och flytta hem till bajshyddan.
De har INGET att göra här. Ingenting!
Citera
2024-03-21, 09:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Det visades ju i programmet
De är rekryterade och de som rekryterar bryr sig inte om var pengarna kommer ifrån. Högre upp och längre bort från dessa skröppel (som islam inte lyckats fostra bättre) är aktörerna inblandade på need-to-know-basis. De som ska plöja in pengarna i näringslivet för penningtvätt behöver inte veta var de kommer ifrån.
Citera
2024-03-21, 09:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Japp, i USA har de debtor prison system det borde vi med ha, många av dessa s.k målvakter är redan såpass skuldsatta att de inte bryr sig, de är narkomaner och spelmissbrukare de borde redan vara i finkan eller liknande och jobba av sina skulder, alla personer som har skulder hos kronofogden och Inkasso skulle automatiskt vara spärrade för ta emot belopp över 1000kr åt gången utan mer godkännande från banken, vips så skulle 99% av alla målvakter vara omöjliga att bedriva denna verksamheten med

Tror inte att man kan stoppa tillgången på målvakter genom att begränsa tillgången till pengar för ett fåtal narkomaner och spelmissbrukare. Finns gott om arbetslösa trebarnsmorsor som står i kö för att ta deras platser.

Det är inte heller realistiskt att spärra in målvakter när vi inte ens har plats i våra fängelser för grova våldsbrottslingar.
Citera
2024-03-21, 09:45
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror inte att man kan stoppa tillgången på målvakter genom att begränsa tillgången till pengar för ett fåtal narkomaner och spelmissbrukare. Finns gott om arbetslösa trebarnsmorsor som står i kö för att ta deras platser.

Det är inte heller realistiskt att spärra in målvakter när vi inte ens har plats i våra fängelser för grova våldsbrottslingar.
Den här sortens människor är våldsbrottslingar som dödar sina offer plågsamt och långdraget.
Citera
2024-03-21, 09:52
Avslutad
Inte för att jag gillar islam men kan ni spån sluta tjata om att det här handlar om islam.

Bedrägeriernas högborg skapades av kristna i nigeria, och sen gått över till hinduer/sikher/muslimer i indien. Och nu dessa araber.

Lovar er att hade vi haft sharia hade de här jävlarna avrättats.
Citera
2024-03-21, 09:53
Medlem
vimmelkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Fängelse och straffarbete är vad som är avskräckande för dessa.

Ja, om inte gängen lyckas infiltrera kriminalvården och rättsväsendet först. Det har ju redan avslöjats hur gängen har lyckats få infiltratörer inkvoterade i tingsrätter och andra myndigheter. Man kan fråga sig hur många infiltratörer de har på plats som inte har avslöjats. Det kan lika gärna sluta med att bedragarna ringer upp sina offer inifrån svenska fängelser.
Senast redigerad av vimmelkant 2024-03-21 kl. 10:34.
Citera
2024-03-21, 10:02
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaflickanPK
Mycket bra och helt oväntat, att UG presenterar problemet utan sedvanliga mångkulturella skygglappar.
Jag hade väntat mig fiktiva namn på brottslingarna och att någon annan hade läst in deras röster.
Enda lilla plumpen var att man pixlade nyllet på en av skurkarna ( mot slutet) när han av misstag råkade plåta sig själv med webkameran. Som helhet dock: Mycket bra, mera sådant!

Blev också mycket förvånad över detta. Det är djupt inpräntat i SVT:s DNA att instinktivt ljuga, censurera, vinkla, mörklägga och missvisa minsta negativa uppfattning av araber och afrikaner. Det borde i detta fall rimligen ha varit omdubbat med svenska röster och vaga referenser till att något gäng (möjligen svenskt) ligger bakom.

Jag har ingen aning om hur detta släpptes igenom eller vem som kommer få sparken. Jag hyser ett litet hopp om att vi kan få se mer av detta framöver, lite som när en nordkoreansk internfånge tårögt märker en spricka i regimens censur.
Citera
2024-03-21, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Samma här. Jag spyr fan om jag ser en somalier till med broccolifrisyr som snackar skit om svenskar på sin äckliga blatte-"svenska".
De ska inte ens ta vårat språk i sin mun. De kan prata sitt negerspråk och flytta hem till bajshyddan.
De har INGET att göra här. Ingenting!

Ingen av dessa äckel var väl från Somalia utan hade ursprung i Mellanöstern eller på Balkan.
Citera
2024-03-21, 10:05
Medlem
K-Glitchens avatar
Trodde att det borde vara självklart nu för alla människor att ALDRIG öppna sitt bank-id över telefonen. Alltså aldrig! Detta oavsett vem du pratar med.

Med det sagt tycker jag jävligt synd om de som råkar ut för dom här asen.
Vill spy när jag hör dom prata och en giftspruta vore egentligen det enda rätta straffet.
Citera
2024-03-21, 10:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Min farsa som börjar bli gammal höll på att bli lurad av nån fitta som ringde och ville att han skulle betala nån slags påhittad avgift för nåt. Lyckligtvis lade farsan på luren.

Jag har sagt till alla äldre som jag har runt mig att lägga på luren DIREKT om nån ringer och frågar nånting om bank-id eller nåt som överhuvudtaget har med pengar att göra.
Ja det är nog helt riktiga instruktioner. Så här svarade 'samurai' på svt-chatten:

Nickolas • Vad är den bästa sättet att skydda sitt identitet mot andra hackare och mot bedrägeri?

Var väldigt skeptiskt mot alla SMS, inkommande samtal och e-post. Ge aldrig ut någon information om dig själv och ring tillbaka till företaget via deras officiella kanaler.
Hackaren
Citera
2024-03-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
AnyDesk fjärrstyr åtkomst i bägge riktningar.
Jag borde nog varit tydligare. En backkanal som inte märks av bedragaren. Anydesk gick själva ut och annonserade samarbetet med Browning, Pierogi etc. förra året.

https://blog.anydesk.com/anydesk-fights-back-against-fraud/
Citera
2024-03-21, 10:08
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ingen av dessa äckel var väl från Somalia utan hade ursprung i Mellanöstern eller på Balkan.

Vad är skillnaden? Det är ju samma degenererade kretiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in