2024-03-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Ungdomar på särskola kan ha allting från autism till gravt förståndshandikapp och downs. Att vara "anpassad" utesluter inte straff.

Det finns ju högfungerande och efterblivna autister. Dom högfungerande går aldrig i några särskolor. Så han måste per automatik i så fall vara efter.
Citera
2024-03-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Får verkligen NPF-personer ha relationer hur som helst? Känns jävligt tveksamt med tanke på att vi har en byxmyndighetsålder av en anledning. 😞

Är du helt tappad? Jag har Adhd, jag har flera hus, ett jobb och två barn.
Varför i helvete skulle vi inte få ha relationer "hur som helst"?
Detta var nog bland det mest korkade jag har läst på länge.
Citera
2024-03-20, 13:28
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Två till misstänkta nu

https://gofile.io/d/W9M4Wf

.

Framgår inte om det är fler skolkamrater, men det kan ju ha varit en grupp elever som varit där. De är för övrigt inte så många i den klassen även om de läser olika inriktningar.
Citera
2024-03-20, 13:37
Medlem
Citat:
Två till misstänkta nu

.
Oj. Det bådar inte gott. Undrar om det är skolkamrater
Citera
2024-03-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Får verkligen NPF-personer ha relationer hur som helst? Känns jävligt tveksamt med tanke på att vi har en byxmyndighetsålder av en anledning. 😞
Ja, och även om det skulle vara otillåtet - vem skulle hindra dem?
Jobbade inom LSS för några år sen och några av de kvinnliga boendena fick p-spruta eftersom de hade aktiva sexliv.
Citera
2024-03-20, 13:41
Medlem
Det är något med det som skaver för mig. 17-åringen tycks ju berättar att Maja skulle visa honom ett hemligt ställe vid någon järnvägsbro, men menar att dom sen gick åt olika håll.

Polisen har ju inte hittat kroppen för att han sagt att det finns en att hitta, utan för att man varit vid järnvägsbroarna och sökt efter detta hemliga ställe.

Om det nu var han som begick mordet och dessutom nekar, varför skulle han då berätta om en plats där han vet att hon ligger?
Det känns inte helt självklart.

Kan man verkligen utesluta att fler personer varit på plats?

Som fallet rapporterades från början kändes det självklart att 17-åringen gjort detta.
Nu är jag mer osäker. Det kan ju finnas en alternativ förklaring.
Citera
2024-03-20, 13:41
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Två till misstänkta nu

.

kan det va hans familj om dom skyddat han i helgen?
Citera
2024-03-20, 13:43
Medlem
Givetvis kommer snutens ”interna utredning” om varför man var så in i helvete långsamma att starta sökinsats sluta i absolut ingenting. Hur många mer miljarder ska vi skjuta till för att samma mängd brott uppklaras? 50 miljarder till?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Om man tar NPF diagnoser och samtliga personlighetsstörningar som finns och sedan sammanställer statistik på vilka som mördar flest, då tror jag det ser ut så här:

1. Psykopater
2. Autister
3. Individer med adhd med drag av antisocial personlighetsstörning.

Min teori baserat på vad jag tror, är att autister är ohotade tvåor. Jag tror att Peter Mangs är aspis, så även Lasermannen. Skulle inte förvåna mig om Breivik också var det. Många seriemördare eller massmördare i USA var det. Tillexempel Ed Kemper som hade sex med sin döda mammas avsågade huvud + alla jävlar som ligger bakom skolskjutningar. Brendon Tarrant som sköt ihjäl massa muslimer på Nya Zeeland var det också. Jag tror det är extremt vanligt.

Jag ska försöka läsa mer om det och återkomma med fakta, som du ju vill ha.
Det finns ju gott om andra Kluster B-diagnoser som lär vara betydligt farligare än din konstiga lista. Personer med narcissism lär exempelvis ligga högt upp i mordstatistiken. Du har gjort en konstig segmentering av ”personer med ADHD och drag av Antisocial personlighetsstörning”. Det räcker väl att säga ”personer med antisocial personlighetsstörning”? Dessa personer är livsfarliga. Skulle de vara ännu värre om de också har koncentrationsstörningar? Tvärt om medför ADHD typiskt mycket ångest, vilket gör att de håller sig undan människor och folksamlingar.

Jag skulle tvärt om gissa på att ADHD är underrepresenterat i mordstatistiken. Enligt ”Föräldraboken om ADHD” blir personer med ADHD snarare själva utsatta för mobbning/våld än att vara den som slåss eller mördar.
Citera
Medlem
Citat:
Två till misstänkta nu

.

Föräldrarna!
Citera
2024-03-20, 13:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltematilda
Föräldrarna!

Det ligger nära att tänka sig skyddande av brottsling och brott mot gravfriden?

Kan också handla om ungdomar på skolan, kanske normala elever som övertalat eller tvingat mgm1 att locka Maja till platsen?
Citera
2024-03-20, 13:52
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns ju gott om andra Kluster B-diagnoser som lär vara betydligt farligare än din konstiga lista. Personer med narcissism lär exempelvis ligga högt upp i mordstatistiken. Du har gjort en konstig segmentering av ”personer med ADHD och drag av Antisocial personlighetsstörning”. Det räcker väl att säga ”personer med antisocial personlighetsstörning”? Dessa personer är livsfarliga. Skulle de vara ännu värre om de också har koncentrationsstörningar? Tvärt om medför ADHD typiskt mycket ångest, vilket gör att de håller sig undan människor och folksamlingar.

Jag skulle tvärt om gissa på att ADHD är underrepresenterat i mordstatistiken. Enligt ”Föräldraboken om ADHD” blir personer med ADHD snarare själva utsatta för mobbning/våld än att vara den som slåss eller mördar.

Kan ni snälla diskutera detta någon annanstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in