Citat:
Ursprungligen postat av
Twitterturken
Tyvärr så är det andra och tredje generationens invandrare som är värst när det gäller den här typen av brottslighet.
Första generationen blir som ett frö som låter maskrosen slå rot i gräsmattan, därefter räcker det inte med en gräsklippare.
Hade det varit första generationens invandrare så hade de nog inte kunnat växla mellan att prata förståelig svenska med offren för att sedan börja med sina wallah när de pratar sinsemellan.
Såklart att de kan. Det ena är ett språk, det andra en dialekt. Dessutom lät de aningen obildade utöver att de flesta i kundtjänster låter som invandrare som talar ren svenska. Alla kundtjänster har rasat i kvalitet om vi jämför med servicen vi fick för tjugo år sedan och är det inte invandrare så är det andra människor (svenskar) som inte förstår vår gamla svenska kultur. De låter allihop som insmickrande snorisar som läser mail eller lägger på och kallar en för dum i huvudet. Mina mail är t.ex aldrig längre särskilt vänliga just pga att jag inte förväntar mig kundservice av kvalitet såsom det fungerar förr. Jag vet att det är en respektlös människa som inte klarar av att lösa simplaste problem som slösar min tid och får betalt för att göra så lite som möjligt på andra sidan skärmen/änden av tråden.
Det intressanta är hur invandrare hittar på att svenskar saknar respekt för äldre och så vidare här men det är aldrig svenskar som är så ruttna och unkna att de pyssla med de här bedrägerierna. De som respekterar äldre minst är alltid invandrare. Därför skrattar de åt att vi chockeras av att de saknar heder.
Men det innebär inte att hackaren
måste vara etnisk svensk. Dock har jag låg tilltro till andra moraliska beteenden (jag har gärna fel och hoppas att jag missbedömer den generella andan hos människor) och om det här med svenskar kontra invandrare verkligen skulle vara ett koncept så hade det inneburit att hackaren upplevt att det var hans egna grupp som angrips. Det vore väldigt tråkigt isåfall. Människor som skyddar de mest sårbara gör det förhoppningsvis oavsett vilka de är.