2024-03-20, 10:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Jag förstår hur du menar men det är få som helt avskriver de politiska aspekterna av detta åtalet, eller för den delen med det extrema bötesbeloppet och villkoren för det. Men för mig är DT bara en gangster, alla sätt som river korthuset är bra.
Det finns inga politiska aspekter i detta fallet, då det är donalds egna girighet som gjort bedrägeriet och skattefifflet.
Inte heller är bötesbeloppet extremt, utan skattefifflet som är extremt och allt som ska ske är att betala tillbaka detta plus ränta.
För man måste se på vad det är och hålla sig borta ifrån agendor, förstår MAGA-sekten vill göra detta till politiskt.
Men sak var gång slutet på dagen, och det är att ingen tvingade donalds göra detta skattefiffel, men gjorde ändå.
Så söka längre är ej nödvändigt, då alla svar finns redan där.

Jag alltid sagt sedan ens hen var på G som kandidat, och att donalds är en bondfångare och nu vet alla detta som pallar med saklighet.
Komiskt nog när du säger gangster, så har hen ett RICO åtal startat upp, och ett RICO åtal där man kallar åtalsjuryn nu.
Citera
2024-03-20, 10:34
Medlem
Citat:
Eh, hur var det nu med skattebrott? Är det ett brott utan offer? Vad DT har gjort är ju att stjäla några dollar från delstatens samtliga invånare. Nu får han betal tillbaka, det är allt.
Bankerna som lånade ut pengar till Trump fick tillbaka vad de lånat ut, med ränta, och de har ju inte själva försökt stämma Trump.
Citera
2024-03-20, 10:41
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Bankerna som lånade ut pengar till Trump fick tillbaka vad de lånat ut, med ränta, och de har ju inte själva försökt stämma Trump.

Du missar helt poängen, antingen har han manipulerat marknaden vilket är olagligt. Eller så har han begått ett skattebrott gentemot delstaten, vilket oxå är olagligt. Det ena eller det andra. Delstaten har sagt sitt i första instansen, men då de oxå ser att det andra utfallet skulle rendera i ett finansiellt straff tänker man inte ge anstånd på boten, för den skall ju in oavsett.
Citera
2024-03-20, 10:46
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns inga politiska aspekter i detta fallet, då det är donalds egna girighet som gjort bedrägeriet och skattefifflet.
Inte heller är bötesbeloppet extremt, utan skattefifflet som är extremt och allt som ska ske är att betala tillbaka detta plus ränta.
För man måste se på vad det är och hålla sig borta ifrån agendor, förstår MAGA-sekten vill göra detta till politiskt.
Men sak var gång slutet på dagen, och det är att ingen tvingade donalds göra detta skattefiffel, men gjorde ändå.
Så söka längre är ej nödvändigt, då alla svar finns redan där.

Jag alltid sagt sedan ens hen var på G som kandidat, och att donalds är en bondfångare och nu vet alla detta som pallar med saklighet.
Komiskt nog när du säger gangster, så har hen ett RICO åtal startat upp, och ett RICO åtal där man kallar åtalsjuryn nu.

Jag säger inte att du har fel, men jag säger att många andra tycker det. Och när vi pratar om så politiskt högprofilerade människor blir det alltid politik av det.

jmf: "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters, OK?"
Citera
2024-03-20, 10:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du missar helt poängen, antingen har han manipulerat marknaden vilket är olagligt. Eller så har han begått ett skattebrott gentemot delstaten, vilket oxå är olagligt. Det ena eller det andra. Delstaten har sagt sitt i första instansen, men då de oxå ser att det andra utfallet skulle rendera i ett finansiellt straff tänker man inte ge anstånd på boten, för den skall ju in oavsett.
Det finns vare sig åtalad eller dom för något skattebrott. Man kan inte dömas för "antingen eller".
Trump har givit dessa värderingar till bankerna. Att det riktiga värdet skiljer sig från taxeringsvärdet är snarare regel än undantag.

Nåja. Skadeståndet kommer korrigeras.
Citera
2024-03-20, 11:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag säger inte att du har fel, men jag säger att många andra tycker det. Och när vi pratar om så politiskt högprofilerade människor blir det alltid politik av det.

jmf: "I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn't lose any voters, OK?"
Inget kritik mot dig, men tycka betyder ingenting om man missar fakta att tycka något som helst saknar betydelse för bedrägeriet och skattefifflet.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det finns vare sig åtalad eller dom för något skattebrott. Man kan inte dömas för "antingen eller".
Trump har givit dessa värderingar till bankerna. Att det riktiga värdet skiljer sig från taxeringsvärdet är snarare regel än undantag.

Att ett åtal för bedrägeriet och skattefifflet kommer, det låter både logiskt och troligt.
Du får helt enkelt sätta dig ned och invänta vad de kommer bestämma sig för.
Det är möjligt till bägge varianterna, det ena att göra civilrättsligt först och sen brottsligt, eller vice versa.
Och man kan bli dömd både i brottmål och civilmål för samma sak, vet du ingenting?

Skadeståndet korrigeras om de kan påvisa bedrägeriet och skattefifflet var lägre.
Dock har en oberoende ekonom/revisor räknat ut hur mycket som är undanhållet, och det var därför det ökade från $250miljoner till +$350 miljoner och för man hittade mer skattefiffel.

Så om skadeståndet ska minskas, ja, då är det dax man ska påvisa detta att summan är lägre.
Vad svaret är där vet jag inte, men kan man påvisa +$350miljoner i skattefiffel, så är det den summan som gäller och om inte försvaret kan påvisa annat.(har du höga förhoppningar att Habba är kompetent nog för detta? )

Och nu är det bara några dagar kvar till donalds den rike ska betala det som hen sagt är fickpengar, men nu inte ens har en fjärdedel av.
Och rent tekniskt utan annan dom, så börjar summan drivas in så fort tidsfristen gått ut.(Givetvis tar pappers arbete och annat en stund att färdigställa.)
Citera
2024-03-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy

Du påstod i inlägg efter inlägg att skadeståndet skulle bli Max 1 USD. Vi andra som påstod att det skulle ligga i det härad som åklagaren begärde, var idioter och hade ”tappat det”. Nu står din förhoppning till nästa instans. Åter påstår åtminstone jag, att det kommer att bli närmare vad åklagaren begärt, än dina 1 dollar. Du verkar inte hålla med.

Dina resonemang i detta påminner om Nixters Frankfurtserver och vi vet ju hur det gick med denna.
Citera
2024-03-20, 12:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du påstod i inlägg efter inlägg att skadeståndet skulle bli Max 1 USD. Vi andra som påstod att det skulle ligga i det härad som åklagaren begärde, var idioter och hade ”tappat det”. Nu står din förhoppning till nästa instans. Åter påstår åtminstone jag, att det kommer att bli närmare vad åklagaren begärt, än dina 1 dollar. Du verkar inte hålla med.

Dina resonemang i detta påminner om Nixters Frankfurtserver och vi vet ju hur det gick med denna.
Jag är övertygad om att konstitutionen, som säger nej till omotiverat höga skadestånd, kommer segra över sorosfinansierade åklagare och korrupta domare.
Eftersom absolut ingen lidit någon skada, kommer beloppet sänkas till den symbolisk summan 1 dollar, eller så avskrivs fallet helt och hållet.
Citera
2024-03-20, 12:32
Medlem
Citat:
Eh, hur var det nu med skattebrott? Är det ett brott utan offer? Vad DT har gjort är ju att stjäla några dollar från delstatens samtliga invånare. Nu får han betal tillbaka, det är allt.
Dessutom, om man accepterar Trumps försvar att "det var inget brott , för bankerna hade aldrig något att klaga på och vi betalade våra lån i tid" (dvs ofta med hjälp av nya lån) så skulle t ex mutor och insiderbrott inte heller behöva räknas som brott. "Vadå, vad är det för skumt med att jag sålde mina aktier med stöd av hemlig insider information? Jag överlämnade ju aktierna till köparna enligt rätt pris, och ingen annan var förhindrad att handla - alltså har ingen förlorat någonting!" typ.

Det är också kravet på en rimligt jämn spelplan det handlar om.
Citera
2024-03-20, 12:47
Medlem
Tja, jag kan se ett mönster här och den som funderar på att låna till "king of debt" inser förstås vilken risk man tar.
"Analysis found he has been involved in more than 3,500 lawsuits over the past three decades — and a large number of those involve ordinary Americans...and, ironically, several law firms that once represented him in these suits and others."

"Big banks and hedge funds gave him years of extra time to repay his debts. Even after Mr. Trump sued his largest lender, accusing it of preying on him lenders forgave much of what he owed."
Citera
2024-03-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Demokraternas försök att stjäla president Trumps tillgångar i New York är kanske det största rättsövergreppet vi sett i modern tid. Inte undra på att investerare flyr från delstaten när det visar sig att rättshaveristiska demokrater på godtyckliga grunder kan konfiskera vilka tillgångar de vill. En halv miljard dollar i skadestånd för handlingar som genererat noll dollar i ekonomisk skada för de "drabbade" är minst sagt skrattretande.

Mer rimligt hade varit att ge uppskov på alla betalningskrav till dess att fallet prövats i högre instans. Speciellt som demokraterna vet lika väl som alla andra att sannolikheten att Trump i slutändan frias är närmare 100%.

Men jag förstår inte, Donald är ju en så fantastisk företagare så hur kunde det bli så här?
Citera
2024-03-20, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men jag förstår inte, Donald är ju en så fantastisk företagare så hur kunde det bli så här?
Idioten har ju förfan världsrekord i konkurser! Hur i helvete kan porrsuggan Donald vara en "fantastisk företagare"???

MAGA-idioterna är tamejfan de största dårarna man sett på mycket länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in