Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorCitron81
Enligt mig ser han bara koncentrerad ut på sågbilden. Hur kan du läsa in allt du skriver i den bilden?
Att han håller i ”fel ände” av plankan beror ju på att brädan sitter fast med en limknekt i andra änden.
Jo, jag är själv högst o-fotogenisk och har full förståelse för att man kan fastna på bild i de märkligaste av poser.
Givet också att det andra kan handla om okunskap och en vilja att flexa muskler på fotot så är allt givetvis spekulationer.
Men sett till vad för typ av skola det rör sig om så blev det min spontana tanke baserat på erfarenheter av barn och ungdomar med samma problematik som personen på bilden sannolikt har.
Reflektionen gjorde jag som sagt redan innan det framgick att personen ev. är MGM och jag hade gjort precis samma reflektion om jag sett samma saker i något annat sammanhang än det här. Bortsett de kalla kårarna, de kom av sammanhanget att flickan bredvid var död sannolikt mördad.
Det var inte heller menat så dömande som det kanske kan verka, det är uppriktigt en person jag gärna hade hjälpt hantera en fogsvans. Det där greppet associerar jag genast med 'raseriutbrott'. Det hade lika gärna kunnat vara en bandyklubba, lejdare, ratt eller ett styre ... Det är något med att hålla väldigt hårt i saker som det ska hållas löst i.
Om inte annat finns det ingen anledning för varken tving eller att stå högerhänt när man är vänsterhänt. Att ta i när man sågar gör det som du säkert vet tio resor jobbigare och den handen som inte håller i handtaget bör styra bladet. Oavsett diagnoser behöver alla nyexade snickarlärlingar lära sig att hantera en fogsvans.