Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Vem har pratat om att skicka ut 200 personer i skogen?!?! Jag pratar om att polisen inte ens åker till adresser där ungdomen eventuellt kan befinna sig! Så många lägenheter/knarkarkvartar jag stormat in i genom åren o letat efter ungar som försvunnit, vilket jag absolut inte har rätt enligt lag att göra men polisen skiter i det. Det är inte prioriterar att hitta ungdomarna o därför blir det en anteckning o kanske efter några dagar så börjar man ett mer aktivt informationsinsamlande för att eventuellt kunna spåra ungdomen.
I just det här fallet, om nu informationen polisen fick från början inte gav så mycket så är det polisens jävla uppgift att jobba aktivt för att Få Fram information! Inte avvakta o hoppas att ungen kommer fram av sig självt. Så att man förhoppningsvis slipper skicka ut 200 pers i skogen o leta efter lik! O igen framför allt när det finns funktionsnedsättning o familjen är oerhört tydliga med att hon inte skulle försvinna självmant!
Har en ungdom försvunnit förut så letar man direkt på dom platser man vet att dom varit på då. Man pratar med alla kompisar, kollar övervakningskameror om det finns runtomkring platsen hon försvann från tex skolan. Man kollar filmer från buss/tågcentraler o andra viktiga knutpunkter. Det finns väldigt många steg innan man drar ihop 200 personer i en sökinsats!
Har Polisen inte åkt till adresser där den försvunne eventuellt kunde befinna sig, vad vet du om det?
Har Polisen inte jobbat med att få fram information i det aktuella fallet, vad vet du om det?
Man visste att hon varit på skolan, man hittade inte henne där.
Har Polisen inte pratat med Majas kompisar, vad vet du om det?
Har Polisen inte sökt efter kameror i samhället och kollat igenom inspelat material, vad vet du om det?
Det tycks förresten finns en kamera vid entrén till ICA Kvantum.
Att gå igenom inspelat material från ett antal kameror tar tid.
Polisens sökmetod är MSO, det innebär att man inledningsvis samlar information, därefter drar slutsatser och slutligen söker på lämpligt vis på relevanta platser.