2024-03-20, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
De är nog frustrerade redan..de kan men får ju inte. Vänsterns eviga JA till de kriminella och NEJ till brottsoffren har ju bromsat upp detta hur länge som helst
Fick de inte nyligen möjligheten att avlyssna lite hur som helst? Förvisso ska vi kanske ge de några fler månader för att bygga upp det nya, men finns resurserna för det i dag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/hackaren-avlyssnade-ligan-i-manader-delade-allt-med-uppdrag-granskning

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/har-grips-misstankta-telefonbedragare-avslojades-av-hemlig-hackare

https://www.svtplay.se/uppdrag-granskning

Tankar om programmet?
Förvånas över dem fingerade namnen eller inte.

Fylls av hat efter sånt här faktaprogram dels över Gm:en och sedan bankernas vetskap under lååångtid och vi kunder tar notan.
Citera
Medlem
Axel61s avatar
Jag blir bara så nyfiken på den här "knolla mamma" kulturen. Är det låg utbildning? Är det piedestalmannen sedan födseln? Där alla män är födda kungar.
Jag har kolleger som kommer från den kulturen som har blivit försvenskade, men nämner några landsmän som har den här "jag är kungen" attityden som dom är trötta på.
Citera
2024-03-20, 21:36
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Har skrivit det innan o skriver igen:

Hjälp alla "gamla" att kontakta sina teleoperatörer o avlista deras telenr. Behöver inte göras hemligt.

Då försvinner möjligheten för bedragarna att lätt hitta deras nr på nätet.
Ja blir kanske något svårare..men de vittjar även postlådor för att komma åt annan personlig information. Råkade jag ut för själv..nu mera låst låda.
Citera
2024-03-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men framför allt. Vilket underbetyg för polisen! Här sitter en ensam hobbyhacker och kan ta sig in och fixa bevis så att flera bedragare kan gripas av polis i flera länder. Polisen har väl hela avdelningar som jobbar med detta. De borde kunna prestera mer. De kan väl ta in den här killen som konsult så kan han lära ut hur han gör? Årets hjälte helt klart
Ja det är en skam för polisen !
Citera
Medlem
fulvodkas avatar
Självklart är detta ingen hacker utan en avdelning från polismyndigheten som gjort avsnittet tillsammans med SVT.

Detta är en demonstration på vad alla knarklangare och yrkeskriminella råkar ut för idag.

Ha så kul i fängelset! :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Eller fd medbrottsling och eller släkting. Är ni helt naiva? Ingen bara hittar man sånt folk och infekterar deras system så lätt. Folk här som har insikt kan PMa mig så jämför vi fakta.
Vad vet du om det? En annan möjlighet är att hackern känner ett offer och därför har han fått ett tel nr som han på något sätt har kunnat använda för att ta sig vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Asså alla länder har problem och ruttna människor. Betyder inte att man då tar in världens ruttnande människor och låter dom hållas på .

Det håller jag med om givetvis. Men vissa försöker vinkla det här och få det till att "alla invandrare är såhär" när vi vet att det inte alls är så i verkligheten, den största majoriteten invandrare ser ner på sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Har skrivit det innan o skriver igen:

Hjälp alla "gamla" att kontakta sina teleoperatörer o avlista deras telenr. Behöver inte göras hemligt.

Då försvinner möjligheten för bedragarna att lätt hitta deras nr på nätet.
Mjo, är riktigt dåligt att allt ska vara så publikt. Varför ska alla behöva veta exakt allt om alla? Ingen kan ha ett privatliv i och med internet och bedrägerierna haglar på grund av detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Anydesk är ett väldigt bra program och fungerar precis som Chrome Remote Desktop, där man kan hjälpa folk med dataproblem etc.
Problemet är inte dessa program utan äldre som låter sig luras av dessa personer som använder Anydesk. Att man inte lämnar ut sitt bankID borde ju alla veta vid det har laget tycker man.
Sen låter det ju helt tokigt att bedragaren hänvisar till swedbank, varpå nästa person tar över samtalet och låtas vara från Swedbank..haha. Det är inte särskilt sofistikerat med andra ord.
Lite som Nigeria brev där man lyckas lura dom är mottagliga för bedrägerier.
Men nu tycker jag du tar lite för lätt på det här med fjärrstyrningen, hur kommer man in med anydesk? Måste det ske nåt medgivande med bank id?
Citera
2024-03-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Agendan är ju uppenbarligen att provocera människor till max och således öka hatet mot utlänningar. Annars hade man kunnat förvränga brytningarna och ta bort alla ”knulla din mamma”-inlägg. Vad var syftet med de klippen? Varför hängs de ut på det här sättet helt plötsligt? Det är inte likt SVT?

Öka hatet mot utlänningar genom ett program i SVT? SVT försvarar utlänningar i varje program.
Citera
Medlem
Den där 18 åringen?? Tror inte det, lägg på 10 år
Citera
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Fick de inte nyligen möjligheten att avlyssna lite hur som helst? Förvisso ska vi kanske ge de några fler månader för att bygga upp det nya, men finns resurserna för det i dag?
De får väl gå in och göra stickprov på kända kriminella utan misstanke om grovt brott..knappast spara data vecka ut och vecka in..det har jag svårt att tro..vad sa de i dokumtären..skulle ta 1 år att gå igenom om de jobbade med det 10 timmar om dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in