2024-03-20, 23:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag anser att Dumpens arbete är extremt kontraproduktivt. Varför? Jo för att gäddorna som fångas skulle aldrig någonsin kunna hamna på en träff med en 14-årig flicka. Majoriteten av dessa besitter nämligen ett ordförråd som på sin höjd fyller en sida i SAOB. Den övriga klicken är så fula att fan själv hade blivit skrämd. Sen finns det förvisso ett par guldkorn som vaskats fram (Robinson-gäddan, norrbaggarna etc.) . Men de är tyvärr för få och de farliga gäddorna som faktiskt skulle kunna lura ett barn är mycket listigare än Dumpens fiskare.
Det handlar inte bara om "träffar".
Många sexualbrott begås över nätet.
Man kan luras med text och bilder osv.
Sånt skit ska också upp till belysning.
Även fast just Dumpen håller på med fysiska träffar.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-03-20 kl. 23:52.
Citera
2024-03-20, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Dumpens lärljungar skiter blankt i hur cyniskt samarbetet är. Dock enig med dig i att det är ytterst utstuderat. Inte alls säkert att det är olagligt rent tekniskt, men det gör det inte mindre vidrigt.
Ett gäng fd kriminella som listat ut ett mer eller mindre legalt sätt att tanka desperata människor på pengar. Inte första gången det sker, och knappast sista...

Nej, olagligt är det ju inte med extremt oetiskt.
Speciellt när Dumpen tjatar om behandling hit och dit, att söka hjälp och sen så har dom mage att "teama" upp sig med en så oseriös aktör som Impulskollen för pengarnas skull.
Citera
2024-03-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Dumpen är ju en del av problemet i deras groomande då dom omöjligt vet vem som sitter på andra sidan i chatten. Alla gånger dom har utgett sig för att vara pedofilmammor och så vidare, det är djupt oetiskt.
Citera
2024-03-20, 23:58
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Dumpen är ju en del av problemet i deras groomande då dom omöjligt vet vem som sitter på andra sidan i chatten. Alla gånger dom har utgett sig för att vara pedofilmammor och så vidare, det är djupt oetiskt.
Man tar reda på det. 400 snart!
Att våldta barn är oetiskt.
Citera
2024-03-21, 00:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Sara säger att Impulskontrollen köper in personal vid behov. En som är uthängd har stora behov, en som har avvikande sexualitet har stora och komplicerade behov. Och betalar de 135 t så förväntar de sig "förmodligen" professionell vård. En legitimerad kan man anmäla till IVO, även ett vårdföretag. Ett privat köp kan man anmäla till ARN, oskäliga villkor kan ARN klandra men inte mer. Det är väl den möjligheten kunderna har, och antar att de kan få personlig anonymitet.
Citera
2024-03-21, 00:17
Medlem
Mr.Kongs avatar
Nordfront ser ut att försvara Dumpens verksamhet från ETCs kritiska granskningar. Vad är anledningen till att högerextremister gillar Dumpen och vänsterextremister hatar Dumpen?

Tror ni att Sara Nilsson och Patrik Sjöberg lutar mer åt höger?

https://nordfront.se/vansterextrema-etc-i-ny-attack-mot-dumpen
Senast redigerad av Mr.Kong 2024-03-21 kl. 00:20.
Citera
2024-03-21, 00:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Exakt rätt. Ska bli oerhört intressant att se hur SKV ser på det. Både gällande beskattning på intäkten, och momsfrågan.
Blir det anmälan flyttar de till Turkiet, tar med sina pengar och köper ett Turkiskt medborgarskap. Styr affärsverksamheten via bulvaner.
Citera
2024-03-21, 00:26
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kong
Nordfront ser ut att försvara Dumpens verksamhet från ETCs kritiska granskningar. Vad är anledningen till att högerextremister gillar Dumpen och vänsterextremister hatar Dumpen?

Tror ni att Sara Nilsson och Patrik Sjöberg lutar mer åt höger?

https://nordfront.se/vansterextrema-etc-i-ny-attack-mot-dumpen
Är nog ett tankespöke, tänker på det att Dumpen anklagade Janne Josefsson för att vara vänster, vilket han inte är. Ahh de anklagar osss, måste va vänster, IQ låg slutsats.
Citera
2024-03-21, 00:39
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Läste du igenom vad han skrev så innebär det nackdelar för dig. El presidente!Gulla aldrig med efterlysta. Hur länge har du vandrat i mörkrets stig?

Jag läste. Jag har koll. Här tackade jag bara för visad uppskattning över mitt inlägg. Det är roligt när folk, oavsett vilket trådläger de tillhör, ser ett läsvärde i vad jag försöker skriva här i tråden, det får jag ändå medge. Sedan var det lite kul med president.

Jag gullar inte. Jag har inte vandrat *på mörkrets stig. Jag har emellertid kommit till den slutsatsen, att just Impulskollens verksamhet och införsäljningsteknik lämnar en del övrigt att önska. Det var vad min kommentar gällde.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-21 kl. 01:10.
Citera
2024-03-21, 00:39
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ja, mycket oetiskt.
Bra jobbat i tråden Maggie.
Gäddorna har mycket begränsade identiteter så diskussionen handlar mycket om skvaller och ryktesspridning.
De får en chans att förstå verkligheten och vara sanna mot sig själva tack vare Dumpen.
De hänvisas till att söka hjälp.
Men här sitter de utan att ha lärt sig nåt.
Citera
2024-03-21, 00:42
Medlem
Citat:

Din dumma fan fattar du inte hur många familjer som råkar illa ut pga Dumpens framfart?

Du sitter där hemma i tantlägenheten och blir alldeles till dig när dumpen droppar en ny gädda. Ingen man söker kontakt med ett gammalt russin och då blir Dumpen ditt ljus eller nån fylla kanske.

Klämkäcka inlägg om poliser i Riksdagen som ska få ordning. Vi har inte sett ett 💩 av det ärligt talat men du rapar det om och om igen.

Ja Dumpen gör en del bra men du vet precis som jag att ingen lagändring kommer.
Citera
2024-03-21, 00:46
Medlem
Lesslers avatar
Citat:

Precis, värdet med Dumpen ligger också i att förebygga digitala brott. Dumpen bidrar till att ”städa” undan även personer som ”bara” är ute efter sex över skärm. Det blir en ”spilla över”-effekt av Dumpens gäddfiske och konfrontationer. Allmänprevention.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in