2024-03-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasma80
Killen, förmodligen med ett barns intellekt, ville väl bli superhjälte i den lilla orten. Vara den som ”hittade” Maja. Snart bryter han ihop och erkänner.

Ingen aning, men jag tror ju inte att detta kommer bli polisen och utredarnas svåraste fall precis. Finns ju försvunna personer som inte hittats än idag och man misstänker mord och dom som är misstänka nekar till allt, så de finns svårare fall.
Citera
2024-03-19, 10:15
Medlem
Jag tycker allt tyder på att GM, garanterat en kille i hennes närmaste bekantskapskrets (Jag sätter min peng på systerns pojkvän) som också verkar ha någon form av intellekt handikapp har våldtagit henne eller på annat sätt utsatt henne för någon form av sexuellt övergrepp, BO har sedan sagt att hon kommer skvallra eller liknande och då har det spårat ur.

Både GM och BO har också garanterat ett intellektuellt tänkande som en 10 åring och skall gämföras med ett barn utan konsekvens tänk.
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Kanske ....

Undrar om killen kommer berätta; Varför han gjorde det ?
Eftersom han visade var hon befann sig ....

Det kan också visa sig att det hela är en olyckshändelse när denna jämnåriga pojke var med. Om det är en med intellektuell funktionsnedsättning så kanske denna inte tänker på att ringa 112 utan lallar hem. Pojken kanske sedan har haft ett avvikande beteende som dennes föräldrar snappat upp och ringt polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Om hon nu var som en 10 åring i huvudet så tror inte jag att hon har kunskap/intresse av förhållanden. De kan vara en helt vanlig vänskap men han vill mer, gjorde ett försök. Och de kanske började som ett skoj bråk men eskalerade till detta
Tyvärr är funktionsnedsatta väldigt utsatta. Ofta har de en 10-årings intellekt och en äldres sexualdrift, det kan leda till problem. Lätta att lura med lite vänlighet och löften om kul saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Everest5
Just det du skriver har jag tänkt på. Borde vara en given plats att börja sökandet på.

Tror spårningen av hennes telefon till Norrköping fick polis/anhöriga på irrvägar.
Citera
2024-03-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Detta kanske låter kontroversiellt, men inte sällan så har intellektuellt funktionsnedsatta barn intellektuellt funktionsnedsatta föräldrar. Detta gäller förstås inte Downs, men generellt går IQ i arv. Jag säger detta även utifrån empiri, efter att ha arbetat med denna kategori i många år.

Och nej det betyder naturligtvis inte att ALLA föräldrar har en nedsättning, bara att det inte är ovanligt.

Hon är ju adopterad skulle det hoppa ifrån föräldrarna till ett adoptivbarn tänkte du lr ?
Citera
2024-03-19, 10:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steakz
Platsen stämmer, jag fick inte heller ihop det så var tvungen att leta lite till. Bron är över Viskan precis innan assbergs station när du kommer från Kinna station. Du ser platsen som stämmer med Aftonbladets bild i denna videon (med karta nere i hörnet)
https://youtu.be/5TsppM1oBJw?si=ndHbmuyJoOae3KQu&t=4094
Tips, stäng av ljudet på videon...

Inatt postades detta inlägg som visar var fyndplatsen är, tycks vara många som missat detta.

Efter bron över Viskan, på vänster sida mellan svartgul skylt (triangel) och trafiksignal som blinkar grönt.

ICA Kvantum ligger till höger i bild.
Citera
Medlem
Kan få reda på vem den anhållne är?
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Det är fler som går ned till ån vid ett annat ställe. Utmed Industrigatan finns en GC-väg och en liten avstickare i form av en liten grusväg ned till ån.

Okej ,ja då visade det sig att det ställe där de fann henne ,inte var så välbesökt .

Att hon inte kom med bussen ; undrar om det var på grund utav GM ?
Citera
2024-03-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Tyvärr är funktionsnedsatta väldigt utsatta. Ofta har de en 10-årings intellekt och en äldres sexualdrift, det kan leda till problem. Lätta att lura med lite vänlighet och löften om kul saker.

Ja de är möjligt, jag har ingen erfarenhet av sånt, jag vet bara hur de kan bli med en vanlig ADHD diagnos. Dom har ju super krafter och man måste säga nej flera gånger innan dom ska fatta. De är dom kunskaperna och erfarenheterna jag har av diagnoser.
Citera
2024-03-19, 10:21
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här lite väderdata för Kinna:

https://sv.climate-data.org/europa/sverige/vaestra-goetalands-laen/kinna-8955/t/mars-3/#climate-table-month

Shit, det var gamla data, sorry...
Senast redigerad av Fibonaccital 2024-03-19 kl. 10:25.
Citera
2024-03-19, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Kan ju också vara adopterad och inte svensk
Nej, om du trycker på länken ERIK J på systerns facebook så ser du en bild och han är varken kines eller colombian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in