2024-03-19, 14:55
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummern45
Om man via snapchat trycker på kartan över Kinna så finns en väldigt suspekt bild publicerad i torsdags. Dessutom om det är mgm som det pratas om så ser fadern ut att vara dömd för sexuellt ofredande 2015.

Ser inget suspekt, kan du lägga upp skärmdump eller säga vad som står, tack.
Citera
2024-03-19, 14:56
Medlem
Hon var ju väldigt liten och tunn, 142cm lång och vägde endast 38 kg, 17 år gammal !
Synd att hon inte hade en ”hitta funktion” på sin mobil speciellt med hennes diagnos.
Hon kanske inte borde gått ensam om hon hade så låg funktionsnivå.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2024-03-19 kl. 15:00.
Citera
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
ser lite underlig ut... nästan lite syndromsnubbe .
No shit, Sherlock? Kanske därför han går på särskola?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roozels
https://www.instagram.com/majaa.lexander?igsh=MThjd3J2b2JoM29kMQ==

Vad jag kan se så verkade hon och pojkvännen lyckliga tillsammans senast i januari. Men det är klart att mycket kan hända på två månader.

Ja, de ser ju trevligt ut. Men de har ju ingenting med de som det handlar om nu att göra om de inte är han som sitter då
Citera
2024-03-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drmaximusen
ser lite underlig ut... nästan lite syndromsnubbe .

Alla som går i den skolan har ju behov av det, flera i den här tråden verkar inte fatta det.
Citera
2024-03-19, 15:00
Medlem
Fennecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du generaliserar vilt med dina fördomar - det blir rätt kränkande för många människor som har nedsättningar.
Du är knappast skickad att avgöra vilka diagnoser som kan vara relevanta.
Kul att du känner en intelligent person. Relevansen för tråden är dock svår att se.

Det var inte meningen att trampa dig på tårna eller att någon skulle ta så illa upp. Det har nämnts tidigare i tråden att hon hade en tioårings mentala kapacitet, det var det jag baserade mitt uttalande på. Sen är det självklart att mentala funktionsnedsättningar är på en glidande skala, till de som bara behöver lite hjälp med svårare sysslor i livet, till de som behöver stöd dygnet runt.

Och min kommentar kring adhd var för de i tråden som diskuterade det som om det är något som påverkar intellektet.
Citera
2024-03-19, 15:01
Medlem
Är vi säkra på att det är den cp-skadade pojken som polisen har anhållit? Känns inte okey att hänga ut ett random ADHD-barn annars!
Citera
2024-03-19, 15:06
Medlem
Han har ju sagt att han inte gjort något. Människor med sådana här diagnoser brukar inte vara så smarta att de manipulerar och ljuger. Vi vet ju inte vad som hänt, det kan ha varit en olyckshändelse.
Citera
2024-03-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ingen vet ju vad som hänt ännu, så att sitta och bestämma i huruvida långt han ska sitta i fängelse är ju riktigt korkat.
Det här är Flashback och här spekuleras det friskt. Bara att suga i sig!
Citera
2024-03-19, 15:08
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Från säkra källor har jag fått till mig att Majas syster inte går på gymnasiesärskolan så det får moderatorn gärna ändra i sammanfattningen!

För övrigt vad vet vi om misstänkt GM?

källa ? man kan jo inte bara ändra på nått bara för att du säger så ?
Citera
2024-03-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roozels
https://www.instagram.com/majaa.lexander?igsh=MThjd3J2b2JoM29kMQ==

Vad jag kan se så verkade hon och pojkvännen lyckliga tillsammans senast i januari. Men det är klart att mycket kan hända på två månader.

Det är inte han som sitter häktad. Åldern stämmer inte. Denna killen har just fyllt 16 år, den anhållna är en 17åring
Citera
2024-03-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
källa ? man kan jo inte bara ändra på nått bara för att du säger så ?
En källa blir kanske svårt och samtidigt inte röja någons identitet. Jag vet också att Majas syster går på en helt vanlig gymnasieskola, i en helt vanlig klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in