2024-03-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Ja jag tror nog att påståenden om att polisen inte gjort sitt jobb kommer från vara vanliga polishatare typ kriminella eller såna som fått forkörningsböter mm.

Inget som jag sett tyder på att de inte gjort sitt jobb. Flickstackarn var säkert redan död då hon förs saknades.

Ok, ja de gick nog relativt fort detta, redan i Torsdags när hennes mobil dog.
Citera
2024-03-19, 11:19
Medlem
har GM några sociala medier?
Citera
2024-03-19, 11:20
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Så du uppfattade mitt inlägg som att jag menade det var busschaufförens ansvar? "suck"

Trodde det framgick bättre än så att jag menar polisiära insatser..

Ja Du har rätt .
Spelar ju ingen roll hur länge busschauffören hade väntat ,eftersom GM antagligen hade fullt upp med att hålla henne ifrån att få åka hem med bussen ,sorgligt nog .

Så inget ont om honom.

Men det hade varit bra om ifall han sett något, som tydde på att hon vägrades att gå på bussen utav någon (GM) .
Då hade busschauffören kunnat gått ur bussen och frågat henne om hon inte skulle med precis som hon brukade !?
Något sådant ...

Men det kanske är så att en vuxen inte längre kan få en kille att släppa en tjej som stretar emot ;att respekten mot vuxna sjunkit under åren ,suck.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns uppgifter som gör gällande att Polisen bland annat genomförde förhör under helgen.

Kan man tänka sig att dessa förhör ledde Polisen till den nu anhållne ynglingen och i förlängningen Maja?

Ja, jag tvivlar inte ett dugg på att polisen slitit järnet med detta sen i Torsdags. Men inte vågat gå ut med de i media, utan att veta hur MGM är, han har ju visat vad han är kapabel till om inte annat. Så de kanske hade hänt ännu mer saker om dom gått ut med detta redan i Torsdags. Än så länge är de klockrent gjort av polisen, en fup får visa om jag har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Var finns uppgiften att polisen inte agerat?

Har inte skrivit att de inte har agerat 🥳

Jovisst de började sin sökinsats på måndagen veckan efter försvinnandet. Ska vi applådera?

Om du menar att det är att agera inom rimlig tid? Visst för stå för dig!
Citera
2024-03-19, 11:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid

Facebook verkar det som ...
Citera
2024-03-19, 11:23
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Varför sätter inte föräldrar till ett sånt barn en tracker i exvis käderna? Hon har tydligen "försvunnit" tidigare och då borde det vara självklart !

Håller med till fullo. De kunde även ha en app i mobilen som hade koll på henne. Lätt att vara efterklok, men har man ett handikappat barn känns det som självklarheter. Förbannat trist.
Citera
2024-03-19, 11:23
Medlem
foffens avatar
Spekulerar lite trots mina principer att detta är ett "skoldrama" i att en tjej med funktionsnedsättning drabbas av en annan kompis på skolan också med funktionsnedsättning och att detta är ett tragiskt fall bland en grupp ungdomar som har särskilda behov och inte var under uppsikt.

Eftersom polisen hittade pojken så snabbt och han berättade för polisen var hon fanns så gissar jag att pojken "inte riktigt visste vad han gjorde" eller hade förmåga att till fullo förstå konsekvenserna av sin handling. Antar att polisen inte behöver jobba särskilt hårt för att få fram info från pojken och v lösa brottet.

Det hela låter mer tragiskt än nått sjukt eller bestialiskt uppsåt.

Vilja i frid Maja ❤️
Senast redigerad av foffen 2024-03-19 kl. 11:27.
Citera
2024-03-19, 11:24
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns uppgifter som gör gällande att Polisen bland annat genomförde förhör under helgen.

Kan man tänka sig att dessa förhör ledde Polisen till den nu anhållne ynglingen och i förlängningen Maja?

Det är ju rimligt att anta. Polisen pratade säkert med Majas lärare om vad som hände i skolan den dagen och vem hon hade kontakt med och vem som visade intresse för henne. Jag skulle dessutom tro (killgissning) att lärare på en sådan skola är lite mer vaksamma på vad som sker mellan elever än vad de är på en vanlig gymnasieskola.
Citera
2024-03-19, 11:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Man kan väl tycka att det har tagit lite lång tid tills polis agerade.

Saxat från låst artikel Aftonbladet.

Torsdagen 14 mars:
14.30: Vittnen ser när 17-åriga Maja lämnar sin gymnasieskola i Marks kommun.

18.21: När hon inte kommer hem larmar föräldrarna polisen.
Ingen polisiär sökinsats inleds.

Fredag/lördag/söndag:
Oroliga anhöriga går ut på sociala medier och eftersöker Maja med namn och bild.

Måndagen 18 mars:
12.58: Först nu inleder polisen en stor sökinsats med sökhund, drönare och helikopter.

Polisen agerade relativt omedelbart oavsett vad man kan tycka.

Mark-Posten;

Citat:
– Det har arbetats aktivt med detta under hela helgen på olika sätt men det har varit resultatlöst hittills, säger Greta Larsson.

...

Polisen har bland annat förhört personer och bearbetat tips och kontrollerat vissa adresser.
Citera
2024-03-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid

Någon som kan bekräfta att namnet som nämnts i tråden är han som sitter anhållen? (T.A)

Om ja, har han ett antal olika facebook-konton och en instagram av trist värde. Bara naturbilder och lite fiske. Typ en bild på sig själv som dessutom ser gammal ut. Hans farsa följer "porrbio" på insta, hehe....
Citera
2024-03-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Facebook verkar det som ...

En grabb man ser dagligen. Känns helt sjukt! (Om det är han)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in