2024-03-21, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Nu tror jag, med många andra här, att Efterlyst har fel kombination av kandidater som pappor. Har tidigare skrivit om en annan variant som skulle passa bättre i sammanhanget. Tack själv.

Nu har jag snurrat till det ordentligt men jag tycker att allt är snurrigt kring WK och då kan nog precis allt vara möjligt tänker jag. Kom ihåg att jag bara spånar här!!

Är det möjligt att A haft en relation med W alla fall och att han anade att han kunde vara pappa till yngsta barnet och ville veta och krävde faderskapstest? Kan det vara möjligt att FV faktiskt själv anade att han inte kunde vara pappa till barnet och till slut fått reda på vem det kunde vara och därför W kommer med 3 våldtäktsanmälningar i efterhand?
Eller är det så sjukt att WK tom ingöt hopp till AA att han kunde vara pappa till barnet för att medvetet lura honom på något vis, trots att hon visste att FV var pappa?

FV var väl skriven på annan adress någon period dessutom?

Det är vilda spekulationer detta, så ingen fakta från mig, så ni vet!
Citera
2024-03-21, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Undrar om vännen hade svenskt medborgarskap?
Om det var ett svenskt pass är det en förutsättning..pass från annat land - då spelar det ju ingen roll
Citera
2024-03-21, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Efter vad jag läst i tråden tidigare så hade mäklaren försökt få tag på säljarna.

Hade allt varit klappat och klart så hade hen inte haft någon anledning att söka dom vad jag förstår.

Det är klart att köparna, efter att ha betalat handpenningen, gjort sig redo att flytta in i sin nya bostad.

Vilket struligt fall... stackars köpare!

Kanske var säljaren nöjd med att ha fått handpenningen, resterade del kanske var lån på lgh och inget som skulle komma in på deras kto.

Om mordet var planerat, varför väntade de inte till efter allt var klappat och klart med försäljningen av lägenheten så de hann flytta ut? Vad kom emellan att de fick så bråttom? Vad kan det vara?
Citera
2024-03-21, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hishhish
Om mordet var planerat, varför väntade de inte till efter allt var klappat och klart med försäljningen av lägenheten så de hann flytta ut? Vad kom emellan att de fick så bråttom? Vad kan det vara?

Nu har jag inte skrivit något om att det skulle vara ett planerat mord.

Spekulationer väntar jag med till en FUP kommer upp på bordet så vi får lite mera vetskap i fallet.
Citera
2024-03-21, 08:41
Medlem
Citat:

FV var väl skriven på annan adress någon period dessutom?

Detta med olika adresser har enligt min analys följande orsaker:

När tex en ensamstående kvinna söker tex underhåll kan hon inte vara registrerad som sammanboende med fadern

När tex en barnfamilj söker bostadsbidrag kan de inte äga bostadsrätten de bor i

När socialtjänsten blandas in i ärenden som tex orosanmälan för barn eller kriminella ungdomar har de ansvar för ärenden inom sin kommun. Om familjen ärendet gäller då flyttar till en annan kommun ska kommunen egentligen göra en överföring av ärendet till den andra kommunen och avsluta ärendet i sin kommun. Överföringen fungerar - som ni säkert förstår - inte optimalt. Flyttar då då runt med dina barn - iallafall på pappret - så flyger du under radarn. Och när du då kommer tillbaka måste ett nytt ärende först upprättas innan de kan ingripa igen.
Citera
2024-03-21, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Undrar om vännen hade svenskt medborgarskap?
Det vet jag inte, och förmodligen ingen annan här heller. Men varför undrar du? Vad klurar du på? Utveckla dina tankar 👍
Citera
2024-03-21, 08:47
Medlem
Citat:
Nu har jag inte skrivit något om att det skulle vara ett planerat mord.

Spekulationer väntar jag med till en FUP kommer upp på bordet så vi får lite mera vetskap i fallet.
Nä jag skrev OM mordet var planerat, inte att det var det.
Citera
2024-03-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Detta med olika adresser har enligt min analys följande orsaker:

När tex en ensamstående kvinna söker tex underhåll kan hon inte vara registrerad som sammanboende med fadern

När tex en barnfamilj söker bostadsbidrag kan de inte äga bostadsrätten de bor i

När socialtjänsten blandas in i ärenden som tex orosanmälan för barn eller kriminella ungdomar har de ansvar för ärenden inom sin kommun. Om familjen ärendet gäller då flyttar till en annan kommun ska kommunen egentligen göra en överföring av ärendet till den andra kommunen och avsluta ärendet i sin kommun. Överföringen fungerar - som ni säkert förstår - inte optimalt. Flyttar då då runt med dina barn - iallafall på pappret - så flyger du under radarn. Och när du då kommer tillbaka måste ett nytt ärende först upprättas innan de kan ingripa igen.

Men ingen av dom tjänar på att ha två hushåll och att FV betalar underhåll istället.

Jag tror faktiskt att man kan ha bostadsbidrag om man äger en bostadsrätt, jag tror man kan äga hus också. Förutsättningen är att man bor billigare än i en hyresrätt för att inte tvingas sälja, men kan förvisso ha fel i dagsläget. Men förr gick det bra även om man så att säga ägde sitt boende.

FV verkar ju varit snäll och trevlig mot alla enligt chefen som gett upplysningar, så varför skulle han behövt flyga under radarn tänker du?
Citera
2024-03-21, 09:11
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Att mäklaren säger att det inte går att häva och att affären är genomförd betyder ju att de har en flyktbudget nu på MINST 2.14 miljoner kr.

Det kommer man långt på om man spelar sina kort rätt, de kommer inte behöva rusa till något suspekt arbete i tex Brasilien på lång lång tid framöver.
Citera
2024-03-21, 09:13
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Hade allt varit klappat och klart så hade hen inte haft någon anledning att söka dom vad jag förstår.

Varför ifrågasätter du det mäklaren sade igår? Han sade klart och tydligt att affären är genomförd och att det inte går att dra sig ut. Varför skulle mördarna rymma utan sina miljoner? Klart de fått betalt.
Citera
2024-03-21, 09:24
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:

Varför skulle det inte vara klappat & klart när mäklaren säger att det är klart? Vi vet detta:

1. Mäklaren säger att köpet är genomfört och att det inte går att häva. Köparna väntar på inträde = de har fått nyckeln.

2. De köper flygbiljetter till en annan världsdel som enligt all rimlig vetskap är dyra, ju fler som är med på tåget desto dyrare.

3. Digitala spår leder dem till Latinamerika.

Varför tror du och Kattentufsan att de kanske inte lyckats sälja lägenheten, hur når ni den logiska slutsatsen utan att göra mentala kullerbyttor? Om de inte fått betalt, förklara hur de kan spruta ut pengar på saker som att vaska flygbiljetter.

Att mäklaren ville nå dem för några veckor sedan kunde ju handla om vilken liten formalitet som helst, förstår inte varför det citatet väger tyngre än de helt färska nyheterna som kom i Mitt I.
Citera
2024-03-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Varför ifrågasätter du det mäklaren sade igår? Han sade klart och tydligt att affären är genomförd och att det inte går att dra sig ut. Varför skulle mördarna rymma utan sina miljoner? Klart de fått betalt.

Hade du inte klippt i mitt inlägg så framgår det tydligt vad jag menar!

Kanske har säljaren fått tillgång till handpenningen, resten var en skuld till banken på lgh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in