Citat:
Ursprungligen postat av
HrBwisser
1) Skandalöst att det tog 4 dygn innan polisen började söka aktivt.
2) Sågs sist med en 17-årig pojke och båda har funktionsnedsättning, det förstår ju vem som helst att han har något med saken att göra
3) men det var tydligen för svårt för
kling & klang i västra götaland att klura ut.
4) Polisinsatsen är nu anmäld och kommer bli föremål för utredning:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sokinsatsen-efter-maja-drojde-fyra-dagar-/
Svar:
1, 4) Saken utreds via internutredning för att fastställa om fel begåtts eller brister behöver rättas till, är vad jag antar utan personlig insyn i polisbranschen!
2) "Det förstår ju vem som helst", det låter för mig som ett svar ifrån en riktig "Besserwisser"!
3)
"kling & klang" brukar vara ett begrepp som används utav individer som totalt vill omyndigförklara allt arbete som utförs utav polismyndigheterna!
4)
I första hand pågår en FU, som jag hoppas kan leda till att ett åtal kan begäras och prövas i domstol. Därefter att vårt rättsväsende kan utfärda en fällande dom med en lämplig straffpåföljd för den person som bär ansvar för att den unga Maja har berövats livet och tagits ifrån sina nära kära anhöriga och vänner!
Luktar enormt mycket "Mr, I Know It All" i det citerade inlägget ovan, så jag tackar för mig betr "Herr Jag Vet Allt"!
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
V.I.F. Maja🕯
(Kände inte dig, men känner med dig och de dina!)