2024-03-17, 12:38
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygay
Dom har inte gjort låten ihop med Snoop Dog!
Dom har samplat rakt av från en annan låt:

Mallokey - NO! (Feat. Snoop Dogg)
https://youtu.be/Tul0odl0Nhw?si=N3-p7bEf7QoUAcAI

Att ens påstå att man har gjort denna låten med honom är så j*vla vidrigt!
Han har väl ändå gett sitt medgivande?
Kommer ihåg när Robyn hade med honom på Body talk. Ett samarbete baserat på, kanske inte nära vänskap, men de hade ändå träffats och hade gemensamt kommit överens om ett samarbete.

När jag såg han skulle vara med på en låt med något som detta var min första tanke: Å nej, har han blivit ett franchise. Som Leica och Porsche. Bara du betalar så kan du sätta deras namn på vilken skit som helst.
Citera
2024-03-17, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kremlin-Rexson
Oj vilken röv när hon kröp bland mynten!

Ja dra ner byxorna,stoppa in mynten därbak och använd henne som en sparbössa!
Citera
2024-03-18, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Han har väl ändå gett sitt medgivande?
Kommer ihåg när Robyn hade med honom på Body talk. Ett samarbete baserat på, kanske inte nära vänskap, men de hade ändå träffats och hade gemensamt kommit överens om ett samarbete.

När jag såg han skulle vara med på en låt med något som detta var min första tanke: Å nej, har han blivit ett franchise. Som Leica och Porsche. Bara du betalar så kan du sätta deras namn på vilken skit som helst.
Det är inte Snoop som ger sitt medgivande. Det är bolaget och managment. Texten i låten är bars som man kan köpa och använda i sina egna låtar (som royalty free samples). Dom har inte haft någon som helst kontakt med Snoop.
Citera
2024-03-18, 12:15
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygay
Det är inte Snoop som ger sitt medgivande. Det är bolaget och managment. Texten i låten är bars som man kan köpa och använda i sina egna låtar (som royalty free samples). Dom har inte haft någon som helst kontakt med Snoop.
Dvs du bekräftar i detalj allt jag skrev.
Tänkte väl det.

Stackars man om han någonsin får reda på var han används.
Citera
2024-03-18, 16:04
Avslutad
Citat:
Dvs du bekräftar i detalj allt jag skrev.
Tänkte väl det.

Stackars man om han någonsin får reda på var han används.

Lol ”han har blivit ett franchise” lär dig hur musik och samplingar fungerar

För övrigt har snoop varit mer ett brand än en rappare sedan tidiga 2000-talet så vad snackar du om ens
Citera
2024-03-18, 17:02
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Lol ”han har blivit ett franchise” lär dig hur musik och samplingar fungerar

För övrigt har snoop varit mer ett brand än en rappare sedan tidiga 2000-talet så vad snackar du om ens
Än mera bekräftande av min tes alltså.
En sampling, KaChing. Ett rullpapper med hans namn, KaChing. Osv.
Citera
2024-03-18, 19:16
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litauen
Upp med bilder. Klipp. Nu.

Det är väl bara att titta här:
https://www.tv4play.se/video/02c3b82d89b0cd245abc/avsnitt-1-alexandra-pascalidou-vs-jonas-hallberg

Så sjukt mycket reklam att det är svårt att titta igenom hela utan att se hela, sen är hon ju värsta feta kossan så blir man kåt på henne har man uppenbarligen problem med kärleken
Senast redigerad av Fr3ak0ut90 2024-03-18 kl. 19:24.
Citera
2024-03-18, 20:27
Avslutad
Citat:
Än mera bekräftande av min tes alltså.
En sampling, KaChing. Ett rullpapper med hans namn, KaChing. Osv.

tror du överskattar vikten av att sampla. det är inget man använder som en USP för låtar på det sättet
Citera
2024-03-19, 07:32
Medlem
Bingokungens avatar
Inför inspelningen till Frankrike för Fångarna på fortet måste väl hon ta av sig masken på flyget, tror inte de i säkerhetskontrollen på Arlanda vill se någon i mask gå förbi och de som medverkar reser väl samtidigt så andra deltagare vet hur hon ser ut.
Citera
2024-03-19, 07:40
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Inför inspelningen till Frankrike för Fångarna på fortet måste väl hon ta av sig masken på flyget, tror inte de i säkerhetskontrollen på Arlanda vill se någon i mask gå förbi och de som medverkar reser väl samtidigt så andra deltagare vet hur hon ser ut.
Alla i hela Sverige vet hur hon ser ut redan. 2024 är året hon tar av sig masken för gott, sanna mina ord.
Citera
2024-03-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Alla i hela Sverige vet hur hon ser ut redan. 2024 är året hon tar av sig masken för gott, sanna mina ord.

Poängen är inte hur hon ser ut utan hur Fröken Snusk och Rasmus Gozzi sjunger, rappar. Så sjukt bra! En succé för örat! De gör svenska språket en ära. i frallt Latinamerika älskar de Fröken Snusk fast de inte förstår något, och själv förstår jag precis varför... Men Rasmus är nästan lite bättre än Fröken också!
Med det sagt fattar jag inte varför low life som Ulf Lundell eller Håkan Hellström ens sjunger på svenska! De "kan" ju inte ens svenska, varför sjunger de inte på engelska?

Som spansktalande gillar man frallt "vill HHha dig" m.m , med bara Rasmus. Så snyggt ljud när man inte ens har det i sitt eget språk! "H!" Man vill bara säga till de två: fortsätt, sluta inte! Haha! Ni är sjukt bra! 100 000 ggr bättre än low life som Lisa Nilsson, Ulf Lundell, Carola.
Senast redigerad av simson12 2024-03-20 kl. 20:39.
Citera
2024-03-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Poängen är inte hur hon ser ut utan hur Fröken Snusk och Rasmus Gozzi sjunger, rappar. Så sjukt bra! En succé för örat! De gör svenska språket en ära. i frallt Latinamerika älskar de Fröken Snusk fast de inte förstår något, och själv förstår jag precis varför... Men Rasmus är nästan lite bättre än Fröken också!
Med det sagt fattar jag inte varför low life som Ulf Lundell eller Håkan Hellström ens sjunger på svenska! De "kan" ju inte ens svenska, varför sjunger de inte på engelska?

Som spansktalande gillar man frallt "vill HHha dig" m.m , med bara Rasmus. Så snyggt ljud när man inte ens har det i sitt eget språk! "H!" Man vill bara säga till de två: fortsätt, sluta inte! Haha! Ni är sjukt bra! 100 000 ggr bättre än low life som Lisa Nilsson, Ulf Lundell, Carola.
Fröken Snusk i all ära med epa-dunk och siliconpattar men det är ju ingen vidare poesi. Hon är en kändis just nu men som inom 5 år är överspelad av nya artister som går varma.
De andra artisterna är legender med poesi i blodet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in