2024-03-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
B1859-23

Tusan tack!
Citera
2024-03-20, 08:36
Medlem
Angående fupen. Är det bara jag som inte hittar utlåtande om förmodad dödsorsak? Är det sekretessbelagt? Jag vet att det med allra största sannolikhet är de 140 knivhuggen, men tycker det är märkligt att jag inte hittar obduktionsrapport alls.
Citera
2024-03-20, 09:34
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullerbyttan
Är det bara jag som har problem med FUPen?

Jag har också problem med FUPen, kan inte öppna den
Citera
2024-03-20, 09:43
Medlem
Har läst en hel del i fupen och de flesta av dessa ungdomar som figurerar där har någon diagnos eller annan problematik.

Det har ju varit mycket beskyllningar mot föräldrar osv som inte gör något men man ska ha med sig att dessa föräldrar oftast har slitit mera med sina barn/ungdomar än vad föräldrar med ”normala barn” har gjort

Troligtvis ligger det något i att Fabbe fått för sig att Henke har snackat skit eller så har någon sagt det till Fabbe för att få igång något mellan Henke och Fabbe

Och där kommer så hedern in och det blir som det blir, Väldigt tragiskt alltihop
Citera
2024-03-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubascubs
Angående fupen. Är det bara jag som inte hittar utlåtande om förmodad dödsorsak? Är det sekretessbelagt? Jag vet att det med allra största sannolikhet är de 140 knivhuggen, men tycker det är märkligt att jag inte hittar obduktionsrapport alls.

Jag hittar inte heller. Tycker också det är märkligt att dom uppgifterna inte är med.
Citera
2024-03-20, 12:04
Medlem
Hade detta varit i Usa hade Gm fått livstid . Vilka fler länder i väst hade det var samma?
Citera
2024-03-20, 12:16
Medlem
Lykta dörrar verkar det som.
Citera
2024-03-20, 12:57
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Har läst en hel del i fupen och de flesta av dessa ungdomar som figurerar där har någon diagnos eller annan problematik.

Det har ju varit mycket beskyllningar mot föräldrar osv som inte gör något men man ska ha med sig att dessa föräldrar oftast har slitit mera med sina barn/ungdomar än vad föräldrar med ”normala barn” har gjort

Troligtvis ligger det något i att Fabbe fått för sig att Henke har snackat skit eller så har någon sagt det till Fabbe för att få igång något mellan Henke och Fabbe

Och där kommer så hedern in och det blir som det blir, Väldigt tragiskt alltihop

Som jag utläser det så har Henkes ex, S triggat igång denne Fabian genom att säga att hon önskar se Henke död.
För ett psykfall som Fabian räcker en sån sak för att faktiskt göra det.
Jag tror att han hade planerat mord redan när han lurar ut Henke men förmodligen inte med 140 hugg.
Henke ska själv spela Allan och då slår det helt slint för Fabian.

Utsagan från Fabian att Henke själv hoppat ner i vattnet efter attentatet tror jag faktiskt på.
Kan bara fantisera om paniken och den brännande känsla som uppstår efter så många hugg/stick.
Gissar att de flesta huggen/sticken åt relativt ytliga.

Det är tragiskt att se hur många problembarn det finns bland svenska ungdomar.
Och hur snedvriden deras världsbild är när knark, kriminalitet och dyra märkeskläder är det dom strävar mot trots att dom egentligen inte behöver.
Alla svenska ungdomar nu för tiden verkar vilja Lajva förortsblatte.

Titta bara i Fabians block han skrivit i, för det första så stavar han sämre än en utvecklingsstörd och för det andra så är hans skrivstil helt i paritet med en 3-årings.

Hade dessa ungdomar satsat på ett hederligt liv med sport, musik och vettiga saker så hade detta aldrig hänt.
Helt meningslöst.
Citera
2024-03-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Som jag utläser det så har Henkes ex, S triggat igång denne Fabian genom att säga att hon önskar se Henke död.
För ett psykfall som Fabian räcker en sån sak för att faktiskt göra det.
Jag tror att han hade planerat mord redan när han lurar ut Henke men förmodligen inte med 140 hugg.
Henke ska själv spela Allan och då slår det helt slint för Fabian.

Utsagan från Fabian att Henke själv hoppat ner i vattnet efter attentatet tror jag faktiskt på.
Kan bara fantisera om paniken och den brännande känsla som uppstår efter så många hugg/stick.
Gissar att de flesta huggen/sticken åt relativt ytliga.

Det är tragiskt att se hur många problembarn det finns bland svenska ungdomar.
Och hur snedvriden deras världsbild är när knark, kriminalitet och dyra märkeskläder är det dom strävar mot trots att dom egentligen inte behöver.
Alla svenska ungdomar nu för tiden verkar vilja Lajva förortsblatte.

Titta bara i Fabians block han skrivit i, för det första så stavar han sämre än en utvecklingsstörd och för det andra så är hans skrivstil helt i paritet med en 3-årings.

Hade dessa ungdomar satsat på ett hederligt liv med sport, musik och vettiga saker så hade detta aldrig hänt.
Helt meningslöst.

Med tanke på hans sökhistorik så pekar ju allt på att det är planerat, och då lär han knappast haft med sig en pennkniv till mötet så att Henke själv skulle ha hoppat i ån känns högst osannolikt.
Citera
2024-03-20, 13:31
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scandinavium
Med tanke på hans sökhistorik så pekar ju allt på att det är planerat, och då lär han knappast haft med sig en pennkniv till mötet så att Henke själv skulle ha hoppat i ån känns högst osannolikt.

Paniken som uppstår kan ju ha gjort att han hoppat i ån själv, allt för att ta sig bort i ren panik.

Fabian är så klen att jag knappt tror han skulle orka med att kasta macka i den där ån.
Citera
2024-03-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Paniken som uppstår kan ju ha gjort att han hoppat i ån själv, allt för att ta sig bort i ren panik.

Fabian är så klen att jag knappt tror han skulle orka med att kasta macka i den där ån.

Det är en slänt där så det är bara att rulla ner han isåfall så särskilt mycket kraft behöver man inte använda
Citera
2024-03-20, 13:45
Medlem
Citat:
Det är en

poliserna är väldigt säkra på att han dog på platsen och inte tagit sig i ån av egen maskin (det framgår ytterst tydligt av förhören, samt hur skadorna beskrivs gör det extremt osannolikt)

hugg har gått in i båda sidor av torso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in