2024-03-19, 13:27
Medlem
Finurlig34s avatar
https://ibb.co/yPkZ4kX

Här är det avspärrat, ca. Tågspåret går igenom avspärrningen men verkar vara funnen på andra sidan tågspåret sett till ica.
Citera
2024-03-19, 13:28
Medlem
L.Kollbergs avatar
Killen lär få Sveriges strängaste straff: 4 år i sluten ungdomsvård.

Han borde låsas in på minst 35 år.
Citera
2024-03-19, 13:30
Medlem
Får lite känslan av Philip Grahn- Elin-fallet i höör, hmm
Citera
2024-03-19, 13:36
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34

Här är det avspärrat, ca. Tågspåret går igenom avspärrningen men verkar vara funnen på andra sidan tågspåret sett till ica.
Under spåret där poliserna går på ABs bild är det en djup ravin och vatten, en tunnel på nedre sidan, om det är för vattnet eller om man också kan gå in där vet jag inte. Hon måste inte blivit överkörd av tåget, det har vi väl inte hört nått om? Hon har nog bara blivit gömd där efter han dödat henne.
Citera
2024-03-19, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Enligt mig ser han bara koncentrerad ut på sågbilden. Hur kan du läsa in allt du skriver i den bilden?

Att han håller i ”fel ände” av plankan beror ju på att brädan sitter fast med en limknekt i andra änden.

Jo, jag är själv högst o-fotogenisk och har full förståelse för att man kan fastna på bild i de märkligaste av poser.

Givet också att det andra kan handla om okunskap och en vilja att flexa muskler på fotot så är allt givetvis spekulationer.

Men sett till vad för typ av skola det rör sig om så blev det min spontana tanke baserat på erfarenheter av barn och ungdomar med samma problematik som personen på bilden sannolikt har.

Reflektionen gjorde jag som sagt redan innan det framgick att personen ev. är MGM och jag hade gjort precis samma reflektion om jag sett samma saker i något annat sammanhang än det här. Bortsett de kalla kårarna, de kom av sammanhanget att flickan bredvid var död sannolikt mördad.

Det var inte heller menat så dömande som det kanske kan verka, det är uppriktigt en person jag gärna hade hjälpt hantera en fogsvans. Det där greppet associerar jag genast med 'raseriutbrott'. Det hade lika gärna kunnat vara en bandyklubba, lejdare, ratt eller ett styre ... Det är något med att hålla väldigt hårt i saker som det ska hållas löst i.

Om inte annat finns det ingen anledning för varken tving eller att stå högerhänt när man är vänsterhänt. Att ta i när man sågar gör det som du säkert vet tio resor jobbigare och den handen som inte håller i handtaget bör styra bladet. Oavsett diagnoser behöver alla nyexade snickarlärlingar lära sig att hantera en fogsvans.
Citera
2024-03-19, 13:49
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Killen lär få Sveriges strängaste straff: 4 år i sluten ungdomsvård.

Han borde låsas in på minst 35 år.

Rättspsyk. får man hoppas på så han kan sitta länge
Citera
2024-03-19, 13:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34

Fyndplatsen är nära dessa koordinater 57.496353,12.674110 .

Området runt platsen är avspärrat med band ungefär som du markerat på kartan.
Citera
2024-03-19, 13:56
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Under spåret där poliserna går på ABs bild är det en djup ravin och vatten, en tunnel på nedre sidan, om det är för vattnet eller om man också kan gå in där vet jag inte. Hon måste inte blivit överkörd av tåget, det har vi väl inte hört nått om? Hon har nog bara blivit gömd där efter han dödat henne.

Ah ok kan ha skett i dungen där då eller under bron, den eventuella avspärrningen syns inte från där jag var. Nej tåget har förmodligen inget med detta att göra. Vet inte om gärningsmannen har a-traktor, om de kört till "rastplatsen" i närheten av industrigatan kanske och han fört henne in där under bron död eller levande. Vi vet ju inget.. jävligt otäckt iaf. Vi vet inte ens om det rör sig om mord, men antar att man har starka misstankar om det.
Citera
2024-03-19, 13:58
Medlem
Från säkra källor har jag fått till mig att Majas syster inte går på gymnasiesärskolan så det får moderatorn gärna ändra i sammanfattningen!

För övrigt vad vet vi om misstänkt GM?
Citera
2024-03-19, 14:00
Medlem
Det pratas alltså om en pojke? Då är han såklart minderårig och behöver vård.
Citera
2024-03-19, 14:02
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Är det ett sammanträffande att Berghems bil ligger nära fyndplatsen? Berghem bor ju den anhållna i, även om detta företaget ligger i kinna. Kan grabben haft någon koppling dit?
Citera
2024-03-19, 14:03
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Precis som jag trodde.
Det är ändå en bit ifrån närmaste parkering eller gångväg.
Frågan är om det också är brottsplatsen eller om hon placerades där efter.
Usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in