Först tänkte jag - Oj en kemistforskre från ”fråga Lund”, hon kommer vara duktig. Sen kunde hon absolut ingenting, inte ens TNT. Pinsamt.
Och Tracy, först tänkte jag ”satan vad snygg”. 30 minuter senare tycker jag hon var ful som stryk. Antar det visar hur mycket personligheten betyder. Men ja, för att vara läkare och nästan 30 år gammal så var detta nog som helhet det största magplask jag sett i TV. Jag tror hon kunde 5 frågor totalt utöver disney-kategorin. Riktigt pinsamt man inte har någon som helst koll på omvärlden. Inte undra på att det mesta i landet är på dekis med denna typen av influensers och läkare.
Och Tracy, först tänkte jag ”satan vad snygg”. 30 minuter senare tycker jag hon var ful som stryk. Antar det visar hur mycket personligheten betyder. Men ja, för att vara läkare och nästan 30 år gammal så var detta nog som helhet det största magplask jag sett i TV. Jag tror hon kunde 5 frågor totalt utöver disney-kategorin. Riktigt pinsamt man inte har någon som helst koll på omvärlden. Inte undra på att det mesta i landet är på dekis med denna typen av influensers och läkare.[/quote]
Håller med dig fullständigt. Med en sådant utseende kan jag tänka mig att ha överseende med det mesta men inte najs Tracy, det hade blivit jobbigt i längden
Tracy "Årets allmänbildare" Ghettas. Helt obegripligt. Läkare???
Hon är så usel så klockorna stannar. Är hon verkligen riktig läkare?
Fick dessutom ett par anpassade kategorier och inte ens där var hon bra.
Har hon verkligen gått igenom en 7årig läkarutbildning. Förefaller omöjligt.
Tracy "Årets allmänbildare" Ghettas. Helt obegripligt. Läkare???
Hon är så usel så klockorna stannar. Är hon verkligen riktig läkare?
Fick dessutom ett par anpassade kategorier och inte ens där var hon bra.
Har hon verkligen gått igenom en 7årig läkarutbildning. Förefaller omöjligt.
- BBZW
Kan detta vara dom mest korkade deltagarna någonsin i Jeopardy? Skrämmande att den där Tracy är läkare......
Sjukt enkla frågor var det också i denna omgång, kunde typ alla frågorna utan problem.
Av erfarenhet gissar jag att kvällens program blir jädrigt tjattrigt eftersom det är tre kvinnor som tävlar.
Här är dem med tillhörande presentationer:
Claudia Galli Concha
Hon som benämner sig själv som skådespelerska, men aldrig får vara med på Guldbaggegalan ändå. Förutom det är hon även känd för att hon - likt många andra skådisar på 90-talet - började sin karriär inom såpoperan, när hon spelade karaktären Frida i "Skilda världar". Drygt 10 år senare dök hon upp i tv-rutan igen som Lina i de nyare säsongerna av "Svensson, Svensson". Har de senaste 10-15 år gjort så kallad "kändiskarriär", det vill säga prövat massa olika kändisyrken, bland annat varit programledare i både radio och tv, bloggat, haft en podcast, eget klädmärke, varit med i "Parlamentet" som komiker, dansat i "Let's dance", skrivit manus till en tv-serie ihop med sin make osv. Har senaste året synts i "Förrädarna" på TV4 och "Smartare än en femteklassare" på Kanal 5.
Jeopardy-historik: Var med i femmans första säsong. Började bra i första omgången och ledde. Sen fick hon en dubbelchans och gjorde, ett snudd på, klassiskt Jeopardy-misstag (!). Satsade allt, bommade frågan och i kombination med flertalet dyra felsvar hamnade hon på minus och fick inte vara med i finalen. Synd!
Ann Söderlund
Ännu en av de oräkneliga kändisar som fick se dagens rampljus första gången när reklam-tv drog igång med full kraft på 90-talet. Har "flyttit med" i mediaflödet hela tiden, trots att hon aldrig riktigt break:at. Hon hade en kort karriärtopp under senare delen av 00-talet, men har sedan fallit tillbaka in i halvanonymiteten igen. Fick ett eget program på SVT och var sedan med i TV4:s utskällda, och numera klassiska, kalkonflopp "Kändisdjungeln" 2009. I likhet med många andra kvinnliga kändisar har hon varvat tv-jobben med att skriva om sig själv och, sitt oerhört intressanta och unika liv, både i blogg, böcker och tidningar som Metro och Amelia.
Martina Haag
Började sin karriär i början av 90-talet som skådespelare, sadlade sedan om och blev författare på 00 talet även om hon ofta spelar huvudrollerna i filmerna som bygger på hennes egna böcker. (Man vill ju inte släppa taget om rampljuset). Passade, däremellan, också på att gifta sig med Erik Haag. Tillsammans med honom har hon vunnit "På spåret" flera gånger. Några år senare tog äktenskapet slut när Erik var otrogen med tv-kollegan Lotta Lundgren. Förutom "På spåret" har hon även tävlat i "Alla mot alla" och "Smartare än en femteklassare". Van frågesportare alltså, som så många andra.
Jeopardy-historik: Kom tvåa i sin omgång trots (!) att hon inte ens fick vara med i finalen, eftersom hon stod på minus efter sista spelplanen. Berodde säkerligen mycket på att hon körde "Tryck-och-chansa-även-om-jag-inte-kan"-taktiken. Kom tillbaka redan förra säsongen och lyckades delvis bättre, trots att hon till stor del körde samma taktik. Gjorde samma misstag som Claudia, det vill säga hamnade på en dubbelchans, gick all-in och satsade rubbet, svarade fel och åkte ner på noll. Tog igen det och hade sådan tur att hon fick en dubbelchans till (!). Samma mönster, förutom att hon svarade rätt den gången. I finalen gjorde hon - ännu en gång - samma sak. La alla pengarna på spelbordet, kom inte på svaret och slutade på noll. Upp och ner - som en jävla jojo! Tredje gången gillt idag ??!
Hände en skum grej i dagens program.
Claudias tid var slut innan hon gav svaret (Charlotte Perelli) vilket Martina påpekade.
Ändå släppte Tornving igenom det.
Räcker självklart inte att börja säga "vem är" för att få obegränsat med tid.
Hände en skum grej i dagens program.
Claudias tid var slut innan hon gav svaret (Charlotte Perelli) vilket Martina påpekade.
Ändå släppte Tornving igenom det.
Räcker självklart inte att börja säga "vem är" för att få obegränsat med tid.
Reagerade på det jag med .
Ska väl dock sägas att en majoritet av deltagarna är Tornvings polare .
Visst att programmet blivit avsevärt sämre och betydligt lättare efter att Magnus Härenstam slutade , men kvällens finalfråga måste ju ha varit den lättaste nånsin .
Vem f-n vet INTE vad Emil i Lönneberga heter i efternamn?
Visst att programmet blivit avsevärt sämre och betydligt lättare efter att Magnus Härenstam slutade , men kvällens finalfråga måste ju ha varit den lättaste nånsin .
Vem f-n vet INTE vad Emil i Lönneberga heter i efternamn?
Jag visste inte vad Emil hette, men så har jag heller aldrig varit särskilt förtjust i Astrid Lindgren.