Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Va?!?!?!? Är det inte du som pratar om fred? Skulle vi få fred om militärer leder länderna? En massa militärer som sitter på sina höga poster år ut och in är nog de allra sista som borde ha makt i ett samhälle. Vill man ha verklig fred är det väl snarare så att alla vapen tyngre än pistoler och jaktgevär borde vara förbjudna.
Jag har varit megatydlig vad jag förespråkar, men jag tar det en gång till och förhoppningsvis kan du och andra här i tråden (som Jack och Attog) till slut förstå logiken.
Alternativ 1: man går genast all in och visar att det Ryssland gör är totalt oacceptabelt. Kriget är slut inom 30 dagar, troligen mycket mindre. Många dör inom en kort period men det dör färre än om man låter kriget pågå i 3+ år.
Alternativ 2: man söker fred här och nu. Kriget är även då slut snabbare.
Det innebär att man undviker vägen man tar just nu, dvs att man går "försiktigt framåt" eller skickar lite robotar och granater, men inte tillräckligt, dvs halvhjärtat. Du har ju användare som Jack som gärna diskuterar drönarteknik i månader, men skulle aldrig själv tänka sig offra något personligt för att upprätthålla freden för den fria världen.