2024-03-19, 13:12
Medlem
jenniferruless avatar
Sara säger att ingen pedofil som gått till impulskollen tagit livet av sej.
Dom har väl inte råd med rep.
Citera
2024-03-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hela grejen är priceless måste jag säga. Ett gäng outcasts som hittat ett galant sätt att punga pengar ur andra, både swish via lärljungarna och rekamfinansiering via gäddorna. Helt magiskt!

Det unika med Imulskollen är

1. De tar ett hutlöst paketpris för sin "terapi", gillar man inte sin terapeut är det väl pengarna i sjön antar jag

2. De är så shady att de hjälper gäddorna att städa undan info om sig på internet och jag antar att det är detta som driver upp prislappen, då 20 terapitimmar snarare borde kosta 20 000 kr, istället för 135 000.
Citera
2024-03-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det unika med Imulskollen är

1. De tar ett hutlöst paketpris för sin "terapi", gillar man inte sin terapeut är det väl pengarna i sjön antar jag

2. De är så shady att de hjälper gäddorna att städa undan info om sig på internet och jag antar att det är detta som driver upp prislappen, då 20 terapitimmar snarare borde kosta 20 000 kr, istället för 135 000.

Snacka om legal utpressning! Bra jobbat Sara och co
Citera
2024-03-19, 13:38
Medlem
i-go-arounds avatar
Hela 17 negativa artiklar hittills på ETC om Dumpen. Känns inte det lite väl... personligt? Man kan ju tänka sig att åtminstone en av dessa artiklar handlar om gäddornas offer eller en intervju med en gädda som har gott att säga om Dumpen (för de finns) men nä, 17 väldigt ensidiga artiklar... Extremt onyanserat, jag hoppas verkligen att de blir av med sina skattefinansierade bidrag.
Citera
2024-03-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Impulskollen och dumpen startade samma år (2021). Säkert vänner.
Sara och Patrik känner personen som driver impullskollen. Lyssna på Youtube kanalen som dumpen har. Intervjun är på 15min och det är uppenbart att Sara ljuger och är pressad. Det här är bra att ETC uppmärksammar. 130 000kr för 20tim behandling. Gå in på Youtube kanalen som Dumpen har.
Citera
2024-03-19, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av i-go-around
Hela 17 negativa artiklar hittills på ETC om Dumpen. Känns inte det lite väl... personligt? Man kan ju tänka sig att åtminstone en av dessa artiklar handlar om gäddornas offer eller en intervju med en gädda som har gott att säga om Dumpen (för de finns) men nä, 17 väldigt ensidiga artiklar... Extremt onyanserat, jag hoppas verkligen att de blir av med sina skattefinansierade bidrag.

Ja håller med, men Impulskollen är ändå sketchy
Citera
2024-03-19, 14:34
Medlem
Sara är rejält pressad märker man. Alla kommentarer som inte är en direkt hyllning till Dumpen, besvarar hon med arga och defensiva svar.

Vad tror vi att de får av de 135000? Hälften?
Citera
2024-03-19, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Har inte läst artikeln. Om man betalar utpressarpengar till dumpen så blir man alltså inte uthängd? Har man lyckats utpressa 100 stycken så är det 10 miljoner på bara ett år. Dumpen cashar in stora summor.

Sars utnyttjar männens desperation för egen vinning medans hon ge Patrik en liten veckopeng. Hela scenariot de antyder är vanligt är snarare ovanligt.
Citera
2024-03-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Sara är rejält pressad märker man. Alla kommentarer som inte är en direkt hyllning till Dumpen, besvarar hon med arga och defensiva svar.

Vad tror vi att de får av de 135000? Hälften?
Tror att upplägget är så här. Varje gång en gädda köper av impulskontrollen så köper impulskontrollen reklam i slutet av varje video. Sara nämnde att impulskontrollen betalar per sekund i slutet på videon men hon ville inte uppge priset. Jag tror att priset är beroende på hur många gäddor som köper tjänster hos impulskontrollen. Men en vild gissning är att impulskontrollen betalar 5000kr/sekund för att synas i slutet av videon. Dom brukar synas mellan 5 till 10 sekunder. Observera detta är endast mina personliga spekulationer.
Citera
2024-03-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tror att upplägget är så här. Varje gång en gädda köper av impulskontrollen så köper impulskontrollen reklam i slutet av varje video. Sara nämnde att impulskontrollen betalar per sekund i slutet på videon men hon ville inte uppge priset. Jag tror att priset är beroende på hur många gäddor som köper tjänster hos impulskontrollen. Men en vild gissning är att impulskontrollen betalar 5000kr/sekund för att synas i slutet av videon. Dom brukar synas mellan 5 till 10 sekunder. Observera detta är endast mina personliga spekulationer.
Jag tror också att det är så det går till. Det som är skrämmande är! Jag har varit in på facebook dumpen och läst från dagens kommentarer, det finns ingen som ifrågasätter Sara och Patrik, det är dumma ETC. Är dumpen en sekt? Det är för fan obehagligt på riktigt.
Citera
2024-03-19, 15:19
Medlem
Twitterturkens avatar
Det vore nog bäst om Dumpen fimpade Impulskollen, verkar inte riktigt vara en seriös verksamhet av vad som framkommit.
Alla dessa privata "vårdgivare" försöker bara sko sig på andras lidande.
Citera
2024-03-19, 15:30
Medlem
Haha, trodde i min enfald att Impulskollen var seriöst men vid det här laget så borde man ju ha lärt sig att Dumpen är totalt oseriösa.

Impulskollen drivs alltså av två mångsysslare och den amatörmässiga hemsidan är alltså en Wordpress-hemsida, hur oseriösa kan man vara?

Riktigt smutsigt av Dumpen att direkt göra reklam för Impulskollen och sedan ta betalt för skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in