Citat:
Ursprungligen postat av
Hexenomen
Om man tar NPF diagnoser och samtliga personlighetsstörningar som finns och sedan sammanställer statistik på vilka som mördar flest, då tror jag det ser ut så här:
1. Psykopater
2. Autister
3. Individer med adhd med drag av antisocial personlighetsstörning.
Min teori baserat på vad jag tror, är att autister är ohotade tvåor. Jag tror att Peter Mangs är aspis, så även Lasermannen. Skulle inte förvåna mig om Breivik också var det. Många seriemördare eller massmördare i USA var det. Tillexempel Ed Kemper som hade sex med sin döda mammas avsågade huvud + alla jävlar som ligger bakom skolskjutningar. Brendon Tarrant som sköt ihjäl massa muslimer på Nya Zeeland var det också. Jag tror det är extremt vanligt.
Jag ska försöka läsa mer om det och återkomma med fakta, som du ju vill ha.
Det finns ju gott om andra Kluster B-diagnoser som lär vara betydligt farligare än din konstiga lista. Personer med narcissism lär exempelvis ligga högt upp i mordstatistiken. Du har gjort en konstig segmentering av ”personer med ADHD och drag av Antisocial personlighetsstörning”. Det räcker väl att säga ”personer med antisocial personlighetsstörning”? Dessa personer är livsfarliga. Skulle de vara ännu värre om de också har koncentrationsstörningar? Tvärt om medför ADHD typiskt mycket ångest, vilket gör att de håller sig undan människor och folksamlingar.
Jag skulle tvärt om gissa på att ADHD är underrepresenterat i mordstatistiken. Enligt ”Föräldraboken om ADHD” blir personer med ADHD snarare själva utsatta för mobbning/våld än att vara den som slåss eller mördar.