Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Det som hänt är att du berättat att du inte förstår skillnaden mellan hösnuva, förkylning och covid eftersom alla kan ge rinnande näsa. Är du så här korkad på riktigt? Guldfisken du pratar om har antagligen mer hjärna än du.
Då minns du fel. Jag har inte nämnt något om hösnuva. Det har du inbillat dig, INBILDEN. (Du verkar ofta inbilla dig saker, så ditt alias tyder på viss sjukdomsinsikt.)
Det jag faktiskt sa var att det inte finns några pålitliga verktyg för att skilja på covid och influensa eller förkylning.
Och handen på hjärtat, tror inte även du ändå att det inträffar ibland, att vissa som fått veta att dom har covid i själva verket bara har en vanlig flunsa? Om inte så är du nog i skriande minoritet, även bland dina covid-kramande vänner.
Skillnaden mellan oss är egentligen bara att jag är beredd att tänka tanken hela vägen ut. Dvs att det aldrig var fråga om något annat än vanlig influensa. För det är ju knappast så att dom "extra" biverkningar som har föreslagits som eventuellt kännetecknande för covid, aldrig förekommer hos någon som har influensa eller förkylning. I slutändan handlar det ju mycket om vad man väljer att fokusera på.
Inom PR och marknadsföring så är det väldigt vanlig att man sysslar med "rebranding", dvs att man klär en gammal tråkig produkt i en ny kostym och ger den ett nytt namn. På så sätt så kan man skapa hype och sälja mer av sin produkt.
I detta fallet så var den gamla produkten det årliga influensavaccinet, för den gamla vanliga tråkiga flunsan. (Som egentligen är ny varje år, men med samma "produktnamn".) Produkten sålde dåligt. Folk brydde sig inte.
Den nya produkten är covidvaccinet, för nya coola sjukdomen covid-19. Nytt och upphetsande. Folk blir taggade på ett helt annat sätt. Men egentligen är det samma produkt, bara med ny fräsch "branding".