2024-03-20, 15:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det är i de flesta fall viss skillnad mellan "en hel månadslön" och alla besparingar.
Jag vet inte om du tycker det är jätteviktigt för den här tråden, men går du tillbaka till 50-talet och tidigare var det inte alls ovanligt att det inte var någon skillnad på lönen och alla besparingar.

Jag har med mig berättelser från äldre släktingar. När mannen fått sin lön lämnade han den till hustrun som gick runt till alla butiker och betalade det hon var skyldig. Ibland blev det lite pengar över, ibland inte. Då vågade de inte öppna dörren om det knackade på flera dar, eftersom det kunde vara symaskinsagenten som ville ha månadens avbetalning.
Citera
2024-03-20, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Skulle bli förvånad om dom får mer än 3 år dvs dom sitter i anstalt i 2 och sen åker till Turkiet eller Dubai och hämtar pengarna.

Jo, tyvärr håller jag med dig. Det är ett skämt. Sen lär dom väl fortsätta med samma bedrägeri när dom är ute.
Citera
2024-03-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aalahue
Jag har nu sett hela UGs program och känner att jag vill mörda varelserna som håller på med dessa bedrägerier. Ingen med både hjärta och hjärna som sett detta program kan känna något annat.

De misstänkta i detta fall är:

* Al-Taie, Emir, 20050307-****
* Salih Ahmed, Hoger, 20051018-****
* Salkovic, Amna, 19950522-****

Det ska finnas en fjärde person som greps i Portugal:

Citat:
En 19-årig man hemmahörande i Eskilstuna har nyligen gripits i Portugal, och ska överlämnas till Sverige. Även två unga män har gripits i området runt Eskilstuna, samt en 29-årig kvinna som ska ha agerat kundtjänst åt bedragarna. Alla tre är häktade för grovt bedrägeri.

Från https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76XQ8w/bedragare-gripna-efter-att-privatperson-hackat-dator-och-telefon
Citera
2024-03-20, 16:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammutballe
Jo, tyvärr håller jag med dig. Det är ett skämt. Sen lär dom väl fortsätta med samma bedrägeri när dom är ute.

Man får väl hoppas att den anonyme hackaren håller koll på dem och knullar dem rejält om de upptar verksamheten igen.
Citera
2024-03-20, 16:08
Medlem
Kvinnans fb? https://www.facebook.com/S*lkovic.Amn*
*=A
Citera
2024-03-20, 16:33
Medlem
Vindpinads avatar
Någon vänsterliberal mångfaldsvurmande expert som kan förklara vad följande betyder?

"Vi knullar hela Sverige" och "vi knullar hela Sveriges mammor"?
Citera
2024-03-20, 16:38
Medlem
barndomens avatar
Har dessa apor bara fem ord i sitt vokabulär? Äckliga individer som inte ens borde befinna sig i landet. Allt tack vare obehindrad invandring som lät deras föräldrar komma hit.
Citera
2024-03-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aalahue
Jag har nu sett hela UGs program och känner att jag vill mörda varelserna som håller på med dessa bedrägerier. Ingen med både hjärta och hjärna som sett detta program kan känna något annat.

De misstänkta i detta fall är:

* Al-Taie, Emir, 20050307-****
* Salih Ahmed, Hoger, 20051018-****
* Salkovic, Amna, 19950522-****

Varifrån kommer denna info? Jag menar absolut inte att du ljuger, men det vore intressant att få veta källan.

För övrigt: Om namnuppgifterna är korrekta, så är det precis vad man väntade sig - babbar med Mellanöstern-klingande namn (+ en person med, gissnigsvis, Balkan-ursprung). Varför slår det ALDRIG fel????
Citera
2024-03-20, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Ja, det är så mycket civilkurage att jag nästan blir tårögd. En person som helt osjälviskt använder sina kunskaper och färdigheter för att hjälpa andra, och som dessutom utsätter sig själv för risken att bli åtalad. Nästan varenda dag nu får vi bevis på att det inte går att ha MENA-slödder och människor från andra skithål inom vårt lands gränser. Jag är så hjärtinnerligt jävla trött på alla utsugare och kaoz-blattar nu. Och därför är människor som "hackaren" så otroligt viktiga. Jag önskar att jag kunde stödja honom ekonomiskt på något sätt.

Precis när jag givit upp allt hopp om att det skulle komma en "Clintan" och rensa upp i träsket så kliver denne superhjälte fram. Hoppas han kan hålla sin identitet hemlig och inte hamnar i skottfältet för någon hjärndöd blatte.
Citera
2024-03-20, 16:47
Medlem
Intressant och roande att de flesta förutsätter att den såkallade hackaren är av manligt kön, min tanke är att Uppdrag gransknings redaktion gjort sitt bästa för att mörka personens identitet.

Anser det vara väldigt lågt odds på att bedriften utförts av en kvinna, med tanke på tålamodet och omsorgen att verkligen hindra bedragarna, dessutom hur UG tecknar personen i syfte att skydda gällande risk för vedergällning.

Har någon en uppfattning hur långt tillbaka hackaren har arbetat med uppgiften?
Citera
2024-03-20, 16:51
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Någon vänsterliberal mångfaldsvurmande expert som kan förklara vad följande betyder?

"Vi knullar hela Sverige" och "vi knullar hela Sveriges mammor"?

Själv hörde jag inslaget kl. sju i morse och det gjorde nog väldigt många andra människor också som var på väg till jobbet. Själv satte jag väl inte direkt kaffet i vrångstrupen p.g.a. krumelurernas språkbruk utan mer av att svt valde att sända det. Vad har hänt med svt egentligen?
Citera
2024-03-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Varifrån kommer denna info? Jag menar absolut inte att du ljuger, men det vore intressant att få veta källan.

För övrigt: Om namnuppgifterna är korrekta, så är det precis vad man väntade sig - babbar med Mellanöstern-klingande namn (+ en person med, gissnigsvis, Balkan-ursprung). Varför slår det ALDRIG fel????

Från häkningsframställan som ligger som inlägg 4 i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in