2024-03-19, 12:06
Medlem
Tänk på att inte dra några egna slutsatser, ibland är det inte alls det stämmer.
Citera
2024-03-19, 12:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Okej .

Tänkte på om de träffades där nere och hon stod på rälsen och han bredvid och att hon inte såg tåget som kom och han lyckades kasta sig undan ?

Då kan det ju inte vara lätt för grabben att se detta hända och sen veta hur han skulle tala om det för polisen ?

Kan ju faktiskt vara en olycka ....

(spekulation )

Knappast påkörd av tåget, lokföraren bör ha märkt det, eller?
Citera
2024-03-19, 12:07
Medlem
FB/instagram?
Citera
2024-03-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Är det verkligen Sågaren som gjort detta? Han ser ju harmlös ut, är han verkligen en sinnesjuk mördare?

Är ”sågaren” alltså ett svenskt miffo? Måste röra sig om psykisk sjukdom i så fall. Tragiskt att vården inte fångat upp den här unge mannen.

Misstänkte först en mer ondskefull djungel/öken-pojke.
Citera
2024-03-19, 12:08
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Det kan ju finnas fler inblandade. Att han visar/berättar var kroppen ligger gör honom inte automatiskt till gärningsman.

Sant.
Citera
2024-03-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Får ändå en känsla av att något måste gått galet, får inte alls en bild av att grabben skulle mörda någon. Men kan ha helt fel. Men då blir jag rädd.
Jag håller verkligen med dig. Han verkar lite skum och han har en väldigt tom blick. Men man vet aldrig.
Citera
2024-03-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Är ”sågaren” alltså ett svenskt miffo? Måste röra sig om psykisk sjukdom i så fall. Tragiskt att vården inte fångat upp den här unge mannen.

Misstänkte först en mer ondskefull djungel/öken-pojke.

Ja, jag vet inte, Sågaren ser absolut ut som en svensk mupp. Såna typer som Sågaren ser ut att vara, brukar inte var våldsamma. Typen brukar vara fascinerad och intresserad av både runk och sprut, ger man den en porrtidning och en toarulle så är helgen räddad.

Skulle en sådan få möjlighet till en sexuell relation i verkligheten skulle den vårda relationen ömt och vara försiktig och omtänksam.

Det är därför jag finner det förvånande att Sågaren är den misstänkte.
Citera
2024-03-19, 12:19
Medlem
kevross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Det kan ju finnas fler inblandade. Att han visar/berättar var kroppen ligger gör honom inte automatiskt till gärningsman.

Enligt P4 sjuhärad söker inte polisen efter fler gärningsmän
Citera
2024-03-19, 12:20
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Okej .

Tänkte på om de träffades där nere och hon stod på rälsen och han bredvid och att hon inte såg tåget som kom och han lyckades kasta sig undan ?

Då kan det ju inte vara lätt för grabben att se detta hända och sen veta hur han skulle tala om det för polisen ?

Kan ju faktiskt vara en olycka ....

(spekulation )

Om så vore fallet så hade ju lokföraren larmat och de hade stått tidigare i media?
Citera
2024-03-19, 12:20
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Jadå, och jag har sett på film när rättsmedicin blir involverade, de är idag omorganiserade, underbemannade och anlitas nog inte i uppenbara fall för identifikation, dock senare i utredningsarbetet.
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
Gällande anhöriga och identifiering av lik.

https://podcasts.nu/avsnitt/over-min-doda-kropp/348-dod-silad-man-TaArB9rkV

30:30 in i avsnittet berör de detta.

Anhöriga ska INTE identifiera anhörig. Metoder som ska användas är tandkort, fingeravtryck eller dna.

Anna är kriminaltekniker och rättsodontolog. Lena är föredetta spanare och nu säkerhetsexpert.
Det är ju dumt att slänga ur sig saker som man inte har koll på
Citera
2024-03-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ja, jag vet inte, Sågaren ser absolut ut som en svensk mupp. Såna typer som Sågaren ser ut att vara, brukar inte var våldsamma. Typen brukar vara fascinerad och intresserad av både runk och sprut, ger man den en porrtidning och en toarulle så är helgen räddad.

Skulle en sådan få möjlighet till en sexuell relation i verkligheten skulle den vårda relationen ömt och vara försiktig och omtänksam.

Det är därför jag finner det förvånande att Sågaren är den misstänkte.
Farsan till T.A följer iofs "porrbio" på instagram
Citera
2024-03-19, 12:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Hon hittades (tror man) ca 20.00 igår kväll.
Det verkar ha varit i skogspartiet mitt i bilden av denna länk.
https://earth.google.com/web/@57.49686739,12.67326858,41.31013655a,405.0391178d ,35y,0h,0t,0r
Ok, stort tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in