2024-03-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Vad menar de? Att Dumpen (Patrik och Sara) skulle ta betalt för att INTE publicera gäddor? Tveksamt, känns som att de gör detta av övertygelse och att de isf får in tillräckligt på donationer mm.

Å andra sidan, Sara har för veckor sedan lovat dubbla gäddpubliceringar pga nån enorm gäddkö som sades lura där i vassen, men det är snarare tomt på gäddor verkar det som. Lite märkligt. Kan gott hända att de fallit för frestelsen att inte publicera, ifall det rör sig om stora summor som överstiger "Gun-Britts 50-kronors swishar".
Citera
2024-03-18, 22:39
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Patriks Sjöberg säger ju själv i intervjuer att han och andra som utsatts ofta känner sig känslomässigt avstängda.

Det enda nytta, om man bortser från underhållning, som Dumpen gör är att det skapa debatt och sätter problematiken på kartan, tror jag. Personligen är jag ett stort fan av dumpen och väntar ständigt på en ny gädda, vill jag klargöra. Jag har själv lång substansberoendeproblematik och nykter sedan ett tag och tycker man kan jämföra gäddorna med knarkarna på många sätt. Stora gemensamma nämnaren är att båda utför handlingar som de vet inte är bra men kan ändå inte avstå. Inte tror väl nån av Dumpens teknik skulle göra nån skillnad om den kunde appliceras på droganvändare? Det som vi vet alltid händer är att missbrukarna och försäljarna hittar nya vägar och att kreativiteten för detta aldrig sinar. Behoven är så starka och då gör man vad som krävs för att skydda sin verksamhet.

Jag tror definitivt att Dumpen producerar försiktigare pedofiler, hur man tro något annat? Är det något bra kan man fråga sig.

Dumpen har säkert räddat en och annan minderårig, det tror jag, men också producerat mer vaksamma rovdjur. Jag skulle säga att dumpen varken gör till eller från och särskilt om jämför med den enorma uppståndelsen.

Om man skulle utse två pedofiljägare är det väl för fan ingen som på allvar skulle välja Sara eller Patrik just pga deras förflutna, drivna av hämndbegär och allmän frustration. Med knarkjämförelsen skulle gamla horsetorskar jaga langare och det fattar ju den insatta att det skulle sluta i katastrof. Både Sara och Patrik är ju förfan helt rabiata och famlar vid konfrontationer efter obetydliga detaljer som att pedofilen minsann söker efter småpojkar att våldta på ARBETSTID!!!! som om att det på något sätt var det minsta relevant. Det dom gör att att förminska brottet. Dvs dessa två knäppgökar håller på med självskadebeteende men har inte den blekaste aning om detta förblindade av ilska och frustration.

Fiskarnas vansinne tillsammans med vidriga norska pedofiler utan huvud skapar underhållning som iaf jag tycker är helt fantastisk och självklart är dom värda en en swishad femhundring då och då. Men dom som tror att lyteskomiken gör nån skillnad bortsett från att göra ämnet aktuellt, kanske ge redan utsatta viss lindring och försvårar livet för vissa anhöriga bedrar sig själv eller är jävligt obegåvad. Låt oss kalla en spade för detsamma.

Jag ÄLSKAR Dumpen!!!

Sorry, jag vet att jag skriver som kratta och orkar inte se över röran jag skrivit.

Ett litet tillägg: Sara har precis som jag klarat att komma ur tungt missbruk men vet av erfarenhet att man inte är speciellt klarsynt de första åren i nykterhet, mycket känslor som bubblar upp osv. Vet inte hur länge hon varit clean men här skriver hon att hon är särbegåvad iaf, grattis får man väl säga
https://dumpen.se/2021/05/04/lat-inte-ditt-forflutna-definiera-framtiden/

Jösses, din sammanfattning är briljant! Det enda du glömmer att omnämna är Sara och Patriks iq-befriade konsekvenstänk kring att locka barn till Dumpen via tik-tok. Barn som sedan exponeras för påträngande kuk/runkbilder och grovt sexualiserat språk, samt ges en förvrängd bild av hur vuxna väntas bete sig. Barnen får också en grundlig utbildning i olika mobbningstekniker, och tips om hur man skaffar sig knark och/eller cigaretter.
Citera
2024-03-18, 22:46
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Visst låter det korkat att ta ett lån och betala Impulskollen, för att man "upplevde" att uthängningen kunde stoppas. Tar man ett lån på 135 000 kr, säkerställer man väl först att ens "upplevelse" stämmer?

Å andra sidan är jag inte förvånad, många gäddor beter sig helt verklighetsfrånvänt i sina fluffiga kalsonger, badleksaker och allt de nu hittar på till priset av ett paket cigg som en snygg fjortis ska få.

Vi får se vad ETC har att komma med. Visst är det korkat och att gäddan ”upplevde” att betalningen skulle medföra utebliven publicering duger inte för att från ETC:s sida slå fast att Dumpen de facto har förespeglat detta.

Det är dock ovanligt, minst sagt, att på ett bräde kräva en så stor summa i arvode, därtill i förskott som det tycks vara fråga om, för den typ av tjänst (rådgivning/behandling/terapi) som erbjuds.
Senast redigerad av Lessler 2024-03-18 kl. 22:55.
Citera
2024-03-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja alltså jag inte varför du citerade mitt inlägg, ville du bara bekräfta det jag skrev att de två sajterna förtjäna varandra?

Jag sitter i detta nu och tittar på #135 där fiskarnas salighet helt överskuggar pedofilen som bara står o gapar. Det är den vanliga Sara, särbegåvad och nykter som står på en parkeringsplats och raljerar över nån misslyckad människa som hade hoppats på barnsex. Den här gången är Patrik inte med utan nån annan tant som har rökt väldigt mycket. Sara och hon skrattar och har roligt över att konfrontationen ta så himlalång tid, över 20 minuter. Den nya tanten upprepar gång gång så fort gäddan öppnar munnen ”wise mind, wise mind”, gäddan som inte verkar vara så bra på svenska säger än en gång - va? Den nya tanten förklarar skrattande med rökrösten att hon är terapeut.

Några videos bakåt i tiden är det en fullfjädrad tjackpundare som är så påtänd så att han inte skulle kunna se skillnad mellan en turistbuss och ett barn och som kronfronteras på en landsväg och springer iväg i en fart som skulle göra Patrik avundsjuk, senare ser man samma tjackis filmad som ett jagat rådjur över sommarängarna som passeras med bil och man har lagt på nyproducerad Benny Hill musik. Dumpen är ju bara underhållning förstår man, tycker man att detta är ett tungt och allvarligt ämne, jag då saknar man nog humor.

Heja heja swisha på!
Så sant och så jäkla underbart skrivet av dig. Men Sara och Patrik tar sig själva på stöörsta allvar, liksom anhängarna som Swish eli Swish. Sara och Patrik utrustad med skyddsvästar och Patriks sönderkoksade näsa stöter fram orden, Nej det här är ett alldeles för allvarligt ämne, två klåpare, det blir ibland lyteskomik över det hela.
Citera
2024-03-18, 23:02
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Så sant och så jäkla underbart skrivet av dig. Men Sara och Patrik tar sig själva på stöörsta allvar, liksom anhängarna som Swish eli Swish. Sara och Patrik utrustad med skyddsvästar och Patriks sönderkoksade näsa stöter fram orden, Nej det här är ett alldeles för allvarligt ämne, två klåpare, det blir ibland lyteskomik över det hela.

Det ÄR lyteskomik. Det ÄR förnedringsunderhållning.
Jag älskar det, men fan....stör mig lite på det här hysteriska "ååååh tänk på baaaaarnen" hyckleriet många har.

Det är underhållning det handlar om. Lågintelligent slödderunderhållning och det vet ALLA. Det här handlar inte om barn, det ÄR just lyteskomik och förnedringsunderhållning. Det är internetålderns svar på Jerry Springer. Det är ingen i de här trådarna som bryr sig om barn, ni är här för att skratta åt slödder. Precis som jag.
Citera
2024-03-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Hon nämnde i sista måltiden att hon har marockanskt blod

Pappan är från Marocko. Det kortet har hon spelat flera gånger när det gett fördelar på X.

Möjligt att det är krismöte på Dumpens redaktion för dom som orkar i skrivande stund men vad än ETC sitter på så kommer Sara Rise again - det är det jag gillar med henne.

Skandaler, narki, p-böter, utpressning mm. Sånt skit biter inte på Dumpen. Kommer blånekas tills stormen är över.

”Vi gör det här för baaarnens skull”
Citera
2024-03-18, 23:46
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Å andra sidan, Sara har för veckor sedan lovat dubbla gäddpubliceringar pga nån enorm gäddkö som sades lura där i vassen, men det är snarare tomt på gäddor verkar det som. Lite märkligt. Kan gott hända att de fallit för frestelsen att inte publicera, ifall det rör sig om stora summor som överstiger "Gun-Britts 50-kronors swishar".

Så kan det vara, kan också vara så att de ligger lågt pga kommande artikel av någon anledning. De kanske publicerar som s-n sen efter artikeln för att motbevisa den?
Citera
2024-03-19, 01:05
Medlem
Angående ETC-artikeln och hur jag tror det hänger ihop.

Gäddan ringer impulskollen i ett förvirrat tillstånd och det pratas vård och en summa för att få tillgång till vården. Gäddan TROR att eftersom det handlar om vård finns det viss sekretess, yada yada. Den delen tror jag bara är ett missförstånd eller brist på information från Impulskollen och/eller Dumpen.

Det som är mer intressant är pengarna. Om det är så att Impulskollen sponsrar Dumpen liknar det faktiskt ett ganska sofistikerat pyramidspel. Tvivlar dock på att ETC lyckas skaka fram några vettiga uppgifter när det kommer till transaktioner.
Senast redigerad av Feinflux 2024-03-19 kl. 01:07.
Citera
2024-03-19, 01:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Just fan, han var colatorsk ja, hade jag helt glömt bort. Och som du skriver förklarar det han konstant ”förkylda” röst. Jag tror nog det är rätt tomt i skallen på honom, avdankad kändis som vant sig vid rampljus, övergreppen och sen massa näsa på det - tomt o kallt.
Citera
2024-03-19, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux

Gäddan ringer impulskollen i ett förvirrat tillstånd och det pratas vård och en summa för att få tillgång till vården. Gäddan TROR att eftersom det handlar om vård finns det viss sekretess, yada yada. Den delen tror jag bara är ett missförstånd eller brist på information från Impulskollen och/eller Dumpen.

Det som är mer intressant är pengarna. Om det är så att Impulskollen sponsrar Dumpen liknar det faktiskt ett ganska sofistikerat pyramidspel. Tvivlar dock på att ETC lyckas skaka fram några vettiga uppgifter när det kommer till transaktioner.

Gammal skåpmat. Dumpen ger alltid Impullskollens visitkort, aldrig Preventell som är gratis behandling.
Vid något tillfälle gav Sara med sig att Preventell också tillhandahåller mirakelbehandlingar för snuskgubbar som är gratis men lång lång väntetid.

Dumpen runkar upp ballen och sen ska gubben in där det kostar pengar. Det är nog ingen slump och Dumpen går ej lottlösa.
Citera
2024-03-19, 01:24
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux

Rimlig hypotes. Det skulle innebära att gäddorna - av dem som betalar Impulskollen - indirekt medfinansierar Dumpen. Men som du skriver, krävs transaktionsuppgifter för att leda det i bevis.
Citera
2024-03-19, 02:03
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Pappan är från Marocko. Det kortet har hon spelat flera gånger när det gett fördelar på X.

Möjligt att det är krismöte på Dumpens redaktion för dom som orkar i skrivande stund men vad än ETC sitter på så kommer Sara Rise again - det är det jag gillar med henne.

Skandaler, narki, p-böter, utpressning mm. Sånt skit biter inte på Dumpen. Kommer blånekas tills stormen är över.

”Vi gör det här för baaarnens skull”

Jag tror att du är rätt på det. Sannolikt ska det väldigt mycket till innan något biter på Dumpen.

Dumpens fortlevnad är inte beroende av någon acceptans från medieetablissemanget eller ens folk i allmänhet. Dumpen behöver inte framstå som trovärdig i någon sorts generell mening. Dumpen behöver inte värna sitt varumärke på sedvanligt vis.

Dumpen har lyckats arbeta upp en tillräckligt stor supporterskara/fanbase. Dumpen har lyckats med det många affärsidkare bara kan drömma om, att få kunderna att bli lojala fans, att knyta emotionella band, att få kunderna att betala för produkten av ren kärlek: ”Den är bara bäst!”

Nu har ju inte Dumpen ”kunder” i traditionell betydelse, mer crowdfunding, men många följare som swishar kan jämställas med lojala fans eller supportrar: ”Tack för att ni finns! Jag swishar!” Känslomässiga bindningar.

Är man en inbiten supporter till en idrottsklubb eller ett stort fan av en så kallad stjärna, är man ofta beredd att i vått och torrt stå upp för klubben/stjärnan. Väldigt mycket dynga, och framförallt synnerligen illaluktande dynga, lär behöva kastas på Dumpen innan tillräckligt många vänder Dumpen ryggen.

Så länge supportrarna stöttar ”Dumpenklubben” och alltså väljer att avfärda diverse ”avslöjanden” om Dumpen som ren smutskastning, kommer Dumpen att kunna segla vidare genom stormvindarna (jämför influencerbranschen).
Senast redigerad av Lessler 2024-03-19 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in