2024-03-20, 22:27
Medlem
Finns fup eller häktningsförhandling i tråden?
Citera
2024-03-20, 22:28
Medlem
sonofnatures avatar
bankerna går miljarder plus men kan ej betala 20.000 till någon stackars tant som blivit lurad

Ändå bankerna som tillåter stora överföringar till okända bank nr

E väl lätt för banken att förstå att en tant på 80 år inte för över 200.000 till ett okänt bank nr

Själv har man väl ca 10 sparade bank nr som man skickar runt till plus familj , vänner
Skulle skicka helt plötsligt 50.000 till okänt nr så borde banken låsa direkt

Kan inte va svårt att fixa på en dag för en bank
Citera
Medlem
14 april 2010 infördes bank id av Swedbank!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Men samtidigt är det väldigt svårt att tycka synd dumkärringen i borlänge eller gubbfan. Nästan rätt åt dem. Inte nog med att de är dumma i huvudet, är de döva också? De hör väl för fan att det är blattar de snackar med!

Din mamma kan vara döv och dum i huvudet.
Citera
Medlem
Hackaren, vi bugar och bockar!
Citera
2024-03-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Finns det verkligen inte en enda person på hela Flashback som kan förklara HUR denna ”hackning” rent tekniskt går till?

Ja, men jag tänker inte förklara det för dig. Sen var ju det här fettot rejält korkad så det var enklare här än det brukar vara.
Citera
2024-03-20, 22:29
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Det klarar nog alla som kan logga in på sin bank, det krävs inte mycket mer än att klicka på en länk,

Jag och flera andra har gjort det flera gånger-

- Du ringer och säger, jag har fan inte beställt några solpaneler för 200000;-
- De ber om ursäkt och vill hjälpa till att åtgärda men de behöver tillgång till din dator.
- Du accepterar och låter dem koppla upp till en 'special klient' som laddar ner en trojan på deras sida.
- Nu har du fri tillgång till deras dator när den är online.

haha wut??? är lite trött nu men varför skulle de behöva tillgång till min dator vid en fel beställning
Citera
2024-03-20, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, vi har nått dit

PRO vill säkert detta med, kan inte tänka mig nån som protesterar.
Får se denna tid 10 år som ett EXPERIMENT som folk kommer att berätta om i historieböckerna
Ja eller iaf att en överföring måste delayas med ett par dar eller en vecka innan den går igenom för äldre människor
Citera
2024-03-20, 22:30
Medlem
Varför censurerade man den ena gärningsmannen? Media har ju förut hängt ut folk innan de blivit dömda.
Citera
2024-03-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luzze40
Vore fint om ett gäng duktiga hackers gick ihop och avslöjade lite mer sådana här kräk, gärna med uthängningar...
Ja , en motgrupp! Hoppas
Citera
2024-03-20, 22:32
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
bankerna går miljarder plus men kan ej betala 20.000 till någon stackars tant som blivit lurad

Ändå bankerna som tillåter stora överföringar till okända bank nr

E väl lätt för banken att förstå att en tant på 80 år inte för över 200.000 till ett okänt bank nr

Själv har man väl ca 10 sparade bank nr som man skickar runt till plus familj , vänner
Skulle skicka helt plötsligt 50.000 till okänt nr så borde banken låsa direkt

Kan inte va svårt att fixa på en dag för en bank

där är du nåt på spåren..man ska kunna låsa sitt konto till vilka banknummer summor ska kunna gå till..annars ska det till en vansinnigt jobbigt process vid hus/bilköp för att lösa upp detta..gärna som tar flera dagar
Citera
2024-03-20, 22:32
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Chockerande reportage. Människor som ger sig på samhällets barn, kvinnor, handikappade och äldre har förbrukat sin rätt att vistas i Sverige. Dessa avskum ska utvisas omedelbart. Jag vill inte höra några nämndemäns resonemang om förmildrande omständigheter. Politikerna måste agera nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in