2024-03-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Hur krånglar jag till det?

Du frågade vilken perrong och jag svarade på det. Assberg station är ju ett alternativ om man t ex skulle missa bussen.

Vägen via MMs parkering är kortare och närmare ja, men också mer folk i rörelse.

På vägen ner till Assberg station rör det sig inte mycket folk, och via spåret (som inte är blött och lerigt) kan man enkelt ta sig till fyndplatsen.

Inte för att jag har någon teori men tåget går ju lite snabbare. Sen är väl en omväg runt assberg station inte så värst krångligt håller jag med om.
Citera
2024-03-19, 22:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"En 10-årings förstånd ", betyder inte över hela beteendeskalan - att röka en cigg eller dricka en folkis kan vara nog så lockande.
Det är ju populärt numera bland ungdomar med sportdrycker, kanske det dom ville köpa på ICA.
Där är åldersgränsen bara en rekommendation, säljs inte av seriösa butiker till ungdomar under 15 år.
Öl kan dom inte köpa pga åldersgränsen.

Vet inte hur ofta bussarna går där men dom tänkte kanske ta en senare buss för dom var ute på äventyr.
Båda ska ha åkt buss hem till sina respektive hem i Berghem och Fotskäl.
Citera
2024-03-19, 22:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Hur krånglar jag till det?

Du frågade vilken perrong och jag svarade på det. Assberg station är ju ett alternativ om man t ex skulle missa bussen.

Vägen via MMs parkering är kortare och närmare ja, men också mer folk i rörelse.

På vägen ner till Assberg station rör det sig inte mycket folk, och via spåret (som inte är blött och lerigt) kan man enkelt ta sig till fyndplatsen.

Går det tåg från Assberg station till Majas fritids, hon skulle nämligen dit?
Citera
2024-03-19, 22:31
Medlem
Det pratas om 14:30. Vad jag kan se går det bara buss till Fotskäl (442) kl 15:20 och 16:41. Till Berghem finns flera alternativ med buss och tåg.
Citera
2024-03-19, 22:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Var var fritids?

Jag vet inte, tror inte att det har klarlagts, mest lite surr och spekulationer.

Det påstås att Maja skulle åka buss, men har någon sett henne på busshållplatsen, finns väl ingen säker uppgift om det?

Enligt Polisen sågs hon senast eller vid skolan, stämmer det?
Citera
2024-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, tror inte att det har klarlagts, mest lite surr och spekulationer.

Det påstås att Maja skulle åka buss, men har någon sett henne på busshållplatsen, finns väl ingen säker uppgift om det?

Påstods Kinna. Då skulle det gå både med buss och tåg beroende på var i Kinna kanske. Gick ett tåg 14:32 från assberg mot kinna
Citera
2024-03-19, 22:49
Medlem
Citat:

Fyndplats verkar vara 100 m från skolan enligt TV4 vilket indikerar på att hon inte åkt buss.
Sen är frågan om det är både mord och fyndplats?
Killen 17 år kommer förmodligen prata ganska snart och han har med stor sannolikhet intellektuell funktionsnedsättning.
Citera
2024-03-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fyndplats verkar vara 100 m från skolan enligt TV4 vilket indikerar på att hon inte åkt buss.
Sen är frågan om det är både mord och fyndplats?
Killen 17 år kommer förmodligen prata ganska snart och han har med stor sannolikhet intellektuell funktionsnedsättning.

Mer än 100 m är det väl ändå
Citera
2024-03-19, 22:52
Medlem
Här framgår det att efter samtal med anhållen fokuserade polisen på fyndområdet.
Så han har redan börjat prata.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/detta-har-hant-misstankt-mord-pa-17-arig-flicka-i-marks-kommun

Citat:
Mer än 100 m är det väl ändå

Några 100 meter säger han, sorry
Men det är ju ändå nära skolan
https://www.tv4.se/artikel/1MR1gJh0BM87ucMT2EcwNu/jaemnarig-pojke-anhallen-efter-17-arige-majas-foersvinnande
Senast redigerad av Browser 2024-03-19 kl. 22:55.
Citera
2024-03-19, 22:57
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Enligt polisen stämmer det att det var vid skolan.
Citat:
Påstods Kinna. Då skulle det gå både med buss och tåg beroende på var i Kinna kanske. Gick ett tåg 14:32 från assberg mot kinna
Enligt Grevens sammanfattningar kommer infon om Kinna från Aftonbladet men dom har även en Skene vid skolan angiven.
Litar mer på polisen, där är det skolan innan bussen ska gå.

- Skulle åka från skolan i Skene till fritids i Sätila, enligt systern. (Obekräftat)
- Hon sågs senast i Skene vid 14.30-tiden 14 mars 2024. (Polisen)
- 14.30 skulle bussen gå och det är sista iakttagelsen av Maja som är gjord, att hon är på väg till bussen för att åka från skolan. Sedan dess har ingen sett henne. (Polisen)
- Hon är försvunnen sedan den 14 mars 2024 då hon senast sågs i Kinna vid 16.00-tiden (AB).
- Maja hade inte kommit hem från skolan. Hon sågs sist när hon skulle ta bussen hem vid 14-tiden. (AB).
Citera
2024-03-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Jo men utgången hade varit densamma.
OK, har det framkommit när hon avled?
Citera
2024-03-19, 23:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
OK, har det framkommit när hon avled?
Svaret på den frågan lär vi få vänta på några månader tills fupen kommer.
Inget om när döden inträffade brukar komma fram innan fupen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in