2024-03-20, 13:02
Avstängd
Hade Maja alla kläder intakta - inget om mordvapen etc
Citera
2024-03-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är det inte. Det finns en liten överrisk - men det är något annat än det du påstår.

Hur kan du dra den slutsatsen överhuvudtaget?
Har du någon som helst statistik som stöder dina fördomar?

Psykopatibedömning brukar för övrigt inte finnas innan en person begått ett grovt brott. Det är ingen diagnos på det sättet - utan en beskrivning av en personlighet.
En personlighetsstörning är inte heller en diagnos.

Jag skrev ju NPF diagnoser kontra personlighetsstörningar. Inte att personlighetsstörning var en diagnos. Läs om, läs rätt. Det mellanstadiesvenska att kunna utläsa det ur mitt inlägg.

Psykopati är del av en personlighetsstörning, det är den grövsta formen på antisocial personlighetsstörning. Tro det finns lite olika. Men kluster B är väl bordeline, antisocial och narcissism. Jag har förövrigt själv skapat en tråd med anledning av att jag själv antagligen är en kluster b person, och då främst kanske någon blandning av borderline med annat. Men det har inget med tråden att göra.

Men för att återgå till diskussionen då. För allt ovanstående är irrelevant. Jag hävdade i mitt påstående att autister, eller närmare bestämt högfungerade eller fungerade autister, autister som inte är mongo, har en ökad benägenhet att mörda. Jag skrev att det antagligen bara är psykopater som har en högre mordfrekvens än autister. Då frågade du mig vad jag har för källor på det. Jag har inga källor på det så här på rak arm. Det var ett antagande av mig baserat på att jag väldigt ofta tycker mig se aspberger eller högfungerande autism förekomma hos mördare. Både seriemördare och vanliga mördare.

Om man tar NPF diagnoser och samtliga personlighetsstörningar som finns och sedan sammanställer statistik på vilka som mördar flest, då tror jag det ser ut så här:

1. Psykopater
2. Autister
3. Individer med adhd med drag av antisocial personlighetsstörning.

Min teori baserat på vad jag tror, är att autister är ohotade tvåor. Jag tror att Peter Mangs är aspis, så även Lasermannen. Skulle inte förvåna mig om Breivik också var det. Många seriemördare eller massmördare i USA var det. Tillexempel Ed Kemper som hade sex med sin döda mammas avsågade huvud + alla jävlar som ligger bakom skolskjutningar. Brendon Tarrant som sköt ihjäl massa muslimer på Nya Zeeland var det också. Jag tror det är extremt vanligt.

Jag ska försöka läsa mer om det och återkomma med fakta, som du ju vill ha.
Senast redigerad av Hexenomen 2024-03-20 kl. 13:26.
Citera
2024-03-20, 13:03
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Finns bild på GM och BO?

Flera sök i tråden

latmask
Citera
2024-03-20, 13:06
Medlem
Om gm är inskriven på särskola så blir det väl inget straff, eller är det ändrat?
Citera
2024-03-20, 13:07
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Är det ingen som kan länka till MGM och hans anhörigas Facebookkonton 🤔

Sök i tråden

Latmask
Citera
2024-03-20, 13:10
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Om gm är inskriven på särskola så blir det väl inget straff, eller är det ändrat?

Gissar på Rättspsyk
Citera
2024-03-20, 13:11
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hade Maja alla kläder intakta - inget om mordvapen etc
Nej ingen info om detta.
Bara att det funnits tecken att hon utsatts för kraftigt våld.
Citera
2024-03-20, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Ungdomar på särskola kan ha allting från autism till gravt förståndshandikapp och downs. Att vara "anpassad" utesluter inte straff.
Citera
2024-03-20, 13:22
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Jag menar att han är för korkad och osofistikerad för att ha någon möjlighet att inte åka dit. Han kan inte planera brottet tillräckligt för att inte åka dit, undanröja spår, ha alibi, etc. Han drar någon tramsig lögn som FL ser igenom direkt. Han lär sjunga som en pippi fågel vid det här laget.

Sedan vad påföljden blir i domstol är ju inte riktigt samma sak som om man åker dit eller inte.

Ok, då är jag med. Slarvigt läst av mej, självklart var det det du avsåg.

Ja, jag tror inte att hans intellekt medger bättre planering och genomförande
Citera
2024-03-20, 13:25
Medlem
Två till misstänkta nu

https://gofile.io/d/W9M4Wf

.
Citera
2024-03-20, 13:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Lär väl dömas till "rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning" som det så fint heter. Det är förvar i praktiken.

extremt ovanligt att unga under 18 år får rättspsyk. Tror snarare på familjehem och kontakt
med BUP.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/valdsdadet-pa-moro-backe-pojken-vardas-pa-rattspsyk-i-umea-kliniken-inte-anpassad-for-barn-extremt-s allsynt--abkof5
Citera
2024-03-20, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Är det ingen som kan länka till MGM och hans anhörigas Facebookkonton 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Jultomten7
Finns bild på GM och BO?

Menar ni att ni är så lata att ni inte ens kollar trådstarten där info och länkar finns..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in