2024-03-19, 10:47
Medlem
Nu är det bekräftat att hon är död. GP.
Citera
2024-03-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maltematilda
Pojken bor i berghem

Vadå, vi vet ju inte ens vem de är?
Citera
2024-03-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Börjar klarna nu. Troligt händelseförlopp:

Maja hade blivit gromad av en Mohammed. Ett gäng polistanter ville vara PK och vägrade agera när man fick reda på att den utvecklingsstörda flickan hade rymt med en sandapa. Hon är ”snart vuxen” och ”det är väl inget konstigt att hon träffat en 20-årig kamelryttare”.

Efter helgen när man redan visste att Mohammed gått full retard vaknar man plötsligt till och gör lite för syns skull.

Sjukt.

Idiot. Säg nåt vettigt eller håll tyst. Vi vet inte ett dugg om gärningspersonen än.
Citera
2024-03-19, 10:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Har inte följt tråden från start mer än jag läst hon var försvunnen i tidningar, har för mig att de då sa att de inte misstänkte brott?
Har det framgått något om hon brukade vara runt på egen hand?
Hur polisen utformar sitt sök borde kanske spela in på sånt med istället för endast statistik?
En tonåring med NPF som aldrig försvinner iväg utan kommer hem i stort sett punktlig tid varje dag kan man ju tycka i alla fall att sökinsatser ska sättas igång direkt från skola -> buss->hem.

Skulle min tonåring med Autism (snart 15) inte komma hem efter skolan (Privat NPF skola) och ej svara i telefon skulle jag slå på stora trumman direkt (bortsett från försenad buss) då jag VET att hon inte bryter mönster.

MSO utgår ifrån statistik, till detta läggs all information man har om den försvunne och alla andra relevanta omständigheter.

Finns uppgift som gör gällande att Maja tidigare försvunnit.
Citera
2024-03-19, 10:50
Medlem
Vad kommer alla påstående om att polisen inte brytt sig om att starta eftersökning av flickan i rimlig tid?
Citera
Medlem
Hon är nu identifierad och Aftonbladet är på plats i Kinna

Alla tankar och omtanke till anhöriga, vila i frid goa tjej ❤️
Citera
Medlem
Märkligt sammanträffande att systerns pojkvän checkat in i Norrköping och att Majas telefon initialt befann sig där i utredningen typ samtidigt…(Trots att det sen dementerades som en fel pejling)
Citera
2024-03-19, 10:51
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (En person anhållen för mord i Marks kommun):
Citat:
En 17-årig pojke anhölls i går kväll på sannolika skäl misstänkt för mord.

Målsäganden, en 17-årig flicka, anmäldes försvunnen i Marks kommun under torsdagen. En stor sökinsats i området påbörjades av polisen. Under måndagskvällen hittades en avliden person som nu är identifierad som den försvunna flickan.

Polisen har spärrat av platsen där kroppen hittades och brottsplatsundersökning har genomförts. Den misstänkta pojken förnekar brott.

Senast torsdag den 21 mars klockan 12 måste åklagaren besluta om den misstänkta personen ska begäras häktad eller inte. För närvarande kan ingen ytterligare information lämnas.
Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-42513-24.
Citera
2024-03-19, 10:51
Medlem
kukflashs avatar
Enligt Omni är den döde personen Maja.
Vila i frid
Citera
2024-03-19, 10:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
MSO utgår ifrån statistik, till detta läggs all information man har om den försvunne och alla andra relevanta omständigheter.
ok perfekt, ska läsa ikapp mig i tråden men har det framgått om hon kunde ta avstickare efter skolan eller alltid var punktlig?
Är nog först där man kan se om polisen "slackat" eller inte.

Edit: ser att du skrev in att hon tidigare försvunnit med, ja sånt förändrar ju tänkesättet med såklart.
Citera
2024-03-19, 10:54
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Ja det är ett ganska otillgänglig område just där. Det är kuperat längs med järnvägen eftersom den går i en dalgång och här mellan järnvägen och Industrigatan finns liksom inga vägar. Antingen går man utmed spåret och vid Assbergs hållplats finns iofs en stig så man kommer till det gamla stickspåret men sen är det sly o träd bakom industrierna och en lerig åker.
Man kan ju iofs gena över ICAs parkering o krypa under gärdsgården o sedan korsa järnvägen.
Okej.

Jag har slängt kartong och annan bröte på återvinningen vid MM många gånger, men det har aldrig slagit mig att kika neråt hagen eller järnvägen. Så att ingen har sett något från parkeringen på 3-4 dagar är inte konstigt alls.
Citera
2024-03-19, 10:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Har inte följt tråden från start mer än jag läst hon var försvunnen i tidningar, har för mig att de då sa att de inte misstänkte brott?
Har det framgått något om hon brukade vara runt på egen hand?
Hur polisen utformar sitt sök borde kanske spela in på sånt med istället för endast statistik?
En tonåring med NPF som aldrig försvinner iväg utan kommer hem i stort sett punktlig tid varje dag kan man ju tycka i alla fall att sökinsatser ska sättas igång direkt från skola -> buss->hem.

Skulle min tonåring med Autism (snart 15) inte komma hem efter skolan (Privat NPF skola) och ej svara i telefon skulle jag slå på stora trumman direkt (bortsett från försenad buss) då jag VET att hon inte bryter mönster.

Ja jag hoppas Busschauffören väntade en extra stund - där på busshållsplatsen just utifrån hans vetskap om hennes vardagliga rutin ATT ta den bussen hem ,suck...
Senast redigerad av landbandy 2024-03-19 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in