2024-03-19, 11:08
Medlem
Många som kritiserat polisen i detta fallet, och jag har ingen insyn i utredningen utan kan bara gå på de jag läst, och utifrån de har dom skött detta exemplariskt. Fick tag i MGM tidigt och nu har man hittat Maja, och allt detta på ett dygn. De kallar jag kanon bra, sen får man se hur de såg ut mellan Torsdag-Måndag, vad som har hänt där, och varför man inte varit mer offensiv utåt till allmänheten, men tvivlar inte ett dugg på att dom haft sina anledningar, vi har en av Europas bästa poliskår när den funkar, som den börjat göra i många delar nu. bara för att de inte skrivs i media så kan mkt ske i de dolda. Men de får en fup avgöra.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2024-03-19 kl. 11:15.
Citera
2024-03-19, 11:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Finns inga enheter där. De befinner sig många mil bort.

Du menar att inga polispatruller rört sig i Skene och Kinna på flera dygn.

Okej, bra, då vet vi.
Citera
2024-03-19, 11:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja jag hoppas Busschauffören väntade en extra stund - där på busshållsplatsen just utifrån hans vetskap om hennes vardagliga rutin ATT ta den bussen hem ,suck...
Så du uppfattade mitt inlägg som att jag menade det var busschaufförens ansvar? "suck"

Trodde det framgick bättre än så att jag menar polisiära insatser..
Citera
2024-03-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Exakt var är det som Polisen gjort som är skitdåligt ?

Dom hittade ju henne inte genom spaning, hund, drönare, värmekamera utan för att
MG angav platsen. Hade han inte pratat hade hon fortfarande varit försvunnen.

Man kan väl tycka att det har tagit lite lång tid tills polis agerade.

Saxat från låst artikel Aftonbladet.

Torsdagen 14 mars:
14.30: Vittnen ser när 17-åriga Maja lämnar sin gymnasieskola i Marks kommun.

18.21: När hon inte kommer hem larmar föräldrarna polisen.
Ingen polisiär sökinsats inleds.

Fredag/lördag/söndag:
Oroliga anhöriga går ut på sociala medier och eftersöker Maja med namn och bild.

Måndagen 18 mars:
12.58: Först nu inleder polisen en stor sökinsats med sökhund, drönare och helikopter.
Citera
2024-03-19, 11:11
Medlem
Finurlig34s avatar
Anhållne är enligt rykten T*m Anderss*n från Berghem, klasskamrat. *i, o
Citera
2024-03-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltematilda
Pojken bor i berghem, ett svenskt problembarn med en väldigt knepig familj. Polisen är där på husrannsakan

Jaha, se där ja. Och med problem barn menar du?
Citera
2024-03-19, 11:13
Medlem
Computerzs avatar
Vet man hur länge hon varit död vid anträffandet?
Citera
Medlem
Att inte en flicka med en funktionsnedsättning, får vara ifred är så trist.
Så ledsamt och tragiskt, vila i frid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Många som kritiserat polisen i detta fallet, och jag har ingen insyn i utredningen utan kan bara gå på de jag läst, och utifrån de har dom skött detta exemplariskt. Fick tag i MGM tidigt och nu har man hittat Maja, och allt detta på ett dygn lite drygt. De kallar jag kanon bra, sen får man se hur de såg ut mellan Torsdag-Måndag, vad som har hänt där, och varför man inte varit mer offensiv, bara för att de inte skrivs i media så kan mkt ske i de dolda. Men de får en fup avgöra.
Ja jag tror nog att påståenden om att polisen inte gjort sitt jobb kommer från vara vanliga polishatare typ kriminella eller såna som fått forkörningsböter mm.

Inget som jag sett tyder på att de inte gjort sitt jobb. Flickstackarn var säkert redan död då hon förs saknades.
Citera
2024-03-19, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Man kan väl tycka att det har tagit lite lång tid tills polis agerade.

Saxat från låst artikel Aftonbladet.

Torsdagen 14 mars:
14.30: Vittnen ser när 17-åriga Maja lämnar sin gymnasieskola i Marks kommun.

18.21: När hon inte kommer hem larmar föräldrarna polisen.
Ingen polisiär sökinsats inleds.

Fredag/lördag/söndag:
Oroliga anhöriga går ut på sociala medier och eftersöker Maja med namn och bild.

Måndagen 18 mars:
12.58: Först nu inleder polisen en stor sökinsats med sökhund, drönare och helikopter.
Var finns uppgiften att polisen inte agerat?
Citera
2024-03-19, 11:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Många som kritiserat polisen i detta fallet, och jag har ingen insyn i utredningen utan kan bara gå på de jag läst, och utifrån de har dom skött detta exemplariskt. Fick tag i MGM tidigt och nu har man hittat Maja, och allt detta på ett dygn. De kallar jag kanon bra, sen får man se hur de såg ut mellan Torsdag-Måndag, vad som har hänt där, och varför man inte varit mer offensiv, bara för att de inte skrivs i media så kan mkt ske i de dolda. Men de får en fup avgöra.

Det finns uppgifter som gör gällande att Polisen bland annat genomförde förhör under helgen.

Kan man tänka sig att dessa förhör ledde Polisen till den nu anhållne ynglingen och i förlängningen Maja?
Citera
2024-03-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Vet man hur länge hon varit död vid anträffandet?
Möjligt om mördaren berättat, annars tar det tid innan det kan fastställas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in