2024-03-19, 11:40
Medlem
kevross avatar
Någon som har ett länk till GM facebook ? eller mera info om miffot
Citera
2024-03-19, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltematilda
T*m A*dersso*n berghem. Han är mer psykiskt störd. Hela familjen är udda och varit utsatt för mycket problematik. Polisen är där och gör husrannsakan. Han gjorde väl egen bomb i skolan någon gång också tror jag.
Pappan spelar väl in egna porrfilmer

Du verkar känna dom mer privat, ser dom bara ytligt ofta. Visst mördare är ofta människor man aldrig skulle kunna ana. Men han ser ju inte kapabel ut att mörda någon.. så att inte känna dom privat så är jag chockad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffen
Spekulerar lite trots mina principer att detta är ett "skoldrama" i att en tjej med funktionsnedsättning drabbas av en annan kompis på skolan också med funktionsnedsättning och att detta är ett tragiskt fall bland en grupp ungdomar som har särskilda behov och inte var under uppsikt.

Eftersom polisen hittade pojken så snabbt och han berättade för polisen var hon fanns så gissar jag att pojken "inte riktigt visste vad han gjorde" eller hade förmåga att till fullo förstå konsekvenserna av sin handling. Antar att polisen inte behöver jobba särskilt hårt för att få fram info från pojken och v lösa brottet.

Det hela låter mer tragiskt än nått sjukt eller bestialiskt uppsåt.

Vilja i frid Maja ❤️
Men, enligt påståenden från andra här i tråden så nekar han till brott. Gör han detta med uppsåt, på inrådan av andra eller att han inte förstår bättre.
Citera
Medlem
Carl Serungs avatar
Snabb utveckling i denna tråden!

Var och när hittades Maja? Finns det någon summering redan i tråden?
Citera
Medlem
landbandys avatar
När man har en problematik/funktionsnedsättning så skall man få hjälp i skolan.

Fruktansvärt då ; att en klass-elev gör henne illa !

Den ONDE fanns alltså i samma byggnad under dagen - innan bussen skulle åka med henne .
Senast redigerad av landbandy 2024-03-19 kl. 11:45.
Citera
2024-03-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
GM verkar vara "popular now" som sökt på Fejan och jag hittar inte hans profil. Gissar att någon har varit snabb med att ta väck den, kanske på inrådan av polisen.
Citera
2024-03-19, 11:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros

Enligt Twitter (X) så skall han aldrig ha vallat ett par skidor.
Citera
2024-03-19, 11:44
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Vila i frid Maja. Mycket tragiskt.

Det verkar som att vi har 2 särskoleelever som åldersmässigt nästan är vuxna, men mentalt på en betydligt lägre nivå. Vad kan gå fel liksom?

Det kan, men behöver inte innefatta något sexuellt. Många med dessa svårigheter är impulsiva, naiva, bekräftelse- och trygghetssökande och har inte heller något vidare konsekvenstänk.

Att direkt börja spekulera kring GM:s hudfärg eller ursprung är rätt onödigt. Likaså antaganden om att polisen varit helt passiva i ärendet hela helgen.

Själv tror jag att vi kommer få en tydlig bild av vad som hänt. Om det nu är en särskoleelev som varit drivande i detta så tror jag att det blir en lätt match för polisen att få ur honom den informationen dom behöver.
Citera
2024-03-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backad
Du verkar känna dom mer privat, ser dom bara ytligt ofta. Visst mördare är ofta människor man aldrig skulle kunna ana. Men han ser ju inte kapabel ut att mörda någon.. så att inte känna dom privat så är jag chockad.

Nej, känner de inte privat. Men de är ju ändå relativt kända inom grannområdet. De har väl haft mycket besök innan av farbror blå då någon försökt elda ner deras hus mm förut. Och pappan pratar öppet om sin sk.a hobby med att spela in egna porrfilmer
Citera
2024-03-19, 11:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
När man har en problematik/funktionsnedsättning så skall man få hjälp i skolan.

Fruktansvärt då ; att en klass-elev gör henne illa !
Problemet är kanske att man samlat alla elever med svårigheter i samma skola, aggressiva/impulsiva ADHD-killar från Soc-familjer med rena särskoleungar...?
Citera
Medlem
https://www.mark.se/marks-gymnasieskola/utbildningar/anpassad-gymnasieskola/

Där finns bild på Maja i mitten, utifrån att det finns tre inriktningar på anpassad gymnasieskola så antar jag att hon läser Hotell, restaurang och bageri, utifrån den bilden.

Det finns även Fastighet, anläggning och byggnation som inriktning. Låter som något som T*m Anderss*n skulle kunna tänkas gå? Med lite fantasi kan man också tro det är han på bilden till vänster...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
GM verkar vara "popular now" som sökt på Fejan och jag hittar inte hans profil. Gissar att någon har varit snabb med att ta väck den, kanske på inrådan av polisen.

Neee, Jag hittade en person från b*rgh*m vid samma namn som man talar om här, som hela familjen utåt sätt ser ut att ha det lite "stökigt ställt" men hittade honom både på fb och insta. Hittade hela familjen. Därför man kände sig lite chockad för några man mycket väl visste vilka det var..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in